Naar
boven

Wanneer een hoog bouncepercentage niet verkeerd hoeft te zijn

Op internet vind je tal van artikelen die je leren dat een hoog bouncepercentage slecht is. Mensen komen op je website en zijn direct weer weg. Tenminste, dat is hoe de meesten het bouncepercentage bekijken.

Maar dat klopt dus niet! Een hoog bouncepercentage kan zelfs een goed teken zijn. In dit artikel zal ik uitgebreid uitleggen wat ik hiermee bedoel. En je uiteraard voorzien van de nodige tips!

Bouncepercentage in het kort

Het bouncepercentage is het percentage bezoekers wat op je website komt (via eender welke verkeersbron) en alleen die ene pagina bekijkt, en daarna dus wegklikt.

Een bouncepercentage komt dus alleen voor bij bezoeken waar slechts 1 pagina wordt bekeken.

(Worden er namelijk meer pagina’s bekeken en verlaat men dan pas de website via een bepaalde pagina spreken we van het verlatingspercentage of exit rate. Dit mag dus niet verward worden met het bouncepercentage.)

Tijd op de pagina

Het “probleem” is dat je niet weet hoe lang ze op die pagina zijn en of ze hem überhaupt wel lezen. En daarmee hebben we ook meteen het grootste “probleem” van de meeste webanalyticssoftware.

Hoe wordt tijd op pagina en site berekend?

Om te begrijpen waarom bijvoorbeeld Google Analytics niet kan meten hoe lang iemand op een “bouncepagina” verblijft hieronder een simpele voorstelling:

Figuur 1: Berekening tijd op pagina

Google analytics, en veel andere pakketten, maken gebruik van de zogenaamde “timestamps”. Telkens wanneer je op een pagina komt hangt daar een tijd aan vast. In de berekening hierboven zien we:

  1. Een bezoeker landt op pagina 1 om 21.00 uur;
  2. Hij bezoekt een 2de pagina, en de tijd is dan 21.04 uur;
  3. Tenslotte bezoekt hij nog een 3de pagina, om 21.06 uur;
  4. De bezoeker verlaat de website.

De berekening

Het is nu heel eenvoudig om de tijd per pagina te gaan berekenen door de verschillende timestamps van elkaar af te trekken:

  • Tijd op pagina 1: 21.04 (pagina 2) ”“ 21.00 (pagina 1) = 4 minuten
  • Tijd op pagina 2: 21.06 (pagina 3) ”“ 21.04 (pagina 2) = 2 minuten
  • Tijd op pagina 3: NIET MEETBAAR!!

Het is dus niet mogelijk om de tijd op pagina 3 te meten, omdat er geen timestamp wordt gemeten op pagina 4. Want pagina 4 bestaat niet, de bezoeker verlaat immers onze website!

Laatste pagina wordt niet gemeten qua tijd

In de meeste webanalytics software wordt de laatste pagina dus nooit meegenomen in de tijdsberekening. Ook niet in Google Analytics.

Een pagina met een bouncepercentage betekent slechts 1 pagina, dus per definitie ook de laatste!

En nu komen we meteen tot de kern van dit artikel. Want we hadden geleerd dat een bouncepercentage alleen van toepassing is bij een bezoek met slechts 1 pagina. En dan krijgen we de volgende “berekening”:

Figuur 2: Tijd op pagina bij “bounce” bezoek

Tijd op een “bounce” pagina wordt niet gemeten

Aangezien we slechts 1 timestamp hebben is het dus niet mogelijk om de tijd op deze pagina te berekenen.

Conclusie: Een pagina kan een hoog bouncepercentage hebben, maar we weten niet hoe lang ze op die pagina zijn geweest en wat ze hebben gedaan.

Hoog bouncepercentage = niet altijd verkeerd!

Er zijn tal van situaties te verzinnen waarbij een hoog bouncepercentage niet per definitie wil zeggen dat er iets verkeerd zit.

Sterker nog, en zijn zelfs situaties te bedenken waarbij een laag bouncepercentage slecht is!

Voorbeeld: Contactpagina

Stel je voor dat iemand zoekt op “telefoonnummer mediamarkt Eindhoven”. Een pagina die dan bovenaan zou kunnen staan in Google is de contactpagina, met uiteraard het telefoonnummer.

Deze bezoeker klikt deze pagina aan, ziet het telefoonnummer en belt naar de klantendienst. Ondertussen sluit hij zijn browser.

