Naar
boven

Google Webmaster Tools wordt geïntegreerd in Analytics!

Dit is iets wat veel webmaster al langer vragen en eindelijk is het dan zo ver. Dit is nog maar een pilot waarbij er SEO rapporten gaan worden weergegeven in Google Analytics gebaseerd op de zoekopdrachten uit de Webmaster Tools. De SEO gegevens kunnen dan worden opgedeeld en hier kunnen dan grafieken van worden gemaakt.

Zo kun je bijvoorbeeld filteren op zoekopdrachten die meer dan honderd kliks hadden en in een grafiek zien hoeveel die zoekopdrachten hebben bijgedragen aan het volledige aantal bezoeken.

De koppeling is nog wel optioneel, wil je hiervan gebruik maken dan moet je je inschrijven via dit formulier. Als de resultaten van de tests positief zijn mogen we na verloop van tijd een volledige integratie verwachten.

Analytics wars?

Dat Google hier nu plots meer vaart achter zet is geen verrassing. Bing is namelijk ook sterk bezig met de uitbreiding van zijn Webmaster Tools en het lijkt erop dat zij aan populariteit aan het winnen zijn (heb hier geen cijfers van..).

Bing heeft namelijk nauwe banden met Facebook wat waarschijnlijk in de toekomst ook gaat leiden tot de integratie van het meten van sociale signalen voor websites.

Maar wacht daar heb je Google, zij hebben vorige week het bedrijf PostRank gekocht. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het meten van sociale signalen!

Bron: Webmaster Central Blog, Search Engine Watch

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Dominique Meijnen
4 reacties op "Google Webmaster Tools wordt geïntegreerd in Analytics!"
  • Anoniem zegt:
    10 Jun, 2011 om 09:45

    Wat een interessante ontwikkeling. Hierdoor wordt het nog makkelijker om gegevens op te vragen. Tevens gaat de efficiëntie ook omhoog. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de resultaten van de test bekend worden.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      10 Jun, 2011 om 09:48

      Bedrijfsnaam in de reacties is niet toegestaan. Is dus aangepast naar Anoniem.

  • philippe zegt:
    10 Jun, 2011 om 09:57

    Ik denk dat dit klanten zal helpen hun website beter te analyseren. Het probleem van de webmaster tools is dat ze vaak gewoon niet opgezet worden door klanten omdat ze er het nut niet van inzien.

    Reageren
  • Ad zegt:
    11 Nov, 2011 om 13:13

    Meten is weten! Prima tool om het nog een beetje beter te gaan doen!

    Reageren

Reageren