Naar
boven

Belangrijk bericht van Karel Geenen!

yoozieDegene die wat vaker op mijn blog komen zullen gemerkt hebben dat ik de afgelopen periode wat minder heb geblogd. En daar is een goede reden voor, een reden waarvan ook jij nu kunt profiteren!

Het afgelopen halfjaar heb ik samen met mijn team gewerkt aan een nieuwe, unieke dienst in Nederland en België. Iets wat de internet marketing bureaus niet zo blij zal maken”¦

Vertel Karel!

Internet marketing is een prachtig vak, laat ik dat voorop stellen. Maar goede internet marketing kennis is niet altijd zou eenvoudig te krijgen, of kost vaak veel geld.

Het kan soms een hele klus zijn om de “juiste knoppen” te vinden, of er achter te komen hoe iets nu precies werkt.

Er zijn dan twee mogelijkheden. Of je kiest ervoor om de kennis in te huren, of je gaat zelf op zoek naar de “juiste” informatie. Aan beide mogelijkheden kleven verschillende nadelen. Bij het inhuren van de kennis (meestal in de vorm van een bedrijf), betaal je relatief veel geld, en blijf je afhankelijk. Met andere woorden, je huurt de kennis, en zodra je stopt met betalen ben je deze kennis kwijt.

Wanneer je ervoor kiest om zelf op zoek te gaan naar de juiste informatie kom je vaak in een doolhof van informatie terecht, en blijft het altijd maar de vraag of dat je wel de juiste informatie hebt gevonden.

Ik vind dat dit ook anders moeten kunnen, en met die gedachte is Yoozie.net ontstaan”¦

Wat is Yoozie.net?

Het principe is heel eenvoudig. Door lid te worden van Yoozie.net heb je voortaan 24 uur per dag een persoonlijke internet marketeer voor je klaar staan, die je zoveel gerichte vragen kunt stellen als je wil. Vragen, en antwoorden, die dus ook direct betrekking hebben op jouw website, en waarmee je dus direct aan de slag kunt, en meer omzet kunt gaan behalen.

Verder is er op Yoozie al een ontzettend grote database van kant en klare artikelen, handleidingen en video’s over praktisch elk onderwerp op internet marketing gebied (en dit wordt dagelijks uitgebreid).

Eens in de twee weken is er ook nog een live-webinar over een bepaald onderwerp, en gaan we hier dus dieper op in, en kun je hierover live vragen stellen aan Yoozie.

Voor wie is Yoozie.net?

Ze zeggen weleens dat goede marketing begint met het kennen van je doelgroep. En dat niet “iedereen” je doelgroep kan zijn”¦ Toch heeft Yoozie ontzettend veel doelgroepen. Het is namelijk bedoeld voor iedereen die meer met zijn of haar website, of online business wil bereiken. En meer wil leren over internet marketing.

Zo is Yoozie.net dus ook ideaal voor zowel kleine als grote bedrijven. Voor wat betreft kleine bedrijven, je hoeft geen internet marketing bureau in te schakelen. Grotere bedrijven kunnen profiteren door hun personeelsleden middels Yoozie om te scholen naar echte internet marketing experts!

Wat kost Yoozie.net?

Lid worden van Yoozie.net is zeer eenvoudig, en kost je nog géén kop koffie per dag! Een volledig lidmaatschap kost slechts 57,50 euro exclusief btw per 30 dagen.

Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd en je kunt maandelijks eenvoudig opzeggen (een mailtje is voldoende). Je zit dus nergens aan vast!

Inwoners van Nederland kunnen betalen met automatische incasso of creditcard/Paypal. Inwoners van België kunnen op dit moment enkel betalen met creditcard/Paypal.

Garantie

Tijdens de eerste 30 dagen profiteer je van een 30 dagen, niet goed geld terug garantie. Met andere woorden, je loopt geen enkel risico! Mocht Yoozie.net je niet bevallen, om welke reden dan ook, is een mailtje voldoende. Wij storten het volledige bedrag dan direct terug!

Na de eerste 30 dagen kun je te allen tijden opzeggen, en je abonnement wordt dan direct stopgezet. Je zit dus nergens aan vast!

Bonus voor snelle beslissers

Een jaartje geleden hebben wij de Online Marketing Formule ontwikkeld. Dit pakket leert je hoe je online geld kunt verdienen door het maken van digitale producten.

Dit pakket verkochten wij een jaar geleden voor 475,- euro.

We hebben een 75-tal pakketten laten bijmaken vorige maand, en de eerste 75 aanmeldingen krijgen een dergelijk pakket gratis opgestuurd, wanneer ze de tweede maand lid blijven.

Let wel, de helft van deze pakketten zijn al vergeven aan mensen die zich gisteren en vanmorgen al hebben aangemeld.

Overigens zou dit pakket niet de reden moeten zijn dat je lid wordt, want Yoozie.net heeft op zichzelf ontzettend veel te bieden.

Hoe aanmelden?

Aanmelden kan door dit verhaal nog eens door te lezen op de speciale landingspagina op Yoozie.net, of door je hier direct aan te melden: Lid worden van Yoozie.net, geheel risicoloos”¦ Je komt dan direct op de pagina waar je kunt beginnen met de aanmelding.

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
78 reacties op "Belangrijk bericht van Karel Geenen!"
  • Peter Verhoeven zegt:
    17 Aug, 2010 om 14:45

    Betekent dit meteen ongeveer het einde van dit blog?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 14:57

      Nee, zeker niet! Ook deze blog zal gewoon blijven bestaan. Het voordeel van Yoozie.net is dat het een stuk persoonlijker is…

  • Mike van Hoenselaar zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:03

    Voor een internet marketing insteek had ik minimaal een demovideo of eerste 10 artikelen bekijken gratis achtig iets gezien. Of alleen een excerpt kunnen lezen en bij volledige item dan downloaden.