Deze bezoeker heeft dus slechts 1 pagina bekeken, de contactpagina, en deze krijgt in dit geval dus een bouncepercentage van 100%.

Maar deze bezoeker heeft wel datgene gevonden wat hij zocht, en is dus een tevreden gebruiker. Met andere woorden, in dit geval is het juist goed dat deze pagina een hoog bouncepercentage heeft!

Stel dat er geen telefoonnummer zou staan

Als voorbeeld nemen we weer dezelfde zoekopdracht, en dezelfde landingspagina. Alleen nu staat er geen direct telefoonnummer op deze pagina.

De bezoeker gaat dus rondstruinen op de website op zoek naar het telefoonnummer. Met andere woorden, er is geen sprake van een bounce (slechts 1 pagina bezocht). Maar in dit geval is dat dus niet goed. Want deze bezoeker kon niet direct vinden waarvoor hij kwam!

Welke pagina’s kunnen een hoog bouncepercentage hebben?

Er zijn verschillende situaties waarbij een hoog bouncepercentage niet altijd verkeerd hoeft te zijn:

  • Contactpagina (zie voorbeeld hierboven);
  • Artikel op een blog. Stel iemand is gericht op zoek naar een bepaald stuk informatie en zoekt via Google. Hij komt op een artikel van je weblog wat precies die informatie geeft waar hij naar op zoek is. Daarna gaat hij verder aan de slag met die informatie. Bezoeker zal tevreden zijn, maar jij ziet een hoog bouncepercentage op dit artikel.

Er zullen nog tal van andere situaties te bedenken zijn waarbij een hoog bouncepercentage niet altijd verkeerd is. Hierover wil ik natuurlijk graag met jullie brainstormen in de reacties hieronder!

Eén probleem: Hoe lang zijn ze daadwerkelijk op de pagina geweest?

Toch blijft er nog één probleem. Uiteindelijk weten we nog niet of dat een bezoeker ook daadwerkelijk de content leest of gebruikt. Dat is dus helaas niet eenvoudig te meten met Google Analytics. Er zijn wel methodes voor, maar dat is voor een ander artikel.

Ik ben uiteraard benieuwd naar jullie reacties. En als je dit een goed artikel vond, deel het dan via de onderstaande social-media knoppen. Alvast bedankt!

Meer leren over Google Analytics? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
41 reacties op "Wanneer een hoog bouncepercentage niet verkeerd hoeft te zijn"
  • Bjorn van der Neut zegt:
    17 Mei, 2011 om 11:38

    Wat kan het soms toch verhelderend zijn om z’n artikel te lezen! Top en bedankt maar weer.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Mei, 2011 om 14:12

      Graag gedaan Bjorn!

  • Artoek verkleedkleren zegt:
    17 Mei, 2011 om 13:54

    Goed!!! Gelijk gecheckt uiteraard in analytics. En klopt, bezoeken met bouncerate 100% hebben een gemiddelde tijd op de site van nul seconden. Betekent dat de gemiddelde tijd op de site nergens klopt omdat de laatste pagina niet meegerekend wordt.

    Vroeger werd de bouncerate anders bepaald door analytics. Het was het percentage dat binnen een bepaalde tijd weg was van je site. Iets van 5 of 10 seconden dacht ik. Vond ik persoonlijk beter. Een bezoeker die een hele blogpost leest is in mijn ogen geen bouncer.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Mei, 2011 om 14:14

      Gemiddelde tijd op de site klopt inderdaad niet :-)

    • J. de Vries zegt:
      19 Mei, 2011 om 11:24

      UIteraard ook gelijk gecheckt. In de meeste gevallen waar het bouncepercentage 100% is, is de gemiddelde tijd inderdaad 0 seconden. Het gaat dan wel om pagina’s met 1 weergave. Bij pagina’s met een bouncepercentage van 100%, maar met meer weergaves dan 1, zie ik dat de gemiddelde tijd wel hoger is. Kun jij daar een verklaring voor geven Karel?

  • Relatiegeschenken zegt:
    17 Mei, 2011 om 16:19

    Ik heb het ook meteen even gecheckt en inderdaad, je kunt het niet opmaken uit GA. Kan het niet zo zijn, dat die 0 seconden gelijkstaat aan een “snelle” bounce, bijv. 0-10 sec?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      17 Mei, 2011 om 17:04

      Nee. Google Analytics kan namelijk niet meten hoe lang iemand op een pagina blijft. Dus ook geen onderscheid maken tussen een “snelle” bounce.

