Naar
boven

Verhoog je omzet uit AdWords met 63% door één druk op de knop!

Bam. Het staat er echt. 63% meer omzet met slechts één druk op de knop. Om te bewijzen dat dit ook echt klopt zie de afbeelding uit Google Analytics hieronder:

proof

En weet je wat nu zo gaaf is? Dit geldt voor iedereen die met Google Adwords werkt. Dus adverteer jij met AdWords, lees dan vooral verder.

Stappenplan voor 63% meer omzet uit AdWords

Wil je weten hoe je dit exact moet doen? Bekijk dan de onderstaande video (< 1 minuut):

Wow. Wat is er nu eigenlijk gebeurd net?

Het ging misschien wat vlug allemaal en misschien begrijp je er ook niet zoveel van.

In Google Analytics zie je normaal gesproken wat een kanaal heeft opgeleverd (wanneer je de e-commercecode hebt geïnstalleerd of wanneer je doelen met waarde hebt ingesteld). Echter is dat gebaseerd op “last click”. Dat betekent dat het kanaal wat als laatste gebruikt wordt voor de conversie alle waarde toegeschreven krijgt.

Maar is dat wel eerlijk? Wat als iemand ‘s morgens via AdWords op je website komt, de URL opslaat en ‘s avonds via die URL bestelt? Zonder AdWords was die persoon misschien nooit op je website geweest. Maar volgens het last click model krijgt AdWords geen enkele waarde!

In de bovenstaande video laat ik zien wat er gebeurt als we een ander model nemen, bijvoorbeeld het first click model. Zeker voor een kanaal als AdWords maakt dat een wereld van verschil! Zo kijk je waarschijnlijk weer heel anders naar in dit geval AdWords en wordt de ROI weer een stuk positiever.

Wat kan ik hiermee?

Dit artikel is vooral bedoeld om je aan het denken te zetten en te laten proeven van conversie attributie. Mijn advies is om zeker ook deze twee artikelen te lezen:

Verder ben ik erg benieuwd naar je mening rond dit onderwerp en wil ik er graag met je over discussiëren hieronder! Welke modellen gebruik je bijvoorbeeld en voor welke modellen kies je bij welke kanalen?

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
7 reacties op "Verhoog je omzet uit AdWords met 63% door één druk op de knop!"
  • Joey zegt:
    13 Dec, 2013 om 19:07

    Als iemand s’ochtends op een advertentie klikt en s’avonds via de url terugkomt dan wordt hij toch alsnog als adwords conversie gemeten.
    last cookie counts toch?
    Wel goed dat je erbij zegt dat het een manier is om van conversieattributie te proeven want er is nog steeds niet 1 juiste manier, alleen een manier waar je zelf de keuze maakt hoe jij je conversies zelf wil toekennen.

    Reageren
  • Stef zegt:
    16 Dec, 2013 om 19:30

    Interessant artikel. Dit zet je wel aan het denken.

    Reageren
    • Lianne Soer zegt:
      17 Dec, 2013 om 10:44

      Dank voor je reactie Stef!

  • Valentijn zegt:
    18 Dec, 2013 om 19:44

    Interessant artikel, wel nodig om er wat tijd in te steken voor je alles begrijpt maar uiteindelijk heel waardevol. Bedankt!

    Reageren
  • Pike zegt:
    19 Dec, 2013 om 08:50

    Nee Joey, volgens het last cookie counts principe wordt de conversie toegeschreven aan het laatst gebruikte kanaal voordat de conversie plaats vindt.

    In dit voorbeeld wordt de conversie volgens last cookie counts toegeschreven aan het kanaal ‘direct’ (URL wordt direct benaderd via bladwijzer).

    Reageren
  • Romano Groenewoud zegt:
    25 Dec, 2013 om 06:05

    Indrukwekkend dat er zo een groot verschil kan zijn door slechts een detail in de meet wijze. Misschien toch nog maar een keer onze PPC campagne goed bekijken…

    Reageren
  • Pseudoniem of echte naam gebruiken a.u.b. zegt:
    12 Dec, 2014 om 16:57

    Ik blijf me nog steeds verbazen over de talrijke mogelijkheden van Adwords. bedankt voor de inzichten…

    Edit: Geen zoekwoorden in het naamveld a.u.b.

    Reageren

Reageren