Naar
boven

Review: rijlaarzen.nl | Kopen met je gevoel

Je bent als webwinkelier niet meer alleen op deze digitale planeet. De concurrentie is moordend. En de consument is veeleisend. Dit betekent dat je er alles aan moet doen om bezoekers te verleiden om bij je te kopen”¦ In deze review bespreken we Rijlaarzen.nl.

Een professioneel logo

Doordat er steeds meer keuze is voor consumenten worden zij ook steeds kritischer. Vroeger kwam je vaak nog weg met een zelf ontworpen logo in Microsoft Paint. Tegenwoordig is dat not done. Hoewel het er aan de achterkant nog zo professioneel aan toe kan gaan, je klanten zien die achterkant niet.

Het logo moet dus een professionele uitstraling hebben. Dit betekent in veel gevallen ook dat je dit het beste kunt overlaten aan professionals. Dit is een investering die zich dubbel en dwars terug verdient. Het logo moet op een website overigens linksboven staan en aanklikbaar zijn, verwijzend naar de homepage.

Rijlaarzen.nl

rijlaarzen-logoHet logo is aanklikbaar en verwijst naar de homepage, dat is positief. Echter oogt het logo rommelig. In eerste instantie is het ook niet echt een logo, eerder een opsomming van de bedrijfsgegevens. Ik adviseer hier om een professioneel logo te laten ontwerpen en deze in kristalheldere kwaliteit op de website te plaatsen.

Slider voor moodsetting

Op menig website vinden we tegenwoordig een grote slider. Hoewel uit diverse onderzoeken is gebleken dat deze niet bijdragen aan een hogere conversie worden ze toch graag door webbouwers ingezet.

Voor moodsetting, dus bezoekers in de juiste stemming brengen, kan het wel een positief effect hebben. Het is dan belangrijk dat het wederom professionele afbeeldingen zijn met de juiste call-to-actions.

Rijlaarzen.nl

Helaas gebruikt Rijlaarzen.nl de slider op een verkeerde manier. Er worden onscherpe afbeeldingen gebruikt en het merendeel bestaat uit tekst. Een slider is niet interessant voor tekst. Immers komt de volgende slide dermate snel dat het niet te lezen valt. Tenslotte mist ook de call-to-action, een duidelijk knop waar men op kan klikken.

Professioneel design is onontbeerlijk

Eén van de zaken waar je als online ondernemer al snel tegenaan loopt zijn de kosten van de ontwikkeling van een webwinkel. Helaas bestaat er de mythe dat een webwinkel beginnen goedkoop is. Die tijd ligt al ver achter ons.

Het laten ontwikkelen van een goede, professionele webwinkel kost tijd. En vereist verschillende disciplines. Dit resulteert vaak in een forse investering. Mijn advies is om deze investering daarom niet te laten.

Rijlaarzen.nl

Hoewel de expertise van de website afdruipt (men heeft hier overduidelijk erg veel verstand van rijlaarzen) laat het design flink te wensen over. Het oogt wat amateuristisch en rommelig door de vele verschillende lettertypes, rode achtergrond, onscherpe afbeeldingen en niet passende uitlijningen.

Dit doet afbreuk aan de aanwezige expertise. Mijn advies is daarom om het gehele design door een professioneel bureau te laten ontwerpen en bouwen.

Brochures naar tekst

Als je al wat langer meegaat als ondernemer heb je zeer waarschijnlijk al verschillende folders en brochures liggen. Dit soort informatie is vaak ook erg geschikt om op de website te plaatsen.
Echter adviseer ik om deze niet in te scannen en als afbeeldingen te gebruiken. Daarvoor is het medium internet niet geschikt.

Kies in plaats daarvan om uw brochures om te zetten in HTML. Zo ben je er zeker van dat ze goed worden weergegeven op alle browsers én profiteer je gelijk van het feit dat Google deze content ook kan indexeren. En jij er dus op gevonden kan worden.

Rijlaarzen.nl

meethandleidingRijlaarzen.nl heeft op haar website een zeer uitgebreide meethandleiding geplaatst. Echter is dit een afbeelding en geen tekst. Google zal de inhoud dus niet kunnen indexeren. De afbeelding is tevens wat korrelig wat weer afbreuk doet aan de uitstraling.