    Heb je nagedacht om per artikel te te betalen. Ik kan me namelijk voorstellen dat men eenmalig 15 artikelen wil lezen. Daar dan een x bedrag voor betalen.

    Of misschien een internet marketing-bundel. Dus een pakket ineens aanschaffen. Bijvoorbeeld. Internet marketing Juli 2010 of De eerste stappen in internet marketing.

    Ben zelf ook niet super te spreken over het ontwerp. Het straalt niet uit dat dit het platform voor mij is dat de juiste professionele kennis bezit. Ook al weet ik dat jij er achter zit ;-).

    In ieder geval heel veel succes.

    Een tip: Maak een eigen custom login. Zodra mensen doorhebben dat je met WOrdPress bezig bent dan heb je de hackers al aan je lip hangen.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:10

      Dank voor je feedback Mike!

      Het draait bij Yoozie niet zozeer om de artikelen, danwel om het feit dat je gewoon een persoonlijke internet marketeer ter beschikking hebt.

      Verder is de daadwerkelijke lancering pas in september, en uiteraard werken we nog aan een demovideo.

      Voor wat betreft het eerst gratis bekijken van artikelen, we geven een niet goed geld terug garantie, dus het risico is nul.

      Op wat baseer je mening dat het ontwerp niet uitstraalt dat er kennis achter schuilt? Wat zou het dan volgens jou bevatten om dit uit te stralen?

      Custom login wordt ook nog aan gewerkt :-).

      Nogmaals, bedankt voor de feedback!

  • Rutger zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:13

    “Belangrijk bericht van Karel Geenen!” en dan blijkt het een commercieel stukje te zijn. Ik zou bijna zeggen: lekker belangrijk.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:14

      Voor mij is dit een belangrijk bericht Rutger, want hier is 6 maanden bloed zweet en tranen in gaan zitten :-).

  • Mike van Hoenselaar zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:18

    Het geeft mij geen 2010 uiterlijk. Het gevoel dat er mensen met kennis zitten. Ligt misschien aan het gevoel dat ik krijg bij de site.

    Ik mis dan ook iets over de professionals die je aan de lijn krijgt. Misschien is daar aan de achterkant na het inloggen meer aandacht aan besteed, maar nu lijkt de focus juist op artikelen en nieuws te liggen.

    Wil er best een een testdagje op los laten om samen met je te kijken naar valkuilen.

    Klink meteen zo negatief joh. Ik vind het idee heel erg goed. Zolang je het vertrouwen kunt pakken van je doelgroep dan zie ik een gouden toekomst.

    Voor mij persoonlijk vind ik 50 euro per maand veel omdat ik bang ben dat ik content tegen ga komen die ik al weet of elders staat. Maar misschien zoals gezegd moet ik eerst maar eens een maandje proberen?

    Waarom heb je trouwens de kennis van je doelgroep niet wat prominenter in gebruik genomen? Ik zie namelijk als je de eerste periode wat meer inzichtelijk kan krijgen dat je dan ook een betrouwbaardere uistraling krijgt.

    Misschien het eerste gesprek gratis. Dat je een idee kan krijgen wie je aan de lijn krijgt. Maar goed niet goed geld terug geldt dan dus ook hier.

    Laten we het gewoon maar eens proberen. Ben heel benieuwd in ieder geval.

    Reageren
  • Tim Huijbers zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:20

    Karel, je blog heb ik zeker altijd interessant gevonden en je drang naar nieuwe producten, de aanpak en je betrokkenheid ook, maar ik moet wel zeggen dat eerst met de marketing formule en nu weer met deze post (en zeker ook de look&feel en de wijze waarop je marketing bedrijft) wat Yoozie betreft dat je wel erg ‘paypro’ achtige marketing toepast ipv de zovele andere mogelijkheden die je zelf ook toepast.

    Dat laatste vind ik wel jammer. Ik snap dat dit een tactiek is die je aan andere wilt ‘leren’ en zelf gezien de resultaten ook toepast, maar het blijft nogal een ‘grijze’ marketing methode en niet bepaald vernieuwend.

    Ik ben vooral dus benieuwd of je tzt nog echt gaat focussen op vernieuwing? Want na de eerste pagina van Yoozie kreeg ik weer direct het marketing formule idee. En om nou te betalen voor oude tactieken die we nu wel kennen is niet echt waar we (of laat ik voor mezelf spreken) op zitten te wachten als klant?

    Ik bedoel dit overigens als positieve kritiek, zoals ik zei is je doorzettingsvermogen en bron met nieuwe ideeen een mooie motivatie voor velen.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:24

      Dag Tim,

      Allereerst bedankt voor je feedback!

      Ik begrijp wat je bedoelt, maar deze dienst heeft niets met de marketing formule te maken.

      In het heel kort, het is een nieuw soort “internet marketing bureau”. Door lid te worden krijg je een team achter je staan die je 24 uur per dag vragen kunt stellen, gericht op internet marketing.

    • Mike van Hoenselaar zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:33

      Daar ben ik het ook mee eens. Dat is wat ik dus bedoelde met de sfeer van de website.

      Ik heb nu even vluchtig een blik geworpen op de inhoud van Yoozie door onszelf af te melden en moet zeggen dat het niet slecht is wat er staat.

      Het heeft nog wel een update nodig wat betreft niveau en indeling. De juiste content zoeken voor iemand het regelmatig wil gaan gebruiken zie ik nog niet. Maar blijf positief. Ga op een later tijdstip het eens wat beter doorspitten.

    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:35

      Top Mike, goed om te horen! Er wordt inderdaad ook nog gewerkt aan een juiste indeling, en stappenplannen!

