Naar
boven

Maak nu ook gebruik van sitelinks in Bing Ads!

zoekmachine-optimalisatie-bing

Wie al een tijdje adverteert met Bing Ads is vast al tot de conclusie gekomen dat niet alle functies die grote broer Google AdWords aanbiedt, hier beschikbaar zijn.

Geduld wordt echter beloond, want sinds een maand zijn ook in Bing Ads de sitelinks beschikbaar als uitbreiding op je advertentie. Met deze toevoeging kunnen adverteerders in Bing meer uit hun advertenties en investering halen!

Voor de nieuwe adverteerders onder ons zal ik kort toelichten wat sitelinks precies zijn, hoe je ze kunt inzetten en wat ze je opleveren.

Wat zijn sitelinks?

Sitelinks zijn korte linkjes die onder je advertentie verschijnen in de zoekresultaten. Hierin kun je bijvoorbeeld verwijzen naar een contactpagina, een bepaald product of een tijdelijke actie. Hieronder zie je een afbeelding van een advertentie met sitelinks:

Voorbeeld sitelinks

Zoals je ziet wordt er in de advertentie verwezen naar het algemene aanbod, maar vertegenwoordigen de sitelinks specifieke pagina’s op de website.

Op deze manier kun je één advertentieruimte gebruiken om meerdere producten, diensten of acties te promoten.

Hoe zet je de sitelinks in?

In Bing kun je via het tabblad ‘’ad extensions” nieuwe sitelinks aanmaken. Vervolgens kies je hier aan welke campagne je de sitelinks wil toevoegen. Je kunt maximaal 10 sitelinks aan één campagne toevoegen. Deze worden dan automatisch aan elke advertentiegroep binnen die campagne toegevoegd.

Bing ads sitelinks

De beste manier om sitelinks effectief in te zetten, is uiteraard het verwijzen naar een relevante pagina. Een ‘’Over ons” pagina is immers niet de plek waar je in een webshop een aankoop doet. Denk dus goed na over de linkjes die je wilt maken!

Daarnaast is het aan te raden om te werken met korte, krachtige omschrijvingen. Een bezoeker wil graag direct weten wat hij kan verwachten als hij op deze link klikt.

Het is ook mogelijk om de resultaten van je sitelinks te bekijken. Vragen zoals: “Hoe vaak is een sitelink getoond en hoe vaak is er op geklikt?”, zijn terug te vinden in Reports.

Je kunt de resultaten bekijken op zoekwoord niveau, advertentie niveau en (uiteraard) de sitelinks zelf. Door op zoekwoord en advertentie niveau te kijken kom je erachter hoe de sitelinks die gekoppeld zijn aan een bepaald zoekwoord of advertentie heeft gescoord en de laatste statistiek geeft inzicht in de resultaten van alle sitelinks tezamen.

Op basis van die inzichten kun je de advertenties en sitelinks optimaliseren.

Wil je graag meer weten over sitelinks in Bing of op de hoogte blijven van de nieuwe ontwikkelingen? Houd dan zeker dit blog in de gaten ;-)!

Adverteer jij al via Bing Ads? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook profiteren van Bing Ads?

Laat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Anne Westerik
Anne is SEA campagne manager bij KG Bureau. Naast AdWords specialist is Anne gespecialiseerd in Bing Ads.
4 reacties op "Maak nu ook gebruik van sitelinks in Bing Ads!"
  • Marja zegt:
    10 Jul, 2013 om 12:00

    Dat is inderdaad wel mooi ja. Wij gaan binnenkort ook een test doen met Bing Ads, en dan zal ik zeker gebruik maken van sitelinks. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar het verschil in kosten en baten tussen Bing en Google…

    Reageren
  • Michiel zegt:
    10 Jul, 2013 om 12:35

    Misschien is er minder conversie dan met Adword toch kan het wat opleveren.
    Ik ga Bing binnenkort eens proberen.

    Reageren
  • Chris zegt:
    11 Jul, 2013 om 12:50

    Gezien de hoeveelheid zoekopdrachten op Bing in verhouding tot Google blijf ik toch maar Adwords gebruiken. Nieuwe functionaliteiten of niet.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      11 Jul, 2013 om 12:56

      Waarom niet allebei?

Reageren