Naar
boven
Logo Karel Geenen

KG
Online Marketing

  • Praktische online marketing informatie
  • Persoonlijk en resultaatgericht
  • Zeggen wat we doen, doen wat we zeggen
Wat is KG Online Marketing? Klik hier en laat mij het je uitleggen!

Afmeldingen van nieuwsbrief beperken

Gisteren kreeg ik een interessante tip van Jan. Hij wees me op een Duits artikel over afmeldingen op een nieuwsbrief en hoe je dit kunt beperken.

Iedereen die zich inschrijft op je nieuwsbrief moet ook de mogelijkheid hebben om zich weer af te melden. Het moment dat iemand wil uitschrijven kun je gebruiken om deze persoon over te halen niet uit te schrijven.

Een geweldige manier om dit te doen is de lezer de keuze te bieden met wat voor frequentie deze de nieuwsbrief wil ontvangen.

Dress-for-less.de heeft dit goed begrepen. Zo ziet de uitschrijfpagina van deze website eruit:

nieuwsbrief-afmelden.JPG
Klik op de thumbnail voor een grotere afbeelding

Een goede oplossing om ervoor te zorgen dat mensen toch lid blijven! Een andere tip is om bij de uitschrijfpagina een tekstvak op te nemen. Hier kunnen mensen dan aangeven waarom ze uitschrijven. Aan de hand van deze feedback weet je dus waarom mensen uitschrijven en belangrijker nog, wat je moet aanpassen!

Karel-Geenen

Hoger in Google?

Schrijf hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang onze gratis videocursus zoekwoordonderzoek in je mailbox!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy en het Bureau.
3 reacties op "Afmeldingen van nieuwsbrief beperken"
  • edwin zegt:
    18 apr, 2008 om 19:46

    Ik zou daar toch niet te ver in gaan, de irritatiegrens komt dichtbij..zo moest ik eens om uit te schrijven terug inloggen met een account ooit aangemaakt en natuurlijk allang vergeten, uiteindelijk heb ik het als spam gemarkeerd..

    Reageren
  • Hypotheek zegt:
    20 apr, 2008 om 18:34

    Ik zal ook zeker niet kiezen voor deze manier. Ik denk dat het te misleidend is. Het zal eerder een irritatie opwekken dan dat je wat aan de persoon zal hebben.

    Reageren
  • Gratis link zegt:
    21 apr, 2008 om 11:33

    Ik vind dit echt een geweldige manier. Dit principe zie je ook regelmatig wanneer je (gratis) software deinstalleert. Je krijgt dan een popup met de vraag waarom je deinstalleert. Je kunt dan een keuze maken of je eigen antwoord formulieren. Helemaal zo gek nog niet.

    Reageren

Reageren