    • Artoek verkleedkleren zegt:
      17 Mei, 2011 om 17:53

      Hoe ging dat vroeger? Toen betekende bounce toch binnen een bepaalde tijd weg? Dan moet er toch tijd gemeten zijn? Je had toen sites die bestonden uit één pagina, met een variabel frame erin. Meen me te herinneren dat daar netjes de tijd bij stond?

    • Karel Geenen zegt:
      18 Mei, 2011 om 11:33

      Nee, niet dat ik weet.

  • Lennom zegt:
    17 Mei, 2011 om 18:31

    Sommige website’s tonen een popup melding zodra je de website verlaat (bijvoorbeeld om de klant alsnog over te halen tot aankoop mbv een korting).

    Is het niet mogelijk om zo’n popup als ‘laatste pagina’ te identificeren binnen GA? zodat er alsnog een timestamp wordt gemaakt?

    Reageren
    • patrick zegt:
      19 Mei, 2011 om 18:03

      Ik dacht precies hetzelfde! Op mijn diepliggende pagina’s heb ik ook een vrij hoge bounce 40%… bij mij is het echter ook goed mogelijk dat men vond wat hij zocht… was een goede vraag geweest die ik net op gauc had kunnen stellen… toch vaker deze blog lezen…:-)

  • Dick Hofman zegt:
    18 Mei, 2011 om 06:35

    Goed artikel. Voegt een stukje realiteitszin toe aan, soms, vooringenomen stellingen.

    Reageren
  • parkeren schiphol zegt:
    18 Mei, 2011 om 12:39

    Duidelijk artikel. Zou google de tijd van de laatste pagina niet kunnen registreren wanneer je naar een andere pagina gaat welke ook google analytics gebruikt? Op die manier weet hij van welke pagina je af komt en de nieuwe timestamp. Ik zie google nog wel aan om op die manier alsnog de tijd te berekenen. Ze registreren toch ons gehele gedrag.

    Reageren
  • Internetbureau zegt:
    18 Mei, 2011 om 13:34

    Goed artikel. Een heldere uitleg van de term Bounce Rate waar doorgaans veel verwarring over is. Zeer benieuwd naar jullie methodes om het lezen van content te tracken :)

    Reageren
  • Simon Vreeman zegt:
    18 Mei, 2011 om 14:21

    GetClicky heeft ook een andere manier om de bounce rate te defineren. Als je 1 pagina bezoekt korter dan 30 seconden dan word het gerekend als een ‘bounce’.
    Zie voor meer info:
    http://getclicky.com/blog/214/why-clickys-new-bounce-rate-is-the-best-in-the-biz

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      18 Mei, 2011 om 15:03

      Thanks Simon! Dat artikel sluit precies aan bij onze gedachte, en de test die we inmiddels hebben opgezet!

  • Bart Baetens zegt:
    19 Mei, 2011 om 10:52

    Goed artikel Karel. Het helpt absoluut om de bounce percentages aan klanten te verklaren.

    Reageren
  • John Broeken zegt:
    19 Mei, 2011 om 11:25

    Duidelijk. Maar is het niet, dat google een timestamp kan zetten bij het verlaten van google search en bij het weer terugkomen op hierop. Dit is namelijk een echte bouncer. iemand die op een zoekresultaat klikt en binnen 5 seconden weer bij google terug is heeft in acht van de tien gevallen niet gevonden wat hij of zij zocht. Deze tijd kan niet worden gemeten in je eigen analytics maar waarschijnlijk wel in Googles eigen analytics. Daarbij lijkt het mij logisch dat Google dit ook gebruikt voor ranking van paginas. Wanneer 90% van de “klikkers” op een zoekresultaat binnen gemiddeld 5 seconden terug in Google zijn, zal deze niet aansluiten op het zoekresultaat en dus zakken in positionering.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 11:43

      Da kans is groot dat Google dat ook gebruikt in hun algoritme John. Ik denk alleen niet dat ze dit ook zullen matchen met de analyticsgegevens van de verschillende websites. Dan komen ze in een gevaarlijk privacyhoekje ;-).

  • Ik vraag mij af of dit verhaal over weigeringspercentage klopt. Technisch gezien is het namelijk wel degelijk mogelijk om te tijd van verlaten van een pagina te meten.

    Ik zal jullie proberen hier op een zo helder mogelijke manier technisch “lastig” mee te vallen. Een teller als Google Analytics werkt via JavaScript. De teller kun je zien als een in Javascript geprogrammeerd object op de pagina (net zoals een afbeelding, video, enz. objecten zijn.) Echter dit object is onzichtbaar, het zit onder de motorkap en heeft, net als ieder object eigenschappen en functies. Aan die laatste, kun je middels Javascript gebeurtenissen koppelen.