    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:36

      En oja, het forum staat ook centraal in deze, en daar kan men dus terecht met specifieke vragen, dat scheelt veel opzoekwerk :-).

  • Mike van Hoenselaar zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:21

    Kijk eens naar nettuts.com. Die werken ook met een premium account. Daar geven ze veel vingers, maar nooit de hele hand. Daarvoor moet je lid worden.

    Ik zie bijvoorbeeld in het geval van webinars dat je de samenvatting of de eerste 5 minuten mee kunt kijken. Je krijgt dan vanzelf het gevoel. Shit, ik MOET dat afkijken. Knopje met aanmelden er bij en je hebt zo weer nieuwe leden.

    Hoe is het trouwens geregeld met elkaar aanraden van de dienst. Social bookmarking e.d.

    Damn blijf maar bezig. Zal het enthousiasme wel zijn :-)

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:29

      Thanks voor je feedback Mike!!

      Zoals ik eerder al schreef, de dienst gaat live voor het grote publiek in september, er staat dus nog wel wat op de planning. Maar het webinar idee vind ik super! Daar kunnen we zeker iets mee!

  • Rutger zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:23

    @ Karel

    Ik vind ook best dat je af en toe een kunstgreepje mag toepassen in een nieuwsbrief, maar de kop suggereert nu dat het belangrijk is voor de lezer, en er zullen er ongetwijfeld heel veel tussen zitten die niet geïnteresseerd zijn in de dienst. Vandaar mijn impulsieve reactie :)

    Reageren
  • Tim Huijbers zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:24

    Zie dat ik overigens niet de enige ben met deze mening. Site is echt puur push marketing stijl (niks social media, mobile, laat staan tablet gefocussed of andere vernieuwing die bij het onderwerp past).

    En wat betreft ‘belangrijk bericht..’ , ik ben bang dat als trouwe lezer die klik op zo’n onderwerp in je nieuwsbrief ook de laatste keer was.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 15:32

      Bedankt voor je feedback Tim!

      De landingspagina, en website, is ook nog niet klaar voor het grote publiek, alleen voor lezers van Karelgeenen.nl. Binnenkort wordt dit anders aangepakt :-).

  • Pat zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:50

    Ik begrijp Mike wel, Karel.
    Het oog wil ook wat meer dan tekst alleen. Misschien kan je door middel van een paar simpele maar alles “omschrijvende” afbeeldingen aan de bovenkant en in je website de ZAAK wat beter visualiseren voor je aanstaande klanten.

    Succes.

    Reageren
  • Erik zegt:
    17 Aug, 2010 om 15:57

    Eerlijk is eerlijk, ik was wel wat geirriteerd toen ik doorklikte op het belangrijke bericht en terecht kwam op dit bericht. Dat het belangrijk is voor jou en veel bloed zweet en tranen heeft gekost geloof ik direct. Dat is echter niet de strekking van dat bericht. Het voelt voor mij als een klantentrekker en is naar mijn idee anoniemer en minder persoonlijk dan andere artikelen van jouw hand.

    Ik overweeg een testrun te houden en één tot enkele maanden pilot te draaien. Een belangrijk punt voor mij is dat er veel artikelen zijn en dat video’s zoveel mogelijk ook als artikel beschikbaar zijn. Ik merk steeds vaker dat ik niet het geduld heb om video’s te bekijken. Het gaat veel te langzaam en het is laastig om aan cherry picking te doen.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 16:05

      Ik begrijp wat je bedoelt Erik, mijn excuses als dit verkeerd is overgekomen!

      Voor een testrun ben je natuurlijk altijd welkom! Ik begrijp ook wat je bedoelt met weinig tijd, daarom is het specialistenforum er ook. Daar kun je een specifieke vraag stellen, met een antwoord wat is toegespitst op jouw probleem. Dan heb je dus ook meteen de juiste oplossing!

    • Erik zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:31

      Ik ben eigenlijk niet zozeer op zoek naar oplossingen. Ik zoek vooral inspiratie, nieuwe ideeen en basiskennis op een breed spectrum van internet marketing. Die punten ga ik denk ik niet halen uit specialisten fora. Je hebt dan een concrete vraag nodig.

      Het punt met die video’s is dat veel van die info op elkaar lijkt. Hoe meer marketing video’s je ziet, hoe meer artikelen je leest, hoe langer je in dit vakgebied zit, hoe minder vaak je nieuwe info opdoet.

      In een artikel kun je snel scannen en nieuwe ideeën opdoen. Bij een video zit je steeds weer naar dezelfde praatjes te kijken in de hoop dat er aan het einde van de herhaling een leuk idee, een coole implementatie, een praktische oplossing of iets anders waardevols opduikt.

    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:38

      Ik begrijp wat je bedoelt Erik, en daar ligt voor ons inderdaad ook een stuk uitdaging. Bedankt voor je feedback!

  • Chantal Bakker zegt:
    17 Aug, 2010 om 16:13

    Hallo Karel,

    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met jullie nieuwe product. Het doet mij een beetje – en dan bedoel ik ook beetje – denken aan het Amerikaanse MarketingProfs.

    Wat mij steeds opvalt aan al jouw marketing uitingen is dat het lijkt alsof je geen keus maakt tussen personal branding en corporate branding. En het persoonlijke tintje is wel heel erg persoonlijk soms, terwijl je een zakelijke reactie beoogt.

    Net als de rest hier vind ook ik dat je te veel push-ed! Het is hierdoor te doorzichtig dat het jou om winst te doen is.

    Maar los van deze (opbouwende!) kritiek kijk ik uit naar een vervolg!

