Naar
boven

Vertel jij mensen wat ze van je kunnen krijgen of wat jij hen kunt geven?

Als je mensen niet begrijpt, begrijp je niets van zakendoen.

Zo, die staat.

Het is een stelling van Simon Sinek, die van de Golden Circle waar ik hier al over blogde in het artikel: Zo zetten succesvolle organisaties mensen aan tot actie.

100% van je klanten zijn mensen

Het is een feit vertelt Sinek in de video onderaan dit artikel dat 100% van je klanten mensen zijn, dat 100% van je werknemers of de mensen met wie je samenwerkt mensen zijn. Het is totaal onbelangrijk hoe goed je product, je marketing of je design is: als je mensen niet begrijpt, begrijp je niets van zakendoen.

De belangrijkste reden waarom mensen online niet van je kopen, is een gebrek aan vertrouwen en het ontbreken van face-to-face contact.

Vertrouwen en een gezicht hebben: hoe menselijk wil je het hebben?

Vertrouwen is een gevoel. Gewoon zeggen wat je gaat doen, maakt niet dat je te vertrouwen bent, het maakt je betrouwbaar. Vertrouwen ontstaat door gemeenschappelijke waarden en normen en roept reacties op als: ‘Hè, die is als ik’ en ‘Die begrijpt mij’. Heeft jouw website de Kennen, Leuk vinden en Vertrouwen-factor?

Misschien ben je de beste, de grootste, de snelste of besta je al sinds 1981 ”¦ Dat is ikke, ikke, ikke. Dat is alles op alles zetten om iets te krijgen, maar wat geef je.

Mensen zoeken niet naar je producten of diensten, ze zoeken antwoorden op hun vragen, een oplossing voor hun problemen. Ze daarmee helpen, maakt een verschil. Dat is het verschil tussen krijgen en geven.

Ik schreef daarover in het artikel: De kracht van woorden. In de briljante video bij dat artikel zie je wat je toonzetting wijzigen van gericht zijn op krijgen naar geven teweegbrengt

Hoe meer je dat doet, vertellen wat je ze geeft, hoe meer mensen je aantrekt. Dat zorgt dus voor meer conversie.

Wat vertel jij jouw klanten

Vertel jij jouw klanten, de mensen die zoeken en willen kopen wat jij te bieden hebt, wat ze van je krijgen?

Of vertel je ze wat jij hen kunt geven?

Geven, Sinek vertelt je in iets meer dan een minuut wat de mooiste beloning is die je daarvoor terugkrijgt ”¦

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Mischa Verheijden
Mischa Verheijden is freelance content strateeg, webcopywriter, interviewer en storyteller. Vanuit de overtuiging dat ook online mensen van mensen kopen, helpt hij zijn klanten met online communicatie het vertrouwen winnen van de mensen die zoeken en willen kopen wat zij te bieden hebben. Zodat het klikt.
3 reacties op "Vertel jij mensen wat ze van je kunnen krijgen of wat jij hen kunt geven?"
  • Karel Geenen zegt:
    14 Okt, 2015 om 08:34

    Leuk artikel Mischa! Vooral de eerst zin spreekt me erg aan!

    Reageren
    • Mischa Verheijden zegt:
      14 Okt, 2015 om 09:17

      Dankje Karel. Het mooiste aan die zin is dat je eerste reactie uiteraard is: natuurlijk begrijp ik mensen.

      Met meer data over mensen dan ooit blijkt het online toch nog niet zo vanzelfsprekend om mensen te begrijpen. De conversie in een fysieke winkel is nog vaak veel hoger dan in een webshop bijvoorbeeld.

  • Hans zegt:
    14 Okt, 2015 om 16:31

    Mooi, kan niet raker! vooral “100% of your customers are Human, 100% of your employees are Human.”

    Reageren

Reageren