Naar
boven

Goed nieuws! Google Webmaster Tools laat voortaan exacte zoekopdrachten zien

Vorig jaar besloot Google nog om alle zoekopdrachten voortaan te versleutelen. Het resultaat was dat bijna alle zoekwoorden in Google Analytics het “not provided” label kregen. Paniek alom. Want hoe ging je nu nog bepalen welke zoekwoorden interessant zijn en welke inspanningen succes behaalde?

Vanaf dit jaar maakt Google dit weer iets inzichtelijker: Google Webmaster Tools laat voortaan exact zien welke zoekopdrachten voor kliks hebben gezorgd en wat de gemiddelde positie is. Hiermee stappen we uit het tijdperk van geaggregeerde, onnauwkeurige cijfers.

Hierdoor kunnen we als webmaster betere gegevens uit Webmaster Tools halen en daardoor betere beslissingen nemen. Een goede stap voorwaarts.

Lees hier het originele bericht op Webmaster Central Blog…

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
9 reacties op "Goed nieuws! Google Webmaster Tools laat voortaan exacte zoekopdrachten zien"
  • Jan zegt:
    09 Jan, 2014 om 12:34

    Dit is inderdaad een stap in de goede richting.

    Reageren
  • Michiel zegt:
    09 Jan, 2014 om 13:04

    In het artikel op Webmaster Central Blog wordt aangegeven dat het aantal klikken en impressies voor je website voortaan niet meer worden afgerond. Dus dat er bijvoorbeeld wordt aangegeven dat er 55.098 klikken zijn geweest waar dit eerder werd afgerond naar 55.000. Verder is er niet veel aangepast toch? Of zie ik iets over het hoofd?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      09 Jan, 2014 om 19:43

      Dat klopt, maar je kunt nu veel betere conclusies trekken. Zeker bij de lage volume cijfers wordt het zo interessanter.

  • Peter zegt:
    13 Jan, 2014 om 18:54

    Zo blij hoeven we er niet mee te zijn:
    http://www.notprovided.eu/why-not-use-googles-wmt-data/

    Veel webmaster tools data is onnauwkeurig…

    Reageren
  • Bert zegt:
    15 Jan, 2014 om 10:16

    Hoe blij moet je hiermee zijn dan? Weer een tool die alleen maar door Google gevuld kan worden. Het is een monopolie en dat is volgens mij verboden…..

    Reageren
  • Cathelijne zegt:
    15 Jan, 2014 om 10:49

    Ik ben er super blij mee! Mijn website was nog niet zo heel lang online en zat altijd in een dubio op welke zoekwoorden ik me moest richten. Nu niet meer..

    Reageren
  • Erik zegt:
    15 Jan, 2014 om 10:49

    Ik heb wat tests gedaan met enkele keywords met volgens WMT een gem. positie van 1,0. Ik vind op deze keywords onze website niet eens in de top 100 van Google. Naar mijn idee kloppen deze statistieken dus niet.

    Iemand hier ook ervaring mee?

    Reageren
  • Philippe zegt:
    22 Jan, 2014 om 11:58

    Ik stel hetzelfde vast Erik. Mijn site is zo’n 6 weken geleden op mijn belangrijkste zoekwoord van bovenaan pagina 2 naar pagina 8 gezakt. In Google WMT krijg ik voor dat zoekwoord in de voorbije 3 weken als gemiddelde postie 15 terwijl het ongeveer 100 moet zijn. Als de data niet alleen onnauwkeurig maar compleet naast de realiteit zijn ben je er niets mee.

    Reageren
  • Yordi zegt:
    27 Mei, 2016 om 18:32

    Bedankt voor de link :)

    Reageren

Reageren