    Chantal

    Reageren
  • Herman Dailybits zegt:
    17 Aug, 2010 om 16:15

    Ook voor mij is het bijna een reden om me van de nieuwsbrief te gaan afmelden door het té-commerciële gebruik van je nieuwsbrief-lezers.

    Reageren
  • Rutger zegt:
    17 Aug, 2010 om 16:39

    Dit forum is om te leren toch? Doe ik er nog een schepje bovenop :)

    – Je schrijft Belangrijk bericht van Karel Geenen! in de titel van je nieuwsbrief
    – Je schrijft het in de omschrijving
    – Je gebruikt het in de url

    Daar is dus drie keer over nagedacht, en als er kritiek komt zeg je: “mijn excuses als dit verkeerd is overgekomen!”

    Dan is het geen kwestie van verkeerd overkomen meer, en zo reageren grote bedrijven ook vaak. Geef gewoon toe dat het over de top was – of van mijn part dat je er volledig achter staat – en beperk de schade. Dat is altijd het verstandigst.

    Belangrijk bericht van Karel Geenen!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 16:55

      Uiteraard probeer ik titels te schrijven waar mensen op doorklikken, dat mag duidelijk zijn.

      Maar het is niet met de achterliggende gedachte geweest van “Nu ga ik ze eens hebben…”.

      Ik sta voor de volle 100% achter Yoozie, en vind dit dan ook echt een goed en uniek idee. En daarom vind ik het een belangrijk bericht. Ik lees ook zaken als “het is te duidelijk dat het om het geld te doen is” (niet van jou geloof ik).

      Dat doet me dan wel wat, want ik vind het oprecht fijn om mensen verder te helpen op internet marketing gebied (daarom is deze blog er ook). En ja, ook bij mij moet de schoorsteen branden, dus als er geld wordt gevraagd voor een dienst vind ik dat niet zo vreemd :-).

      Conclusie, ik sta er voor de volle 100% achter, maar kan begrijpen dat bij sommigen dit verkeerd is overgekomen…

  • Heleen Heezen zegt:
    17 Aug, 2010 om 17:14

    Ik heb dit eerder gezien bij een andere blog, deze ondernemer deelde veel kennis op zijn blog en er werd altijd veel gereageerd. Maar als hij dan eens iets commercieels deed (bijna nooit), zoals het gebruiken van een affiliate-link, werd hij meteen overladen met kritiek. En nu ook hier. Erg oneerlijk naar mijn mening!

    Ik heb altijd veel gehad aan de artikelen op dit blog en het is Karel’s goed recht om hier zijn nieuwe product te promoten!

    Ik vind het in ieder geval een erg leuk idee en ben er erg benieuwd naar… twijfel nog een beetje maar ga denk ik wel lid worden.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 17:14

      Dank je wel voor je hart onder de riem Heleen! Dat doet me deugt!

    • Erik zegt:
      17 Aug, 2010 om 17:39

      Natuurlijk is het Karel’s goed recht zijn product te promoten. Aan de andere kant is het ons goed recht om daar niet op in te gaan en evt ons abonnement op te zeggen. De truuk is om je naamsbekendheid en merknaam te gebruiken zodat zoveel mogelijk mensen bereikt worden en zich inschrijven zonder dat je goede naam (teveel) aangetast wordt. De echte koningen doen een commerciele uiting en bevestigen/verstevigen daarmee hun goede naam.

      Karel heeft de moed om om een nieuwe uitdaging aan te gaan. En alleen door alle reacties grondig te lezen en te evalueren kan je weer iets nieuws leren en zijn aanpak verbeteren en kennis vergroten. De hele launch kan natuurlijk perfect dienen als een praktijkcasus.

      Dat niet alle reacties onverdeeld positief zijn kan pijn doen en het is aanlokkelijk om in de defence te gaan. Echter, als je alleen maar “top ga zo door” reacties zou krijgen dan zou je niets leren. Erger nog, misschien zeggen mensen hun abonnement wel op zonder dat je ooit weet wat er aan de hand is.

    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 17:44

      Precies Erik, daarom ben ik ook erg blij met jullie feedback!

  • Rutger zegt:
    17 Aug, 2010 om 17:26

    @ Heleen

    Dan haak ik toch nog even in. Natuurlijk mag Karel zijn nieuwe dienst promoten en natuurlijk moet er brood op de plank komen, maar ik – en anderen – reageren op de vorm en niet op de inhoud. Als je roept ‘belangrijk bericht’ dan moet dat voor de ontvanger van de nieuwsbrief ook belangrijk zijn, anders haken ze af. Helemaal als het gaat om een nieuwe dienst die mensen leert meer uit hun website te halen. Dus geenszins kritiek op de persoon, wel op ‘agressieve’ wijze waarop de dienst in de markt wordt gezet.

    @ Karel

    Beetje kritiek kun je wel tegen he? :) En verder sympathiek dat je alsnog uitgebreid reageert.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 17:28

      Zeker Rutger! Ik heb liever dat mensen kritiek leveren, zodat ik er iets van kan leren, dan dat ze hun mond houden, maar het wel denken…

      Dus, nogmaals bedankt!

  • Martijn Couprie zegt:
    17 Aug, 2010 om 17:45

    Over wel of niet te commercieel gesproken, dit is Karel zijn eigen weblog. Als hij een nieuwe dienst wil pushen is daar hij vrij in.

    Wat de dienst betreft, ik zit niet in de doelgroep, maar er is vast een doelgroep voor. Gezien Karel’s ervaring met MKB, waar dit beter bij past, zal er wel een publiek voor zijn. Bovendien is 6 tientjes per maand voor een vraagbaak voor een kleine onderneming niet zo veel (in vergelijking met de tarieven die sommige bedrijven vragen).

