Naar
boven

What’s new? Hier zijn de advertising updates van juni

advertising updates juni header

Ook in de maand juni zijn er weer allerlei ontwikkelingen geweest bij Google. Wij zetten de nieuwtjes graag voor je op een rij!

Search Console in Analytics

In Google Analytics is het nu mogelijk om Google Search Console (voorheen Webmastertools) te koppelen. Hierdoor krijg je meer inzicht in hoe de verschillende pagina’s van je website hebben gepresteerd, en of ze conversies hebben opgeleverd. Het gaat hier alleen om organisch gegenereerde conversies. Deze statistiek vind je in Analytics onder Acquisitie.

search console menu print screen

Apart bieden op tablet en desktop

Google houdt ieder jaar een Google Performance Summit in San Francisco. Op deze summit worden nieuwe updates aangekondigd aan het publiek. Eén van de grote veranderingen die is aangekondigd: in AdWords zijn nu bod aanpassingen mogelijk op mobiele gebruikers, maar dit wordt ook voor desktop en tablet gebruikers mogelijk. Hierdoor hierdoor kun je veel gerichter sturen op bezoekers via verschillende devices.

http://searchengineland.com/big-changes-device-bidding-adwords-mean-accounts-251203

Customer Match Google Shopping

Customer match bestaat al voor Search Ads, YouTube en Gmail, nu wordt Google Shopping daaraan toegevoegd. Met customer match is het mogelijk om mensen te benaderen waarvan je het e-mailadres hebt gekregen middels een nieuwsbrief of een account dat ze hebben aangemaakt op je website. De e-maillijst kun je uploaden in AdWords, om deze vervolgens als een remarketinglijst of targetlijst te gebruiken. Op deze manier kun je voor je huidige klanten een hogere bieding instellen voor een advertentie. De kans dat een klant een aankoop of conversie doet is dan ook groter dan bij een nieuwe bezoeker, die vaak meerdere keren een bezoek brengt aan de website voordat er een aankoop of conversie wordt gedaan.

Je kunt de lijst ook inzetten om juist alleen nieuwe bezoekers te genereren. Je kunt je dan uitsluiten voor een campagne, waardoor je alleen de niet-bestaande klanten een bepaalde boodschap laat zien. Let er wel op dat je minimaal 1000 goedgekeurde e-mailadressen nodig hebt om hier gebruik van te kunnen maken.

Click to text ad extention

Het is er nog niet, maar Google is het wel aan het testen: Message extension. Met deze extensie, die alleen voor mobiele gebruikers beschikbaar is, wordt er een button geplaatst bij de tekstadvertentie. Door op deze button te klikken, kunnen gebruikers een sms-bericht sturen naar het bedrijf. Je kunt deze extensie vergelijken met de call-extensie.

message extensie voorbeeld

Natuurlijk houden we je op de hoogte van de updates en ontwikkelingen die volgen!

Meer leren over Google Analytics? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus! Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Rick Doornbos
Rick is online marketing consultant bij KG Online Marketing. Rick is de airconditioning van ons bedrijf. Zelfs bij de meest lastige problemen houdt hij zijn hoofd koel.
3 reacties op "What’s new? Hier zijn de advertising updates van juni"
  • Joost zegt:
    12 Jul, 2016 om 23:56

    Nice information, bedankt hiervoor!

    Reageren
  • Arne van Elk zegt:
    14 Jul, 2016 om 16:14

    Aanvulling op Search Console data in analytics: die koppeling was al jaren mogelijk, het nieuwe is dat de data nu ook geïntegreerd wordt weergegeven, zodat je bezoekkwaliteit en conversie van organisch zoekverkeer kunt analyseren. Een hele mooie aanvulling! Hier is Google’s bericht erover: https://analytics.googleblog.com/2016/05/deeper-integration-of-search-console-in.html

    Reageren
  • Gustavo Woltmann zegt:
    20 Sep, 2016 om 15:55

    Bedankt voor de tips, ik gebruik Google Analytics nog maar net en kan alle hulp gebruiken.

    Reageren

Reageren