Naar
boven

Leer van Linki hoe het niet moet

Veel van jullie weten al wat mijn ervaringen met deze “online top marketeer” zijn.

Alvorens ik verder ga met dit artikel wil ik vooraf schrijven dat het niet mijn intentie is om Linki zwart te maken of iets dergelijks. Ik schrijf hier enkel mijn ervaring met dit bedrijf. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er wel mensen zijn die een positieve ervaring hebben met Linki (laat dat onderaan dit artikel even weten bij de reacties, ben namelijk erg benieuwd”¦)

En misschien dat Linki nog iets van dit artikel kan opsteken”¦

Gisteren kreeg ik de volgende nieuwsbrief van Linki:

Nieuwsbrief linki
Deze nieuwsbrief is een complete kopie van de hoofdpagina van Linki, inclusief navigatie maar zonder opmaak, zoals je aan de links bovenaan de pagina ziet.

Verder vielen me de volgende onderdelen van de nieuwsbrief op:

Details nieuwsbrief Linki
Zoals je ziet is het niet mogelijk om gegevens in te voeren (komt door ontbreken van opmaak/stylesheet) en het is toch echt januari ipv. januarie”¦ Iedereen maakt spelfouten, alleen bij een nieuwsbrief is dat natuurlijk wel pijnlijk.

Waarschijnlijk is dit een foutje geweest bij Linki (ik weet het wel zeker). Het probleem is echter dat deze nieuwsbrief niet alleen naar mij is verzonden (tenzij ze willen dat ik er een artikel over schrijf ;-)) maar ook naar alle andere klanten”¦ Niet zo’n goede reclame dus.

Overigens heeft Linki dit probleem opgelost door 20 minuten later een nieuwsbrief te verzenden die er wel goed uitziet. Ik miste echter de excuses voor de foute mail. Die tweede mail was namelijk ideaal om excuses aan te bieden en uit te leggen wat er fout is gegaan. Zoiets kunnen klanten alleen maar waarderen en zien ze dat er echte mensen achter je bedrijf zitten.

Wanneer je dus naar je klanten communiceert zorg dan dat alles er goed uitziet en dat alles werkt. Door eerst een testmail naar zichzelf te verzenden had Linki deze fout kunnen voorkomen”¦  Check, check, double check!

Update 9 januari:

Linki leest wel degelijk mijn blog en heeft gisterenmiddag na verschijnen van dit artikel een mail rondgestuurd waarin ze excuses aanbieden… Goed bezig!

Onze hulp nodig met e-mailmarketing?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
7 reacties op "Leer van Linki hoe het niet moet"
  • Tom zegt:
    09 Jan, 2008 om 11:59

    Ja, ik vindt ook als je fouten maakt, dat je die wel moet toegeven(excuses mail). Zodat de klanten van linki ook meer op de hoogte worden gesteld. Fouten zijn om te leren. Hopelijk zal linki in het vervolg wel een mailtje sturen, wat er is mis gegaan etc.

    Tom

    Reageren
  • Gratis tag zegt:
    09 Jan, 2008 om 13:57

    Het scheelt dat ze een gecorrigeerde brief sturen. Je weet natuurlijk ook niet of Linki die nieuwsbrief zelf verzendt, of dat zij daar een andere partij voor inzetten.

    Dergelijk zaken komen in de praktijk heel veel voor. Ik heb het zelf namelijk ook wel eens ….

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    09 Jan, 2008 om 16:41

    Linki leest wel degelijk mijn blog en heeft gisterenmiddag na verschijnen van dit artikel een mail rondgestuurd waarin ze excuses aanbieden… Goed bezig!

    Reageren
  • Rogier zegt:
    10 Jan, 2008 om 13:05

    Er staat ook nog een spelfout op de website van Linki.

    “Vul dan u(w) e-mailadres in”

    Op zich niet zo spannend maar is wat slordig.

    Reageren
  • Gerrit zegt:
    10 Jan, 2008 om 13:27

    Op 14-04-2007, 08:35 schreef Gerrit:
    > Kunt u mij een aantal sites opgeven waarop de link werd geplaatst ? Onze zoekmachine simulator heeft namelijk geen links gevonden.
    > Reeds eerder hebben wij per mail hierom gevraagd maar kregen geen antwoord.
    > Is Linki wellicht link ?
    >
    ANTWOORD van LINKI:
    Beste

    Als ik zoek op de door u geplaatse tekst namelijk XXXXXXX voordelig online zoek in een aantal zoekmachine’s

    Bijvoorbeeld via Google google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-42,GGLJ:en&q=XXX+XXX+voordelig+online+

    of via vinden.nl vinden.nl/?target=web&vid=l21384197248I1176535718&q=XXX+XXX+voordelig+online+&where=web&x=21&y=6

    Zie ik een groot aantal van de website’s waarboven de spiderbanner staat terug in het resultaat

    Met vriendelijke groeten,
    JHoogvorst Partner en account relations

    linki.nl

    ______________________________________________

    En dat waren dus ook allemaal en zonder uitzondering door ons zelf geplaatste links.
    LINKI, wat mij betreft echt LINK!

    Reageren
  • INDERT zegt:
    16 Jan, 2008 om 17:52

    Ikzelf zie de nut van Linki niet echt in, heb er nooit wat meegedaan, omdat ik zelf denk dat het niet zoveel gaat opleveren voor de moeite die je eirn steekt en ik ben nogal een lui persoon.

    Reageren
  • Sietske zegt:
    27 Okt, 2008 om 14:41

    Ik las je andere bericht, waar je schreef dat je 139 euro had betaald voor een maand. Pittig prijsje! Dat zou ik er dus niet voor over hebben.

    Reageren

Reageren