Mijn advies is om deze meethandleiding om te zetten naar HTML. Tevens is deze handleiding ook uitermate geschikt om als video te presenteren. Een mooi stukje content marketing!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
5 reacties op "Review: rijlaarzen.nl | Kopen met je gevoel"
  • Dave zegt:
    16 Jun, 2014 om 12:25

    Niet dat ik kick op ‘het afbreken van ‘ maar het bedrijf die deze shop in elkaar heeft geknutseld heeft compleet geen inlevingsvermogen in het klantenbestand/prospects van rijlaarzen.nl of in het gedrag van online shoppers in het algemeen.

    Jammer dat startende bedrijven (online) nog steeds bij de *** worden genomen en geloven dat ze iets in handen hebben die goed doordacht werd opgebouwd :(

    Reageren
  • Bob zegt:
    16 Jun, 2014 om 16:03

    Als ik even in de code rondneus kom ik daar webshopapp.com tegen, wat volgens Google bij SEOshop.nl hoort.

    Nu ken ik SEOshop.nl verder niet maar ik lees op de website dat je de keuze hebt uit meerdere templates. Met zo’n template zullen de meeste technische dingen (zoals het aanklikbare logo, de bestelprocedure enzovoorts) wel goed geregeld zijn, maar toch best knap om een standaard template zo te ver….

    Gezien het prijsniveau van de rijlaarzen en de doelgroep kan ik me niet voorstellen dat er heel veel verkocht wordt met dit design. En vanwege datzelfde prijsniveau moet een paar honderd euro voor een professioneel design er toch wel vanaf kunnen.

    PS @Karel, ik vind de review erg summier, er wordt bijvoorbeeld helemaal niet ingegaan op de bestelprocedure ofzo. Maar goed, ik neem aan dat je een review in opdracht van Rijlaarzen.nl hebt gedaan en hier alleen enkele misstappen hebt geplaatst?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Jun, 2014 om 06:55

      Het is oorspronkelijk in een blad geplaatst, waar niet zoveel ruimte was ;-).

  • Jan zegt:
    17 Jun, 2014 om 16:04

    @Karel

    Grappig je opmerking
    Het is oorspronkelijk in een blad geplaatst, waar niet zoveel ruimte was ;-).

    Terwijl je rijlaarzen juist het advies geeft tekst uit een afbeelding omtezetten naar HTML

    Je zou als geen ander moeten weten dat er verschil is tussen print en web

    Een opmerking dit is een artikel uit ……… had het verholpen of nog beter opnieuw schrijven voor het web

    Nu is het goedkope content marketing ipv Een mooi stukje content marketing!

    Reageren
  • Patrick Heijmans zegt:
    26 Jun, 2014 om 10:58

    Ik heb natuurlijk ook even naar de webshop gekeken en ben het in grote lijnen eens met Karel. Een paar punten die mij meteen opvallen zijn:

    – de laadtijd kan en moet korter.

    – bij sommige afbeeldingen staat dutchridingboots.eu op de afbeelding. Is wel van dezelfde eigenaar, maar die tekst zou ik er toch afhalen.
    – De tekst bij de producten is bij deze 2 webshops hetzelfde dus heb je last van duplicate content.

    – Ik heb echt ontzettend veel keuze opties bij verschillende rijlaarzen. Ik kan me voorstellen dat er keuzestress ontstaat bij de klant.

    – De layout oogt inderdaad goedkoop, deze zou ik samen met het logo aanpassen.

    – Als ik de opties kies dan veranderd de prijs niet mee, dit zou ik automatisch mee laten veranderen. nu zie ik een prijs van bv. €739 en met alle opties geselecteerd is dat €1.257,50

    – De afbeelding winkelmandje.png werkt niet

    – Je bestelling afronden knop is niet duidelijk (genoeg) Laat deze opvallen.

    – Je winkelwagentje is veel te druk, probeer hier alleen het noodzakelijk neer te zetten zodat de klant niet (teveel) afgeleid wordt.

    Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg geholpen heb om je webwinkel verder te professionaliseren. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik deze graag.

    met vriendelijke groet,
    Patrick Heijmans

    Reageren

Reageren