    Het zal wel moeilijker worden om mensen te overtuigen van de waarde. Want wie zijn de ‘marketing professionals’ die adviezen geven? Aangezien veel te veel mensen claimen ‘expert’, ‘guru’ of sinds kort ‘ninja’ zijn is het noemen van namen, kennis en ervaring wellicht verstandig.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 17:47

      Martijn, bedankt voor je tip! Over de doelgroep ben ik het niet helemaal met je eens, want ook grote bedrijven hebben vaak marketingmedewerkers die nog niet van de hoed en de rand weten op internet marketing gebied. Voor hen is een dergelijke dienst dus ook ideaal, en op die manier halen ze de kennis in huis, ipv dat ze een extern bedrijf inhuren.

  • Dave zegt:
    17 Aug, 2010 om 18:31

    “Belangrijk bericht..” was misschien niet de beste woordkeuze en ik kan me voorstellen dat er enige irritatie ontstaat als er teveel commerciële mailings de deur uit gaan. Die krijgen we allemaal in overvloed..

    Maar komaan..mensen worden de dag van vandaag zo hard verwend met gratis EN uiterst waardevolle info & tools (had ik dat maar toen ik begon..) dat ze gelijk op hun achterbenen gaan staan als er al eens moet betaald worden of er eens een pitch voorbijkomt. Doen we toch allemaal al eens…

    De economie heeft tenslotte centen nodig om te draaien :)

    Je gaat toch ook niet gaan reageren op de zoveelste viagra mail die binnen loopt. Delete en gewoon verder doen, that’s life en niemand die je trouwens verplicht om die nieuwsbrief te blijven ontvangen, je bent een vrije vogel…

    Reageren
  • Webshopruiming zegt:
    17 Aug, 2010 om 19:11

    Zoals Mike al eerder aangaf. Ik voel mij meer geroepen voor een pay-per-article optie. Ik vind het namelijk best dure koffie die wordt geschonken. Uiteraard valt dit reuze mee in vergelijking met het per-uur-kennis-tarief, maar dat is voorlopig helemaal geen optie voor mij. Dit is geen kritiek, maar een suggestie om de overige groep te bedienen, die niet wil vragen, maar informatie toegereikend wil krijgen. En uiteraard gun ik je veel succes toe!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:29

      Bedankt voor de feedback! Ik zal het in het achterhoofd houden. Misschien dat we het “stel uw vraag” gedeelte in een apart gedeelte gieten, een apart abonnement dus.

  • Piet Zeilmaker zegt:
    17 Aug, 2010 om 19:38

    Omdat ik toch een en ander van jou en dit blog heb geleerd zou ik je ook graag wat willen leren.

    Je weet een pakkende titel te bedenken aangezien zelfs ik er op heb doorgeklikt.
    De stunt met de 75 ‘gratis’ pakketten is ook goed. Je zorgt er voor dat mensen direct actie zullen ondernemen (voor iets wat naar mijn idee ook her en der wel gratis te vinden is).
    Wat in het verhaal niet klopt is dat je al enkele pakketten hebt vergeven aan mensen die zich gisteren en eergisteren hebben aangemeld. Maar je geeft de pakketten toch weg wanneer iemand ook de 2e maand nog lid blijft? Ben je zo ter goeder trouw of is het een marketingtruc die niet helemaal waterdicht is?

    Mijn gevoel zegt dat je me met één bericht nu twee keer hebt ‘belazerd’. Daar hou ik niet zo van.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:31

      Piet… Jammer dat je me zo laag inschat. Waarom zou ik mijn naam te grabbel gooien voor zo’n domme truc?

      Het spreekt toch voor zich dat de mensen die zich gisteren al hebben aangemaakt in aanmerking komen voor zo’n pakket? Dus je begrijpt dan toch wel dat die gereserveerd moeten zijn?

      En moest er iemand zijn die opzegt in het eerste termijn, dan schuiven we het pakket door naar de volgende op de lijst die wel twee termijnen lid blijft…

      Jij houdt niet van belazerd worden (wie wel?), en ik houd er niet van als mensen denken dat ik ze belazer…

  • Frans Timmer zegt:
    17 Aug, 2010 om 20:10

    “Iets wat de internet marketing bureaus niet zo blij zal maken…”

    Dat zal mij benieuwen. Gaan jullie ook persberichten schrijven en aanmelden? Doen jullie aan linkbuilding? Zetten jullie Adwords campagnes op? etc, etc.

    Een vraagbaak is leuk. Maar zou je anders vragen stellen aan een internet marketing buro? Of doe dat op een forum? Het lijkt mij meer een betaalde community voor de doe-het-zelver.

    Desalniettemin veel succes ermee!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:34

      Dag Frans,

      Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Maar ik denk dat, net zoals een marketingmedewerker nu, er straks ook internet marketing medewerkers zijn. En net voor die mensen, die dus nog een omscholing kunnen gebruiken, is Yoozie ook interessant. Ze kunnen namelijk met een praktijkvoorbeeld (de website van het bedrijf waar ze werken) aan de slag, en leren zodoende. Dat heeft in mijn ogen meer voordelen dan de kennis inkopen, zeker wanneer je naar de lange termijn kijkt.

      Wel wil ik je ontzettend bedanken voor de feedback, daar kunnen we iets mee!

  • Fitnessapparatuur zegt:
    17 Aug, 2010 om 21:26

    Leuk initiatief

    Ik denk als je een proffessioneel marketing bureau inhuurt om
    je zaken op orde te krijgen of je verkoop een boost wilt laten geven dat je 3000 tot 5000 euro kwijt bent.

