Naar
boven

Foursquare bereikt de 2 miljoen gebruikers

Al ruime tijd geleden werd ik door iemand uit mijn netwerk uitgenodigd voor Foursquare. Toen dacht ik “weer een nieuwe Sociale Netwerk site”. Na een kijkje genomen te hebben op de site heb ik mij toch aangemeld omdat ik er absoluut potentie in zag.

Het netwerk biedt mogelijkheden je eigen stad te ontdekken op een nieuwe manier. Om vrienden uit je stad te ontmoeten, nieuwe plekken te ontdekken. Als je zelf iets van een restaurant of bar hebt in bepaalde stad, kun je via Foursquare goed in contact komen met klanten.

Nu is Foursquare inderdaad alweer de 2 miljoen gebruikers gepasseerd. De locatie gebasseerde Sociale Netwerk site groeit ontzettend snel. Drie maanden geleden had het een miljoen gebruikers. Er melden zich per week ongeveer 100.000 gebruikers aan.

De statistieken voor dit netwerk zijn zeer indrukwekkend voor een startend netwerk. Er zijn al een aantal andere locatie gebasseerde netwerken die groter zijn, zoals MyTown, die heeft inmiddels al 4 miljoen gebruikers. Maar deze groeiden niet zo snel als Foursquare nu doet.

Er zijn nieuwe investeringen in het bedrijf gedaan die zullen worden gebruikt voor nieuw personeel, productontwikkeling en nieuwe kantoorruimte.

Ik zie deze locatie gebasseerde Sociale Netwerk site nog wel een groot succes worden.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Babette Soffer
Babette is eigenaresse van Promopostings. Een bedrijf dat zich richt op internet marketing en viral marketing.
7 reacties op "Foursquare bereikt de 2 miljoen gebruikers"
  • Parkeren Schiphol zegt:
    14 Jul, 2010 om 15:03

    Waarom zou je steeds je locatie willen delen met andere mensen? De actie van Starbucks in Amerika vond ik stoer maar zie verders nog niet het nut ervan.

    Reageren
  • Internet Marketing zegt:
    14 Jul, 2010 om 16:50

    Foursquare heeft veel potentie. Heb zelf al een heleboel ideeën om Foursquare in het marketingwereldje toe te passen. Een aantal daarvan zijn zeer voor de hand liggend :).

    Reageren
  • Promopostings zegt:
    14 Jul, 2010 om 17:21

    @Internet Marketing – Ja leuk, dat gevoel heb ik dus ook. Dat het zeer veel potentie heeft. Je hebt ook een soort vorm in Nederlands…. http://feest.je – Wel grappig. Natuurlijk totaal niet zo goed als Foursquare, maar ook leuk.

    Reageren
    • Internet Marketing zegt:
      15 Jul, 2010 om 17:17

      @Promopostings – Een collega wees mij een tijdje terug ook op feest.je.

      Ik weet niet in hoeverre de gemiddelde Nederlander bekend/actief is met Foursquare, maar als de makers van feest.je het slim/snel aanpakken (icm Hyves en Twitter oid) kunnen ze een groot marktaandeel in NL veroveren.

  • Gokautomaten zegt:
    15 Jul, 2010 om 18:32

    Je hoort het inderdaad steeds vaker. Loop er zelf al een tijdje omheen, maar denk dat er binnenkort geen ontkomen meer aan is.

    Reageren
  • fitnessapparatuur zegt:
    16 Jul, 2010 om 19:10

    linkedin facebook hyves en twitter loop je al niet meer omheen. Je ziet het steeds meer.

    Zelfs op Tv praten ze er over in boulevard

    Reageren
  • Internetmarketing Isinet zegt:
    05 Aug, 2010 om 12:30

    In België is dit alvast nog niet aan het doorbreken…

    Reageren

Reageren