Naar
boven

Google AdWords lanceert automatische biedregels. Eindelijk!

Wie al wat langer met Google AdWords werkt weet dat het aanpassen van biedingen een tijdrovende klus kan zijn. Maar, het kan ook een zeer winstgevende klus zijn. Wanneer je een wat grotere campagne hebt kun je gebruik maken van automatische biedtools.

Zo kun je bijvoorbeeld biedregels maken op basis van conversiepercentage of positie van de advertentie. Je hoeft dan niet meer handmatig de biedingen aan te passen, maar op basis van regels die je hebt ingegeven wordt dit automatisch aangepast.

Maar ik heb slecht nieuws voor de bedrijven die “slim” zijn geweest en dergelijke automatische bidtools hebben ontwikkeld. Ze hebben er sinds binnenkort een geduchte concurrent bij, Google zelf!

Opmerkingen / conclusie

Helaas is deze tool nog niet beschikbaar in Nederland, maar mijn verwachting is dat dit slechts een aantal maanden zal duren. Verder is deze tool interessant voor bedrijven met iets grotere campagnes, en met ervaring in Google AdWords. Want hoewel deze tool veel werk uit handen kan nemen, is er toch zeker wel enige kennis verreist. Voordat je namelijk regels gaat instellen, zul je ook moeten weten waarom je ze instelt!

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
8 reacties op "Google AdWords lanceert automatische biedregels. Eindelijk!"
  • Alex zegt:
    09 Dec, 2010 om 15:26

    Dit is oud nieuws, ik gebruik het al maanden… Staat ook al gewoon in je account, je moet eerst de conversie pixel plaatsen, na 30 sales wordt deze optie beschikbaar.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      09 Dec, 2010 om 15:34

      Dag Alex,

      Ik denk dat je dit verward met iets anders, namelijk met dit. Maar de tool waar ik hier over spreek is toch iets anders :-).

    • Karel Geenen zegt:
      09 Dec, 2010 om 15:35

      Toevoeging: Jij hebt het over de conversion optimizer.

  • Parkeren Schiphol zegt:
    10 Dec, 2010 om 13:31

    Interessant. Niet vergeten uit te zetten als je met vakantie gaat anders kunnen de kosten aardig gaan stijgen.

    Reageren
  • Jorn Vriend zegt:
    10 Dec, 2010 om 16:37

    Ein-de-lijk! Werd idd wel tijd. Maar ook wel logisch: een gemakkelijkere manier om je omzet van Google te reguleren is er niet. Niemand wil teveel positioneel zakken en al helemaal niet van de eerste pagina verdwijnen. Ben benieuwd wat de invloed hiervan is op de CPC’s naar verloop van tijd. We shall see…

    Reageren
  • Ton van Houten zegt:
    13 Dec, 2010 om 10:01

    Duidelijke video. Jammer alleen dat het in het engels is.

    Reageren
  • Fitnessapparatuur zegt:
    17 Dec, 2010 om 16:15

    Dit zal zeker een handige tool zijn. Alleen zou google hiermee zichzelf niet in de vinger snijden?

    Iedereen wil ze hoog mogelijk tegen zo min mogelijk kosten. Door deze tool zul je een concurrentie strijd krijgen tussen positie 3 en 6 niet?

    Reageren
  • Dries Bultynck zegt:
    30 Dec, 2010 om 20:35

    Leuk om mee te spelen

    Reageren

Reageren