    Voor een i-marketing bureau zal dit tussen de 1000 en 2000 liggen.
    Als je ook maar één medewerker zichzelf in laat lezen, en dan aanvullend deze dienst aanbied dat je een heel eind kan komen
    zonder INEENS al te veel kosten te maken. Want die rekening a 1000/ 2000 euro moet je ineens betalen. Dan is 60 euro per maand toch een mooie deal lijkt me!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:35

      Gelukkig toch iemand die mijn gedachten kan lezen!

    • Erik zegt:
      17 Aug, 2010 om 21:47

      Lijkt mij ook een mooie deal. De kosten zitten voor velen niet in die 59 euro maar in het lezen, verwerken en gebruiken van al die informatie.

  • Jos zegt:
    17 Aug, 2010 om 22:12

    Beste Karel, Dit initiatief lijkt wat betreft opzet denk ik erg op Larry Beacham, “The Stonecold Millionaire” http://www.LarryBeacham.com

    Kan dat kloppen?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      18 Aug, 2010 om 13:10

      Nee, dat heeft er niets mee te maken…

  • Marco zegt:
    18 Aug, 2010 om 02:02

    Klinkt voor mij heel interessant en ik kan het bericht in de nieuwsbrief zeker waarderen :)

    Is het mogelijk om met het persoonlijk contact je eigen website of die van relaties te bekijken of is het meer het stellen van algemene vragen over internet marketing?

    Daarbij willen bijvoorbeeld sommige webshop beheerders veel zelf doen aan de optimalisatie. Is het voor hun ook interessant en mogelijk om soorte van begeleiding te krijgen via dit systeem?

    Reageren
  • Peter zegt:
    18 Aug, 2010 om 07:13

    Ben duidelijk niet de enigste die naast het lezen van de titel iets anders hadden verwacht dan deze product promotie.

    Reageren
  • Hans de Groot zegt:
    18 Aug, 2010 om 08:39

    Goed initiatief Karel, niets mis mee! Probleem is alleen dat de mensen die nu reageren niet tot je doelgroep behoren. De reacties zijn daarom misschien wat minder enthousiast dan je in eerste instantie had verwacht.

    Een ander – en waarschijnlijk belangrijker – probleem is de vraag of je met deze blog of de nieuwsbrief je doelgroep wel bereikt. Komt je aanbieding/boodschap aan bij de mensen voor wie hij bedoeld is?

    Mijn ervaring is dat nog steeds veel marketing mensen – of mensen die marketing er bij (moeten) doen, wat heel vaak het geval is in MKB – geen idee hebben van de huidige mogelijkheden en technieken (jouw doelgroep!). Maar diezelfde mensen lezen ook geen blogs (zoals Karelgeenen.nl).

    Er is dus meer dan voldoende werk aan de winkel. Je moet alleen nog even (!) je klanten weten te vinden. Maar als het goed is, mag dat voor jou geen probleem zijn :)

    Reageren
  • Frans zegt:
    18 Aug, 2010 om 09:30

    Ik weet niet of de doelgroep van Karel hier niet zit. Ik zit hier in ieder geval wel. Reageer weinig, maar lees veel.
    Ik neem aan dat dat met veel nieuwsbriefleden zo is.

    Overweeg ook een lidmaatschap (waarom kun je me trouwens niet gewoon een factuur sturen en moet ik alles met dat voor het MKB lastige I-deal doen?)

    Enne, met de titel van de nieuwsbrief is wat mij betreft niets mis hoor. Straalt enthousiasme uit en een beetje commercieel begrijp ik dan ook wel weer.

    Frans

    Reageren
    • Erik zegt:
      18 Aug, 2010 om 14:16

      Wat is er voor het MKB lastig aan Ideal? Gaat dit erom dat er niet altijd iemand is die volmacht over de bankrekening heeft?

    • Frans zegt:
      18 Aug, 2010 om 14:24

      Klopt. Degene met de bankpas e.d. is meestal niet degene die de inkoop doet, of een abonnement bij Yoozie afsluit. Moet je weer samen gaan bestellen op het moment dat hij/zij er net even niet is.

      Is een drempel die ik zelf ervaar (we zitten hier met 15 man) en ook bij mijn klanten.

      Gewoon bestellen, factuur ontvangen via de mail, betalen en inlogcodes ontvangen.
      Ik realiseer me wel dat dat voor relatief kleine bedragen en grotere klantaantallen lastiger kan zijn voor de leverancier, maar in mijn geval werkt het beter.

      Frans

  • BHV zegt:
    18 Aug, 2010 om 11:08

    Goed om te zien dat je een frisse start maakt met een nieuw concept. Ben zelf erg benieuwd in hoeverre er vraag is naar de dienst die je aanbiedt. Hopelijk blijf je ook deze blog voorzien van interessante artikelen en tips :)

    Succes.

    Reageren
  • Bjorn van der Neut zegt:
    18 Aug, 2010 om 11:20

    De prijs vind ik toch best wel pittig.
    57,50 * 12 = 690 euro.

    Dan kan je nog beter het pakket kopen voor die 475 euro die jullie voorheen aanboden :)

    Reageren
  • Frans zegt:
    18 Aug, 2010 om 11:22

    Volgens mij is het vergelijken van een enkel pakket voor 475 met een nieuwe dienst hetzelfde als appels en peren vergelijken toch?

    (waarmee ik verder geen oordeel heb over het al dan niet duur of goedkoop zijn van de dienst).

