Naar
boven

Een geavanceerde welkomstmail

welkomstmailVeel websites maken tegenwoordig gebruik van een nieuwsbriefsysteem. De emaillijst die hiermee wordt opgebouwd kan dan ingezet worden voor het versturen van nieuwsbrieven en promoties/aankondigingen.

Zoals in het echte leven de eerste indruk vaak beslissend is voor een verdere verloop van een relatie zo is dit ook het geval met de eerste mail die bezoekers van jou krijgen.

Wanneer bezoekers zich inschrijven op een nieuwsbrief of een emailadres en naam achterlaten voor het verkrijgen van een white-paper oid. is het ten eerste al belangrijk dat er ook direct een mail naar die bezoeker wordt gestuurd. Op veel websites waar ik mijn emailadres achterlaat krijg ik vaak niet eens een welkomstmail. Zorg er dus ten eerste al voor dat je altijd een soort van welkomstmail stuurt zodat de bezoeker weet dat de inschrijving goed is aangekomen.

Maar alleen een “Dank je voor je inschrijving, je ontvangt de nieuwsbrief spoedig in je mailbox” is niet voldoende. De bezoeker heeft namelijk net laten zien geïnteresseerd te zijn in je website. Aangezien die bezoeker je website nog niet kent is de welkomstmail ideaal om de belangrijkste onderdelen van je website onder de aandacht te brengen!

Vermeld in de mail bijvoorbeeld de belangrijkste pagina’s van je website of vermeld eventueel andere websites die je beheert (en die aansluiten bij het onderwerp van de website waar de bezoeker zich heeft ingeschreven). Op deze manier creëer je meer bezoek naar je belangrijkste pagina’s en naar eventueel andere websites.

Het doel van deze mail is de bezoeker welkom te heten en ze zoveel mogelijk nuttige informatie te verschaffen. Zo zien ze dat je site nog meer te bieden heeft en zullen ze vaker terugkeren!

Wanneer bezoekers zich inschrijven voor een gratis nieuwsbrief of white-paper en je biedt ook betaalde diensten/producten aan is de welkomstmail een ideale gelegenheid om dit kenbaar te maken. Zo weten bezoekers direct wat voor diensten en/of producten ze op jouw website kunnen vinden.

Zo zie je maar dat zelfs een simpele welkomstmail, waar vaak weinig aandacht aan wordt besteed, toch kan bijdragen aan een succesvolle internet onderneming!

Onze hulp nodig met e-mailmarketing?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
3 reacties op "Een geavanceerde welkomstmail"
  • Leo Scheepens zegt:
    14 Jun, 2007 om 22:09

    Hey Karel,

    Als ik rechtsboven aangeef dat ik graag je nieuwe Ebook ontvang, krijg ik een error-melding dat ik al op je lijst sta. Ja, dat is zo, maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet meer op zulke aanbiedingen mag (kan) reageren?

    A propos, ik heb je ‘TV-uitzending’ gezien. Knap hoe je dat allemaal al voor elkaar krijgt. Opbouwende kritiek? Nou, je zou wel wat meer losjes in beeld mogen zitten. Zó statisch lijkt ’t bijna een foto.
    Ga bijvoorbeeld ietwat gedraaid zitten en houd je handen vrij voor wat ondersteunende gebaren. Geeft wat meer leven!
    Just my two cents, eh…

    Vriendelijke groeten,
    Leo Scheepens

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    15 Jun, 2007 om 00:46

    Je kunt je aanmelden met een ander emailadres en dan na ontvangst van de boeken direct weer afmelden met dat adres…

    Reageren
  • Leo Scheepens zegt:
    16 Jun, 2007 om 20:50

    Karel Geenen:

    Ja, dat had ik natuurlijk al meteen gedaan. Maar erg chique vind ik dat niet, vandaar mijn opmerking.

    Leo

    Reageren

Reageren