Naar
boven

Google AdWords komt eindelijk met “negatieve zoekwoord” lijsten

Wie veel met AdWords werkt weet hoe irritant het kan zijn. Wanneer je veel campagnes hebt lopen, en je wil aan al deze campagnes een negatief zoekwoord toevoegen, moet je dit handmatig bij iedere campagne doen.

Daar komt gelukkig verandering in, want Google AdWords introduceert de zogenaamde negatieve zoekwoord lijsten”¦

Lijst inzetbaar voor meerdere campagnes

Met deze nieuwe functie kun je dus een lijst maken met negatieve zoekwoorden, en die lijst dan bij verschillende campagnes inzetten.

Een ander voordeel is dat wanneer je een zoekwoord toevoegt aan zo’n lijst, die ook meteen voor alle campagnes wordt meegenomen.

Waarom het gebruiken van negatieve zoekwoorden belangrijk is lees je hier: Waarom negatieve zoekwoorden gebruiken.

Bron: Google AdWords blog

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
6 reacties op "Google AdWords komt eindelijk met “negatieve zoekwoord” lijsten"
  • Groene webhosting zegt:
    11 Jan, 2011 om 23:16

    Karel,

    Zeker een handige functie!

    Wat betreft zoekwoorden mis ik nog wel 1 ding, (het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik er overheen kijk) het standaard kunnen opgeven van het soort zoekwoord.

    Google pakt dit standaard breed, wat uiteraard voor google zelf de beste optie is, maar voor velen onhandig.

    Alrik

    P.S.
    Ik lees al een tijdje mee op je blog, het viel me op dat je sidebar sinds vandaag als ik deze mobiel bekijk (blackberry) ineens links staat.

    Reageren
  • Auke zegt:
    12 Jan, 2011 om 13:31

    Inderdaad erg handig voor snel negatieve zoektermen toevoegen aan campagnes. Zeker als je campagnes goed zijn ingericht kunnen negatieve zoektermen voor alle advertentie groepen gelden binnen een campagne.

    Gelukkig kon dit al met de Adwords Editor.

    Auke.

    Reageren
  • wouter zegt:
    13 Jan, 2011 om 10:44

    Zag deze functie inderdaad ook voorbij komen, erg handig om voor meerdere campagnes zoekwoorden uit te sluiten.
    Aleen zie ik de functie nog niet terug in de AdWords editor. Klopt het dat deze pas later aan de editor wordt toegevoegd?

    Reageren
  • Auke zegt:
    13 Jan, 2011 om 11:56

    In de Adwords editor bestaat het al langer.

    Kies ‘Uitsluiten’ en kies daar voor ‘uitsluitingszoekwoord toevoegen’ en dan kies je voor ‘uitsluitingszoekwoord voor campagne toevoegen’

    and your done!

    Reageren
  • wouter zegt:
    13 Jan, 2011 om 13:23

    Hi Auke,

    Klopt, dat is wanneer je een zoekwoord voor 1 campagne wilt uitsluiten.

    Echter de nieuwe functie zoals hierboven beschreven bestaat eruit dat je een lijst aanmaakt waar je negatieve zoekwoorden inzet en vervolgens kun je voor elke gewenste campagne die betreffende lijst selecteren waarmee je in die campagne de negatieve woorden van die lijst uitsluit.

    Je hoeft dus maar 1 keer zo’n lijst te maken en deze kun je dan makkelijk toepassen op verschillende campagnes.
    Dit is anders dan de editor waar je wanneer je de zoekwoorden voor verschillende campagnes wilt toepassen je telkens alle woorden zult moeten kopieren en plakken in de verschillende campagnes.

    Reageren
  • Auke zegt:
    13 Jan, 2011 om 15:18

    Ja, ik heb het niet goed uitgelegd:

    Kies †˜Uitsluiten†™ en kies dan voor †˜meerdere wijzigingen doorvoeren†™ en dan kies je voor †˜Meerdere uitsluitingszoekwoorden voor campagne toevoegen†™

    In de popup set je dan in het rechterveld je lijst met uistluitingszoekwoorden. In het linkerveld selecteer je dan de campagnes waar je de uitsluitingszoekwoorden voor wilt doen gelden.

    Sorry voor de slechte uitleg.

    Reageren

Reageren