Naar
boven

Authorship markup: bevestig dat jij de auteur bent!

Google heeft een nieuwe markup die aan een pagina kan worden toegevoegd, de rel=”author”. Op deze manier kan content op een duidelijkere manier aan een persoon gekoppeld worden. Het koppelen heeft verschillende voordelen. Voor Google levert dit weer wat bijkomende informatie op over de content en de persoon die dit geschreven heeft.

Hoe wordt dit gebruikt?

Als je artikelen schrijft op een website en je maakt gebruik van deze markup dan kan de webmaster deze artikelen verbinden met je pagina op de website waar je bio wordt weergegeven. Via deze markup kan Google ook de content die je op andere websites schrijft met elkaar verbinden .

Er wordt natuurlijk ook aangeraden om een link te leggen met je Google profiel. Dit is een goede en makkelijke manier om krediet te krijgen voor je content die verspreid wordt op het internet.

Zijn er nog andere voordelen?

Als je heel goed oplet in het begin van de eerste video wordt aangegeven dat dit in de toekomst waarschijnlijk wel gaat bijdrage in de berekening van de ranking in Google. Hieruit kunnen we afleiden dat de kwaliteit in de toekomst ook mede bepaald gaat worden door de autoriteit die een bepaalde auteur al verworven heeft. Mensen die dus veel artikelen schrijven op verschillende websites kunnen dus hier maar best zo snel mogelijk gebruik van maken.

In onderstaande video’s wordt dit nog wat uitgebreider uitgelegd en ook hoe je dit best implementeert.

Bron: Google Webmaster Central Blog, Yoast.com

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Dominique Meijnen
1 reactie op "Authorship markup: bevestig dat jij de auteur bent!"
  • Paul van Hulsen zegt:
    03 Aug, 2014 om 11:45

    Auteurschap is een goede zaak maar of het werkelijk bijdraagt aan een hogere positie in de zoekresultaten is nog maar de vraag. Jammer ook dat de moeite die je hebt gedaan om je portretfoto gepubliceerd te krijgen alweer voor niets is geweest.

    Reageren

Reageren