    Frans

    Reageren
  • Annet zegt:
    18 Aug, 2010 om 11:46

    Hi Karel,Mijn interesse was door het artikel wel gewekt. Een 24 uurs marketeer die al je vragen beantwoord is er volgens mij niet , voor deze prijs iig niet zover ik weet. Echter, ga ik dan naar Yoozie is die interesse grotendeels over. Waarom ? ‘Specialisten’: welke/wie dan, gezichten, omschrijving va know how e.d ontbreekt. En vragen die beantwoord worden via mail.. ik zou liever live chatfunctie of andere vorm van snel live communiceren zien. Het is me niet helder, teveel vragen. Een eerste maand voor 1 euro oid zou denk ik veel mensen over de streep helpen. Ben benieuwd naar het vervolg. Succes!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      18 Aug, 2010 om 12:04

      Superbedankt voor de feedback Annet. Die live-chatfunctie is een goed idee!

      En voor wat betreft de “wie”, we zijn aan het werken aan een video waarin dit uitgebreid aan bod komt!

    • Erik zegt:
      18 Aug, 2010 om 14:18

      Komt er naast de video ook een leesbare CV van de “wie”?

  • Peter van der Zee zegt:
    18 Aug, 2010 om 12:00

    Los gezien van de wijze waarop deze nieuwe dienst gepromoot wordt is deze website zelf niet eens geoptimaliseerd voor zoekmachines.

    De website bevat zoekmachine onvriendelijke URL`s zoals:

    /?wlfrom=%2Fzoekmachine-adverteren%2Flinks%2F

    en bevat CSS in de broncode:

    <!–
    #wrapper { margin: 0 auto; width: 962px;padding:0;}
    .s-c-s #colmid { left:230px;}
    .s-c-s #colright { margin-left:-440px;}
    .s-c-s #col1pad { margin-left:440px;}
    .s-c-s #col2 { left:210px;width:230px;}
    .s-c-s #col3 { width:210px;}

    .s-c-x #colright { left:230px;}
    .s-c-x #col1wrap { right:230px;}
    .s-c-x #col1 { margin-left:230px;}
    .s-c-x #col2 { right:230px;width:230px;}

    .x-c-s #colright { margin-left:-210px;}
    .x-c-s #col1 { margin-left:210px;}
    .x-c-s #col3 { left:210px;width:210px;}

    Voor een specialist op het gebied van zoekmachine marketing verwacht ik niet dat dergelijke zaken zo slecht geregeld zijn.

    Verder veel succes met de dienst al zou ik eerst de eigen website SEO vriendelijk maken.

    Met vriendelijke groet,

    Peter van der Zee

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      18 Aug, 2010 om 12:02

      Beste Peter,

      Bedankt voor je feedback, maar onze website bevindt zich achter een afgeschermd gedeelte, en mag dus ook helemaal niet gevonden worden door Google…

      Vandaar de vreemde url constructies…

  • Peter van der Zee zegt:
    18 Aug, 2010 om 12:12

    Waarom zijn er dan al 18 pagina`s geïndexeerd door Google? Was het afschermen eerste instantie niet goed gelukt?

    Daarnaast heeft de website op jullie bedrijfsnaam “Yoozie” reeds 4 sitelinks gescoord in Google.

    M.v.g. Peter van der Zee

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      18 Aug, 2010 om 12:22

      Dag Peter,

      Sommige pagina’s mogen wel geïndexeerd worden uiteraard. Dat er sitelinks gescoord worden op de bedrijfsnaam is logisch, dat is praktisch bij elke website zo.

    • Martijn Couprie zegt:
      18 Aug, 2010 om 12:39

      Hmm, er zitten wel wat loze pagina’s tussen… http://www.yoozie.net/wp-admin/admin-ajax.php -1 ??

      Ik zou ook yoozie.nl even activeren en redirecten naar yoozie.net (als dat de voorkeur heeft).

      Wat internet marketing betreft, blijft de frontpage zo? Ik kan zo nergens uit opmaken waar de website over gaat, wat het doel is en voor welke doelgroep het bedoeld is.

    • Karel Geenen zegt:
      18 Aug, 2010 om 12:54

      Klopt Martijn! Die moet ik er nog even uitfilteren.

      Het redirecten ga ik nog even aanpakken. De homepage zal wss zo blijven, maar er komen wel landingspagina’s, waar naartoe zal worden verwezen.

      Bedankt voor je feedback, stel ik enorm op prijs!

      (en nu ga ik alles even redirecten :-))

  • Ad de Beer zegt:
    19 Aug, 2010 om 08:05

    Voel me zwaar bekocht, dacht belangrijk nieuws te lezen en trapte dus in een oude marketing truc. Jammer van mijn tijd.
    Dat er 6 maanden op dit idee is gebroed lijkt me ook een marketing leugen, wij hebben een vergelijkbaar concept binnen 2 weken op de markt weten te zetten.
    Nee, het is marketing oude stijl, met weinig oog en oor voor de wensen en problemen van de klant dus totaal niet interessant.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Aug, 2010 om 10:38

      Ad, waarom iets roepen als je niet weet waar je over praat? Mijn excuses dat je je “zwaar bekocht” voelt, dat is niet de bedoeling geweest.

      Maar zeggen dat ik lieg, over die 6 maanden, gaat me toch te ver.

      Ik heb het al vaak gezegd, en zal het nog eens doen… Ik ben Karel Geenen, en onder deze naam voer ik deze blog. Ik denk lange termijn, dus waarom zou ik liegen tegen de mensen die ik zeer waardeer (mijn bloglezers)?

      Maar ik weet het goed gemaakt, de volgende keer dat ik zo’n idee heb bel ik je, en dan mag je het voor mij uitvoeren in twee weken. En beter nog, ik betaal je er direct 10.000 euro voor…

    • Martijn Couprie zegt:
      19 Aug, 2010 om 11:09

      ‘Zwaar bekocht’, serieus?! Je krijgt iets gratis, klikt er op en na een minuutje lezen voel je je zo? Wat dacht je dat je zo krijgen? een knappe vrouw en een puppy? Een gratis all-in vakantie?? Overdrijven is ook kunst.

