Naar
boven

Zo breng je de weg die een klant aflegt in kaart (en waarom dit zo ontzettend belangrijk is!)

Path to customer purchase
Ieder marketingboek komt ongeveer op hetzelfde neer. Weet wie je doelgroep is. Wat beweegt hen? Waarom kopen ze jou product of wat houdt hen tegen? Man? Vrouw?

Pas wanneer je exact weet wie je doelgroep is kun je een succesvol bedrijf hebben.

Toch durf ik te beweren dat de grote meerderheid (+90%) niet exact in kaart heeft wie hun doelgroep is (als ik ongelijk heb volgens jou hoor ik het graag in de reacties). En dan heb ik het niet over weten of je doelgroep man of vrouw is en hoe oud ze zijn.

Ik bedoel of dat je weet op welke social media kanalen ze zitten, welke merken zijn volgen/kopen, van welke sport ze houden, hoe oud ze zijn, waar ze wonen, welke studies ze hebben gedaan, of ze wijn of bier drinken, hoeveel kinderen ze hebben, enz. enz.

Wanneer je deze gegevens hebt én in kaart hebt gebracht hoe ze uiteindelijk tot een conversie komen wordt online marketing inzetten echt effectief!

Whiteboard Friday: How to Research the Path to Customer Purchase

Rand Fishkin heeft een geweldige presentatie gegeven over dit onderwerp met hele praktische tips. Ik raad je dan ook van harte aan om de onderstaande video te bekijken:

Hoe ga jij hiermee om?

Ik zou graag eerlijk van jou willen weten of jij hier überhaupt mee bezig bent of dat je “wel een beeld hebt van de klant”. Ik hoor het graag in de reacties! Tips om je klant beter te leren kennen ook uiteraard!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
Wees de eerste die reageert!

Reageren