Naar
boven

Opgelet: Voorkom gigantische boetes bij het versturen van je nieuwsbrief!

De kop boven dit artikel trekt als het goed is je aandacht. Mooi, want ik heb iets belangrijks te vertellen. Misschien had je het al wel ergens gelezen, maar vorige week heeft de OPTA (telecommunicatie autoriteit) een boete uitgedeeld van 600.000 euro.

Waarom? Omdat de beklaagde mails had verstuurd naar e-mailadressen die op een verkeerde manier waren verkregen. Voor de precieze details, lees het bericht van internetrecht expert Arnoud Engelfriet.

Verstuur je regelmatig nieuwsbrieven? Pas dan op!

Hoewel het hier uiteindelijk om ruim 400 miljoen berichten ging kunnen we hier wel een belangrijke les uit trekken. Namelijk dat we ervoor moeten zorgen dat onze mailadressen op een legale manier zijn verzameld, en we ook daadwerkelijk naar deze personen mogen mailen.

Gratis informatiewebinar: Vrijdag 18 november 2011

Zowel Arnoud Engelfriet en ondergetekende zijn van mening dat iedere online ondernemer moet weten hoe het verzamelen van e-mailadressen in de praktijk moet werken.

Vandaar dat wij geheel kosteloos een webinar organiseren op vrijdag 18 november 2011 om 15.00 uur.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden!

Nogmaals, het betreft een gratis webinar zonder commercieel karakter. Een uurtje informatieslurpen van een internetrecht-expert (Arnoud Engelfriet) die ons precies kan vertellen wat wel en niet mag. Zorg dat je erbij bent!

Onze hulp nodig met e-mailmarketing?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
9 reacties op "Opgelet: Voorkom gigantische boetes bij het versturen van je nieuwsbrief!"
  • Erik zegt:
    08 Nov, 2011 om 14:16

    Let wel op, deze uitspraak is heel discutabel.

    De DDMA is het er namelijk zelfs niet mee eens, zie: http://twinklemagazine.nl/nieuws/2011/11/ddma-strike-houding-opta-doodsteek-voor-leadgeneration/index.xml

    Maar zo’n gratis webinar kan nooit kwaad natuurlijk :)

    Reageren
  • Erik zegt:
    08 Nov, 2011 om 14:37

    Goed idee Karel. Arnoud is een kanjer dus be there!!

    Grtz E

    Reageren
  • Abel van de Meulder zegt:
    08 Nov, 2011 om 16:22

    Goed om er in ieder geval op gewezen te worden. Het is nog altijd vrij vaag wat nu precies wel mag en wat niet.

    Reageren
    • André zegt:
      11 Nov, 2011 om 12:35

      Een tijdje terug kwam ik het Standpunt telemarketing van de OPTA tegen.
      Ondanks dat het Telemarketing betreft zijn veel punten ook van toepassing op e-mailmarketing omdat het veelal om het gebruik van contactgegevens gaat.

      http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publicaties/publicatie/?id=3476

      Een specifiek standpunt mbt e-mailmarketing heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Iemand anders misschien wel?

  • piasch zegt:
    10 Nov, 2011 om 11:16

    Wanneer en zolang er z.g adressen- handbooks worden uitgegeven van een doelgroep bijv. trasnportbedrijven of kippenfarms, en je gebruikt de daarin vermelde @mailadressen om iets aan te bieden mét je naam -vermelding.Daar kan toch niets mis me zijn ?

    Reageren
  • Michiel zegt:
    10 Nov, 2011 om 14:40

    @Regina

    Dat is geheel afhankelijk van de software die je gebruikt om die mail te versturen.

    De meeste emailplatforms hebben in ieder geval een standaard unsubscribe functie. Vanaf welk platform verstuur je de e-mail?

    Reageren
  • Jaap zegt:
    03 Apr, 2012 om 10:45

    Hoi Karel,

    Staat er een kopie van het webinar toevallig online?

    Gr. Jaap Jonker

    Reageren

Reageren