      Maar goed, jullie hebben een vergelijkbaar product. Dat kan interessant zijn voor de lezers hier. Misschien kan je een linkje plaatsen naar dat project?

    • Frans zegt:
      19 Aug, 2010 om 11:13

      Goh, iemand met een vergelijkbaar concept die een nieuw concurrent meent te moeten afbranden in niet mis te verstane bewoordingen.
      Gelukkig heb je een linkje naar f-ektief bijgevoegd, weet ik meteen wie ik niet moet hebben.

      Frans

  • Jasper Aarts zegt:
    19 Aug, 2010 om 09:47

    Wauw, wat een teleurstelling bij het bezoeken van de homepage van jullie nieuwe site.
    Waar is de aanmeld-knop? Ik kan me op 20 plekken inloggen, maar registreren nergens. Ook via de FAQ kom ik er niet achter.
    En dat terwijl er een zeer uitgebreid stuk op de homepage staat waarom men lid moet worden.
    Zo krijg je natuurlijk nooit leden of zie ik iets over het hoofd?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Aug, 2010 om 10:39

      Dag Jasper,

      Yoozie is alleen nog maar live gegaan voor lezers van Karelgeenen.nl, vandaar dat je ook alleen nog maar kunt inschrijven via de speciale link: http://www.yoozie.net/karelgeenen

  • Joop Michielsen zegt:
    19 Aug, 2010 om 12:13

    Ik heb met verbazing kennis genomen van de stortvloed van kritiek op Yoozie.net en de integriteit van Karel Geenen.
    Als MKBer zijn wij met prachtige vehalen al enkele keren door internet marketing bedrijven al wat centjes kwijtgeraakt, vanzelfsprekend door onze gebrekkige kennis in deze. Nu is er met Yoozie.net een mogelijkheid om deze kennis te vergaren en of zelf de verbeteringen aan te brengen of indien er wederom met internet marketing marketeer gesproken wordt, beter in de gaten hebt wat er geboden c.q. gepresteert word. Dus voor ons en vele anderen een goede zaak. Indien de intelectuele bagage voor dit medium te hoog is, dan getuigd het van enig fatsoen om uw ongezoute kritiek voor u te houden. Wat betreft de kritiek op de integriteit van Karel Geenen kent geen pas en zegt voldoende over diegene die het plaatst. Wat ons betreft goed werk, er zijn verbeteringen zat nog aan te brengen en met opbouwende kritiek van je volgers gaat dat zeker lukken. Ga zo door!

    Reageren
  • Peter zegt:
    19 Aug, 2010 om 12:36

    Twijfel niet aan de integriteit van Karel Geenen.

    Als je als zovelen al wat centjes bent kwijt geraakt aan internet marketing bedrijven mag jij jezelf toch wel kritisch opstellen ook tegen een nieuw initiatief als Yoozie.net. De tijd zal leren of het prijskaartje wat er aan hangt redelijk is en dat het inititatief aan de gewekte verwachtingen voldoet. Eerst zien en dan geloven. Alleen juichen omdat het het een initiatief van Karel Geenen is vindt ik wat kort door de bocht.

    Reageren
  • Danny Verhoeven zegt:
    19 Aug, 2010 om 16:18

    Veel succes hiermee Karel!

    Reageren
  • Clicktrust zegt:
    20 Aug, 2010 om 11:01

    Mooi idee.

    Ik ben benieuwd naar de gemiddelde periode dat iemand zich lid zal maken. Zo’n service heb je niet eeuwig nodig, en aan één vraag per maand is dit dan niet echt rendabel voor de persoon zelf.

    Ik vroeg me af wat de doelgroep precies is…Hobbyisten? Kleine bedrijfjes?

    Qua boze internet marketing bureau’s: ik denk niet dat we dezelfde doelgroepen achteraan gaan ;o) Vragen stellen is één ding, on-site training en outsourcing iets helemaal anders.

    Interessant. Veel succes. Ik ben benieuwd naar de evolutie.

    Reageren
  • Dirk zegt:
    20 Aug, 2010 om 17:01

    Leuk bedrag, ook toegankelijk voor hobbyisten zoals mij.
    Nog ff afwachten tot ik er wat meer over hoor.

    Alvast succes met het project

    Reageren
  • Marco zegt:
    23 Aug, 2010 om 21:57

    Eerlijk gezegd begrijp ik de negatieve reacties niet zo goed. Karel en zijn mede bloggers brengen op dit blog met regelmaat nuttige artikelen. Mag er heel af en toe een commercieel bericht tussen zitten? Zolang dat niet elke week het geval is stoor ik me er niet aan.

    Karel, veel succes met dit initiatief. Gelukkig is er ook veel opbouwende kritiek en zijn er mensen die begrijpen dat een bericht als dit er af en toe bijhoort. Volgens mij hoeft niemand aan de goede intenties te twijfelen.

    Reageren
    • BHV zegt:
      24 Aug, 2010 om 10:29

      Eens. Ik denk dat er weinig mensen zijn die deze mogelijkheid zouden laten liggen. Misschien zou het wel handig zijn om gewoon aan te kondigen dat het een commercieel bericht is zodat de mensen die niet geïnteresseerd zijn het bericht naast zich neer kunnen leggen (alhoewel ik zeker weet dat ze hem toch gaan lezen).

  • Fresh Webmarketing Solutions zegt:
    26 Aug, 2010 om 17:32

    Nou in iedergeval vind ik het commercieel een goede insteek, belangrijk bericht?

    Ja en nee ik ben het in ieder geval gaan lezen. Ook Karel moet zijn brood verdienen ;)

    Zolang je blog blijft bestaan kan ik er mee leven.

    Reageren

Reageren