Naar
boven

Eindelijk: Conversie attributie in Google Analytics ook toegankelijk voor Jan en Alleman

We hebben er lang op moeten wachten maar sinds een aantal weken is het eindelijk mogelijk om een eigen conversie attributiemodel toe te kennen binnen Google Analytics. Wanneer je nog niet zo goed begrijpt waarom dit ook voor jou ontzettend interessant is, lees dan even dit artikel: impact assisted conversions (en vooral de spoedcursus conversie attributie binnen dat artikel).

Voor degene die direct aan de slag willen heb ik uitgebreide screencast gemaakt waarin ik de nieuwe tool binnen Google Analytics laat zien, bekijk hem hieronder:

Hoe nu verder

Zelf zijn we nu ook uitgebreid aan het testen met conversie attributie en het ontwikkelen van een eerlijk model. Ik raad je aan om hetzelfde te doen. Heb je vragen over het ontwikkelen van een model? Stel deze dan hieronder in de reacties, we denken graag met je mee!

Meer leren over Google Analytics? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
4 reacties op "Eindelijk: Conversie attributie in Google Analytics ook toegankelijk voor Jan en Alleman"
  • Gerard Rathenau zegt:
    12 Jul, 2013 om 12:04

    Leuke video, Karel.

    één opmerking:

    Qua conversiewaarde stijgt de conversiewaarde van Twitter inderdaad fors. Maar het is toch maar 1 conversie verschil?

    111/112 conversies.

    Het lijkt er volgens mij op, dat iemand vanuit Twitter meerdere cursussen heeft afgenomen. Dan kun je daar toch geen conclusies aan verbinden?

    Reageren
  • Nicole van Wijngaarden zegt:
    17 Jul, 2013 om 09:43

    He Karel, ben nieuwsgierig naar jouw video alleen hij doet het niet helaas.

    Reageren
  • Jeroen zegt:
    17 Jul, 2013 om 09:48

    Vergeet ook niet naar de absolute waarden te kijken.

    Als twitter maar voor 1% van de omzet zorgt, dan mag dat wel 3x meer zijn dan o.b.v. last interaction, als je daar meer dan 1% van je werktijd in stopt is het maar de vraag of je je tijd niet beter kunt besteden :).

    Reageren
  • Ivo Temmink zegt:
    17 Jul, 2013 om 19:03

    Mooi uitgelegd. De kern zit ‘m volgens mij in je slotbetoog:
    Je leert pas echt als je meerdere modellen hanteert en focust op de verschillen. Afgaan op 1, al dan niet tailor-made model, bevat altijd arbitraire beslissingen. En uitkomsten.

    Reageren

Reageren