Naar
boven

Business in het buitenland? Probeer LinkedIn InMail!

linkedin mail

LinkedIn is één van mijn favoriete kanalen, omdat je heel specifiek iemand kunt bereiken door de manier van targeting. Onlangs heeft LinkedIn een nieuwe functie uitgerold: het versturen van Inmails! Dit zijn mails die iemand in zijn of haar inbox krijgt. Helaas is deze functie nog niet beschikbaar in Nederland, omdat we een specifiek privacybeleid hebben. Uiteraard houden we je op de hoogte als hier iets in verandert. Maar heb jij een business in het buitenland? Dan kun je hier nu zeker al iets mee!

Waarom is LinkedIn InMail interessant voor jou?

Zoals mijn collega Max eerder in zijn blogartikel vertelde, had LinkedIn twee mogelijkheden: gesponsorde berichten én tekstadvertenties. Inmiddels is daar dus ook InMail aan toegevoegd!

LinkedIn InMail is een bericht dat je stuurt naar de inbox van een LinkedIn gebruiker, zie onderstaande afbeeldingen voor een voorbeeld. De vraag is natuurlijk, waarom zou je dit inzetten? Allereerst geeft het de mogelijkheid om een “persoonlijk” bericht te sturen naar de door jouw gekozen personen, zonder dat je een connectie hoeft te zijn.

Daarnaast geef het de mogelijkheid om een volledig bericht te sturen, in plaats van een heel korte advertentie die je inzet met de andere mogelijkheden van LinkedIn Ads. Als je een event wil promoten, kan LinkedIn InMails erg interessant zijn. Je kunt specifiek targeten op functie, en je kunt veel informatie kwijt in de advertentie.

Linkedin inmail screenshot

linkedin inmail screenshot 2

Hoe zet je een LinkedIn InMail campagne op?

Wil je aan de slag met LinkedIn InMail? Volg de volgende stappen:

1. Allereerst heb je natuurlijk een LinkedIn account nodig. Maak een nieuwe campagne aan. En kies hier voor Campagne met gesponsorde InMails.

linkedin inmail screenshot 3

2. Klik vervolgens op volgende en selecteer de afzender. Bedenk goed vanuit welke persoon je de InMail wil sturen.

linkedin inmail screenshot 4

 

3. Maak het bericht. Houd hierbij rekening met het feit dat een aantal elementen verplicht zijn, maar dat ze ook pakkend moeten zijn (zoals een   onderwerpregel). Een tip hierbij is om een call-to-action toe te voegen.

En niet geheel onbelangrijk: voeg een aangepaste aanhef toe. Dit doe je door %FIRSTNAME%, %LASTNAME% toe te voegen.

 

linkedin inmail 5

4. Nadat je het bericht hebt geschreven, kun je de targeting instellen. Hoe specifieker de doelgroep, hoe beter je de doelgroep kunt aanspreken. Maar let op, je hebt minimaal duizend personen in je getargete doelgroep nodig.

De targeting vul je in zoals je dat ook doet bij de andere soorten advertising binnen LinkedIn. Om een voorbeeld te geven: als je als bedrijf een specifiek evenement organiseert voor bepaalde mensen, kun je targeten op functie. Zo benader je alleen de personen waarvoor jouw event interessant is!

5. Nadat de targeting is ingevuld, kies je het budget en bieding. Let op: je stelt een bieding per CPS in. Dit betekent dat je betaalt per verzonden InMail.

Ga jij aan de slag met Linkedin InMails?

LinkedIn Inmail kan dus heel interessant zijn voor jouw bedrijf, om de volgende redenen:

  • LinkedIn InMails wordt nog weinig gebruikt;
  • Je kan specifiek targeten met InMails;
  • Je kan veel informatie bieden!

Het enige nadeel is dus dat het nog niet beschikbaar is in Nederland.

Dus, heb je een leuke actie, nieuw product of evenement? Maak dan gebruik van LinkedIn Inmails! Heb jij hier al mee getest? Laten het me weten!

Succes!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Rianne Swijtink
Rianne is SEA Consultant bij KG Bureau. Rianne is de markeerstift van KG Bureau. Ze zet de grote lijnen uit voor projecten en lost problemen op door de kern te onderzoeken.
Wees de eerste die reageert!

Reageren