Naar
boven

Verleiden op internet | Aartjan van Erkel – Boekrecensie

Verleiden op internet (vooral gericht op conversie-optimalisatie), geschreven door Aartjan van Erkel, is een echte aanrader. Ik zou een heel verhaal zou kunnen houden over waarom dit boek zo goed is. Maar dat is niet nodig. Ik hoef niemand te overtuigen, dit boek overtuigt zichzelf.

Naam boek: Verleiden op Internet
Auteur: Aartjan van Erkel
ISBN: 978-90-8965-072-6
Uitgeverij: Van Duuren Management BV
Aantal pagina’s: 232
Leesbaarheid: Zeer vlot
Rapportcijfer volgens Karel: 9
Prijs: 19,95 euro
Waar bestellen: Managementboek (aff.)

Verleiden op internet

Het boek bestaat uit vier hoofdstukken die prima los van elkaar te lezen zijn. Dat is ook meteen de kracht van dit boek. Het is niet geschreven in “opbouwstijl”. Het is meer een verzameling met praktische tips. Heerlijk, daar houd ik van. Geen blabla, maar praktische tips met een goede theoretische onderbouwing. Direct toepasbaar.

Klein puntje van “kritiek”

Over de inhoud is geen twijfel, die is gewoon super. Wat me wel opviel is dat er vaak andere mensen aan het woord zijn, en er vaak andere auteurs worden aangehaald. Op een gegeven moment lijkt het (voor mijn gevoel) alsof Aartjan is “verdwenen”. Hier doet Aartjan zich in mijn ogen tekort, en had hij zich hier meer als specialist mogen profileren.

Maar zoals gezegd, dit doet dus niks af aan de inhoud. Kortom, aanrader!

Bestellen doe je hier! (affiliate link: via deze link ontvang 1,95 per verkocht boek) of via deze link (ik verdien dan niets). Kiest u maar!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
15 reacties op "Verleiden op internet | Aartjan van Erkel – Boekrecensie"
  • René Greve zegt:
    13 Mei, 2011 om 09:47

    Leuk dat je aangeeft wat je zelf als affliatevergoeding ontvangt en de lezers zelfs kunnen bestellen zonder dat je eraan verdient.

    Ga ik ook doen. Geeft respect aan je lezers.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      13 Mei, 2011 om 10:48

      Dat is dan ook de bedoeling ;-).

    • Jurrien Schouten zegt:
      13 Mei, 2011 om 10:52

      Geeft niet alleen respect naar de lezers, maar is ook een goed staaltje persuasion. Durf te wedden dat vrijwel alle mensen die het boek gaan bestellen, op de affiliate link klikken!

  • Aartjan van Erkel zegt:
    13 Mei, 2011 om 10:34

    Bedankt voor de recensie Karel, en natuurlijk voor het mooie rapportcijfer. Heel blij mee!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      13 Mei, 2011 om 10:49

      Graag gedaan Aartjan, het was dan ook zeer de moeite waard om het te lezen!

  • Patrick zegt:
    17 Mei, 2011 om 17:02

    Mij viel de zgn. “affiliate regel” ook direct op.

    Meet je het resultaat hoeveel % op de affiliate link en hoeveel % op de tweede link klikken ?

    Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Mei, 2011 om 17:05

      Nee helaas. Want oorspronkelijk was het niet “slim” bedoeld. Maar achteraf gezien was het wel een interessant experiment geweest…

  • Guy Evens zegt:
    19 Mei, 2011 om 11:20

    Wil bestellen maar kan niet betalen met Visa of PayPal. Voorbeeld van gemiste verkoop.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 11:42

      Dat is inderdaad jammer! Vreemd dat je daar niet kunt betalen met Visa, toch vrij standaard dacht ik ;-).

  • Wouter Kroon zegt:
    19 Mei, 2011 om 11:53

    Leuk die twee links om te bestellen. Ik verwacht ook dat de meesten kiezen voor de link met affiliate vergoeding. Je wekt sympathie door het te noemen en het kost geen extra moeite (en geld) om deze link te kiezen.

    Reageren
  • Dirk zegt:
    19 Mei, 2011 om 12:18

    Misschien is het onderdeel van het verleiden, maar ik vind dat je wel erg weinig inhoudelijk zegt over het boek. Hierdoor kan ik me niet echt een beeld vormen of het boek ook iets voor mij is. Zou mij helpen wanneer je bijvoorbeeld 1 tip geeft waar jij echt blij van werd.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 12:25

      Ik werd vooral blij van het boek als geheel, met alle tips die erin stonden.

      Zo staan er bijvoorbeeld veel interessante tips over formulieren. Wanneer je het boek bestelt leer je bijvoorbeeld dat het inschrijformulier voor jullie nieuwsbrief niet echt gebruiksvriendelijk is ;-) (hoe moet ik bijvoorbeeld mijn aanvraag verzenden?). Dat zijn praktische tips die in het boek staan, waar we zelf meestal niet meer bij stilstaan, maar wel voor een flinke verbetering kunnen zorgen.

    • Dirk zegt:
      19 Mei, 2011 om 12:59

      Spannend! Bedankt voor je toelichting en tip. ‘k ga het boek gelijk bestellen.

  • Bas zegt:
    19 Mei, 2011 om 18:03

    Hoi Karel,

    Prima enthousiasmerende recensie hoor! Normaal bestel ik via Bol.com, maar als dank voor de goede tip gaat ‘ie vandaag via Managementboek.nl naar ons op de bus.

    Goede zaken toegewenst,

    Bas

    Reageren
  • Maud Ebbekink zegt:
    28 Jun, 2011 om 11:32

    Ik ben het helemaal met Karel eens dat het boek een 9 verdient. Het boek inspireert je om kritisch naar een website te kijken en actief op zoek te gaan naar verbeterpunten. Aartjan is er daarnaast uitstekend in geslaagd om wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar praktische tips.

    Mijn uitgebreide recensie vind je op mijn website: http://bit.ly/jjDKRN

    Reageren

Reageren