Naar
boven

De kracht van woorden

Een klant vertelde me dit:

“Ik luister naar het probleem. Je kunt wel de kennis in huis hebben en direct jouw verhaal beginnen, maar de mensen waar je mee in contact komt, vinden hun probleem heel ingewikkeld.”

Dat deed me denken aan deze note to inspire van Simon Sinek:

“Het maakt niet uit hoeveel kennis je hebt, het doet ertoe hoe helder anderen begrijpen wat je weet.”

Anderen laten begrijpen wat jij weet

Als je direct een conclusie presenteert, is dat een feit. Daar kunnen mensen het mee eens zijn of ze negeren het. (In de video en hoe je dat zelf doet op straat herken je dat geheid).

Als je mensen meeneemt in jouw verhaal, geef je ze het gevoel dat ze meebeslissen.
Dan wordt jouw conclusie, hun conclusie.

In dit filmpje (minder dan 2 minuten),  dat al bijna 23 miljoen keer is bekeken, zie je hoe dat werkt ”¦ En hoe dat aanzet tot actie.

Het verschil in woorden zit in hem in vragen of (een gevoel) geven.

Kijk hoe Airbnb dat doet ”¦ Met twee woorden:

Voorbeeld Airbnb - Welkom thuis

Met welke woorden geef jij jouw bezoekers het gevoel dat je ze begrijpt?

 

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Mischa Verheijden
Mischa Verheijden is freelance content strateeg, webcopywriter, interviewer en storyteller. Vanuit de overtuiging dat ook online mensen van mensen kopen, helpt hij zijn klanten met online communicatie het vertrouwen winnen van de mensen die zoeken en willen kopen wat zij te bieden hebben. Zodat het klikt.
1 reactie op "De kracht van woorden"
  • Dorien zegt:
    28 Jun, 2015 om 11:00

    Top-tip! Heb direct een aanpassing gedaan op onze site!

    Reageren

Reageren