Naar
boven

What’s new? Bekijk de advertising updates van mei

advertising nieuws mei header

Allereerst een belangrijke herinnering: zoals je wellicht in het blogartikel van Rianne hebt gelezen (What’s new? Bekijk de AdWords en Analytics updates van april!), wordt vanaf 16 mei het gebruik van een GTIN code (Global Trade Item Numbers) verplicht voor alle Google Shopping feeds. Zorg er dus voor dat je gebruikmaakt van de correcte GTIN’s!

Hieronder weer een hele rits met de nieuwste updates, zodat je weer helemaal op de hoogte bent.

Nieuwe Bing Ads advertentie extensies

Bing Ads heeft twee nieuwe advertentie extensies gelanceerd. Respectievelijk Callout en Review extensions. Dit zijn voor jou kansen om meer zichtbaarheid en meer relevantie voor je Bing Ads advertenties te creeëren.

Callout extensie

De callout extensie is vergelijkbaar met de extensie die we kennen van AdWords. Deze komen onder de advertentie te staan, zijn niet aanklikbaar en er worden er vier weergegeven.

call out extensie screenshot

Review extensie

Hiermee maakt Bing het mogelijk om een positieve review van een 3rd party onder je ads te vertonen. Je kunt er maximaal één vertonen en alleen de reviewbron is aanklikbaar.

review extensie voorbeeld

Nieuwe Merchant Center Feed rules

Iedereen met een Merchant center weet inmiddels hoe lastig het soms is om een foutloze en waarschuwingsvrije Shopping productfeed te genereren. Om dit wat makkelijker te maken, heeft Google Feed Rules geïntroduceerd voor Merchant center.

Feed Rules

Met feed rules kun je eigen regels toepassen om de productfeed optimaal uit te lezen. Je kunt de productfeed nu creëren op basis van jouw eigen wensen, zodat deze aan alle feedvereisten voldoet.

Zo is het niet nodig om veldkoppen steeds aan te passen: in plaats daarvan kun je een feedregel toevoegen waarin je de naam van dit veld wijzigt.

feedregels gebruiken screenshot

De feed rules vind je hier:

feedrules

Nieuwe kolommen voor AdWords producten tab

Google heeft nieuwe kolommen toegevoegd aan de rapporten voor de Google Shopping campagnes: de productstatus en de effectieve max cpc. Via de kolommen knop kun je deze toevoegen.

adwords nieuwe tab screenshot

Aan de hand van de productstatus kun je direct zien of een specifiek product wordt weergegeven. Met de effectieve max. cpc kolom kun je biedingsaanpassingen maken op specifieke producten binnen een productgroep. Daar lees je hier meer over.

Nieuwe Google Analytics redesign voor mobile app

Google heeft een update uitgebracht voor de Google Analytics mobile app. Deze update heeft een redesign en is gebruiksvriendelijker met een aantal extra mogelijkheden, zoals het maken van een eigen rapport. Deze kan je nu in de nieuwe mobile app makkelijk delen via e-mail of social media.
Maak jij al gebruik van de nieuwe updates? Of heb jij nog nieuwe tips voor ons? Laat het ons weten in een reactie!

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Roy Hoogerheijde
Roy is SEA consultant bij KG Bureau. Roy is de beamer van KG Bureau. Hij schijnt zijn brede licht over verschillende online vraagstukken om tot een oplossing te komen.
Wees de eerste die reageert!

Reageren