Naar
boven

De KG topartikelen van de afgelopen 3 maanden

10 best gelezen artikelen

Met het mooie weer en de vakantieperiode is de kans natuurlijk wat groter dat je niet iedere week braaf de blogs van KG hebt gelezen. Toch? Om het jou wat makkelijker te maken, heb ik de tien best gelezen artikelen van de afgelopen drie maanden voor je op een rij gezet!

De beste basis voor jouw zoekwoordonderzoek: wat willen je potentiële klanten weten?

Vaak ligt de focus op zoekwoorden en het bijbehorende zoekvolume. Mensen staren zich soms volledig blind op ‘hoe een woord scoort’, maar vergeten daarbij de essentie: wat wil je bezoeker eigenlijk weten? Als je een gedegen zoekwoordonderzoek wilt uitvoeren, moet je jezelf deze vraag stellen. Ellen Stam geeft jou tips voor een goede basis!

Zo schrijf je unieke content voor al jouw producten

Relevante content creëren voor producten die in eerste instantie weinig uitleg nodig hebben, kan best lastig zijn! Terwijl het eigenlijk heel belangrijk is dat je unieke teksten schrijft voor je producten en categorieën. Maar hoe pak je dat nu aan, en hoe ga je om met producten die bijna hetzelfde zijn? Anke neemt jou mee in dit verhaal.

Webteksten schrijven: 3 do’s en dont’s

Goede webteksten schrijven doe je niet zo even: soms kun je wel wat extra tips gebruiken. Ook leren van andermans fouten is hierbij erg belangrijk! In dit artikel krijg je adviezen die je direct kunt toepassen in je teksten.

Wat is marketing automation?

Marketing automation, het lijkt wel dé term van 2017. Iedereen is ermee bezig. Maar wat is marketing automation eigenlijk, wat is de gedachte erachter en wat heb je ervoor nodig? Karel Geenen legt je duidelijk uit waar je mee te maken hebt en wat het je kan opleveren.

Optimaliseer je content: ga voor die featured snippet!

Featured snippets bieden jou een ‘extra’ mogelijkheid om bovenaan te komen in de zoekresultaten. Je kunt je teksten hiervoor optimaliseren, hoewel je uiteindelijk nooit de garantie hebt dat je bovenaan komt te staan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet moet proberen, want op deze manier ben je ook je bezoekers optimaal van dienst! Lianne Bleumink legt je precies uit wat featured snippets zijn en hoe je je teksten optimaliseert.

Whitepapers: de volgende stap binnen jouw online marketing

‘Waarom zou ik een whitepaper schrijven?’ De vraag is eerder, waarom niet? Whitepapers zijn grotere, waardevolle stukken content waarmee je jouw (potentiële) klant écht iets extra’s meegeeft. Bovendien zijn ze uitstekend in te zetten als je aan de slag gaat met marketing automation (heb je ‘m weer). Lees het artikel van Lianne, zodat je daarna direct kunt starten met (laten) schrijven!

Leer binnen 7 minuten denken als Google en SEO wordt kinderspel

Denken als Google, kan dat? Jazeker, en Karel leert het je in slechts 7 minuten! SEO wordt een stuk makkelijker als je begrijpt hoe de zoekmachine jouw website beoordeelt.

(Facebook)marketing: de laatste trends en ontwikkelingen

Het Congres Facebook Marketing brengt iedere keer weer nieuwe inzichten, die super handig zijn als je met Facebook marketing aan de slag wil. In dit artikel hebben we onze belangrijkste bevindingen op een rijtje gezet, zodat je niets gemist hebt als je er zelf niet bij was!

Pas deze eenvoudige maar doeltreffende linkbuilding tip toe voor snel resultaat!

Het kan ontzettend gemakkelijk zijn om relevante links te scoren, je moet alleen even weten hoe je dat doet! In dit vlog geeft Karel jou één linkbuilding tip waarmee je direct verschil maakt.

Wat is de échte waarde van je content?

Als je lekker bezig bent met zoekmachine optimalisatie en content marketing, en je schrijft dikwijls interessante artikelen, heb je inmiddels al een mooie database met content opgebouwd. Maar hoe kom je er nu achter welke content goed scoort, en welke minder? Je wil tenslotte weten welke content populair is, en waar je meer van zou moeten maken. Lianne Soer legt je uit hoe je in Google Analytics achterhaalt wat de waarde is van jouw content.

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Bleumink-Spin
Lianne is Copywriter bij KG Bureau. Lianne is de nietmachine van KG Bureau. Iedere tekst die ze schrijft maakt ze tot een samenhangend geheel, zodat het past bij de wensen van de klant.
Wees de eerste die reageert!

Reageren