Naar
boven

Verfrissend gebruik van social media

Social media - Doe eens gekTip: Doe eens gek!

In het artikel ‘B2B Content Marketing: wat te doen met social media?’ legden we uit dat het niet loont om, als het om social media gaat, zomaar een profiel aan te maken en af en toe een berichtje te plaatsen. In dit artikel wil ik me daar volledig bij aansluiten en mij concentreren op een belangrijk punt dat werd aangestipt: het belang van interactie tussen jouw bedrijf en de doelgroep.

Dit geldt natuurlijk ook voor de B2C markt. Veel bedrijven weten niet hoe ze een gesprek aan moeten gaan met hun klanten, waardoor het vaak blijft bij het benadrukken van aanbiedingen en het beantwoorden van eventuele vragen. Er wordt soms teveel nagedacht over de tweets en Facebook posts die de deur uitgaan, waardoor de inhoud stoffig wordt en er weinig ruimte is voor een luchtige noot.

En toen…

Onlangs werd ik door een oplettende Twitteraar gewezen op een verfrissende conversatie tussen het Twitteraccount van de NS en het Twitteraccount van, jawel, Donald Duck. Let’s face it, de Nederlandse Spoorwegen hebben dagelijks veel kritiek te verduren: de vertragingen, wisselstoringen, niet rijdende treinen in de winter, noem het maar op. Er zijn periodes waarin de NS-medewerkers heel het Nederlandse volk over zich heen krijgen. Ook de NS-Twitteraars zullen hierbij niet gespaard blijven. Toch, aan de mentaliteit van de webcare-afdeling zal dit niet liggen.

Verfrissend gebruik van social media - Twitter Donald Duck NS

Natuurlijk is de heer Duck in dit geval een fictieve klant, maar het bezorgde mij ook een glimlach op mijn gezicht en dit is wel dé manier om wat positieve publiciteit en reacties jouw kant op te trekken. En als de NS dat kunnen, kan in mijn ogen iedereen dat. Interessant feit: de afbeelding van de conversatie is binnen enkele minuten tientallen keren gedeeld en als favoriet gemarkeerd!

Lees, geniet, en onthoud voor de volgende keer!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Bleumink-Spin
Lianne is Copywriter bij KG Bureau. Lianne is de nietmachine van KG Bureau. Iedere tekst die ze schrijft maakt ze tot een samenhangend geheel, zodat het past bij de wensen van de klant.
Wees de eerste die reageert!

Reageren