    Nu gaan ik jullie even helemaal vervelend lastig vallen.

    Plak deze link eens in je adresbalk:

    https://www.google-analytics.com/ga.js

    En zoek op:

    ‘beforeunload’

    Dit is namelijk de gebeurtenis die plaatsvindt vóór (‘before’) het door de bezoeker dichtklikken van het tabblad of sluiten van het venster (‘unload’).

    Oftewel: Google Analytics kan wel degelijk ook die laatste pagina meten, omdat het middels deze gebeurtenisafhandeling kan meten hoe lang iemand op de pagina geweest is, ook al is hij niet naar een volgende pagina gegaan.

    Kort samengevat: Het maakt dus niet uit welke actie een bezoeker neemt, Google kan in principe ALTIJD ook de laatste pagina meten.

    Hoe komt het dan dat er soms toch 00:00:00 staat? Tsja, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen te bedenken, zoals een bladeraar / browser die platgaat op het moment van aanklikken van een pagina of een javascript dat vastloopt…

    (Dit zijn er maar twee, maar er zijn er meerdere te bedenken.)

    Dus ja, tenzij iemand mijn bewering omver weet te werpen, dan houd ik het er voorlopig even op dat Google Analytics het weigeringspercentage wel correct en goed kan meten en dus ook de tijdsfactor van het bekijken van de pagina goed kan inschatten.

    Bewijs voor mijn verhaal kun je natuurlijk visueel uit G/A zelf halen: Zoek een pagina of bezoek met 100% weigeringspercentage en bekijk of er tijden bij staan die langer zijn dan 00:00:00. Zo ja, dan betekent dit dat G/A in staat is geweest de tijd die de bezoeker doorbracht op die pagina, te meten.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 12:40

      Dat het technisch mogelijk is dat klopt. Maar Google dit niet. Hij berekent de tijd op pagina doormiddel van de timestamps. En daarvoor zijn er twee nodig. Bij één pagina vindt hij dus maar 1, en zal dus geen tijd registreren.

      Het klopt trouwens dat er inderdaad ook pagina’s zijn waarbij het bouncepercentage 100%, maar er toch tijd op site wordt gemeten. Waar dit precies aan ligt weet ik niet. Misschien als iemand refresht?

    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 12:46

      Doe trouwens de volgende keer iets aan je naam die je hier invult. Is wel erg duidelijk dat het voor Google is :-).

    • Mark Verduijn zegt:
      19 Mei, 2011 om 13:23

      Karel heeft gelijk als hij zegt dat Google Analytics in theorie de tijd van een 1-paginabezoek kan meten – maar het feitelijk niet doet.

      Hoe kan het dan dat pagina’s met een bouncepercentage van 100% toch een gemiddelde tijd op pagina kunnen hebben van meer dan 0 seconde?

      Dat is een kwestie van juist definiëren. Een bounce is een bezoeker die 1 pagina – zeg pagina A – bezoekt en vervolgens de website verlaat. Dat wil echter niet zeggen dat pagina A door andere bezoekers niet is bezocht.

      Bijvoorbeeld:

      Bezoeker 1: bezoekt pagina A en gaat weg. GA noteert pagina A 100% bouncerate en 0 sec gem tijd op pagina.

      Bezoeker 2: bezoekt pagina B dan A en dan C. GA noteert over pagina A 10 sec gem tijd.

      Het totaal voor pagina A: bouncerate 100% gem tijd op pagina 5 sec.

    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 13:44

      Dat klopt ook niet helemaal Mark. Want bij het berekenen van de gemiddelde tijd per pagina worden alle bounces (0 seconden) bezoeken weggelaten.

    • Mark Verduijn zegt:
      19 Mei, 2011 om 14:05

      Dank voor de verbetering Karel:

      Dan moet het dit zijn:

      ijvoorbeeld:

      Bezoeker 1: bezoekt pagina A en gaat weg. GA noteert pagina A 100% bouncerate en 0 sec gem tijd op pagina.

      Bezoeker 2: bezoekt pagina B dan A en dan C. GA noteert over pagina A 10 sec gem tijd.

      Het totaal voor pagina A: bouncerate 100% gem tijd op pagina 10 sec.

  • Ik weet dus wel precies waaraan het ligt dat die tijd gemeten wordt en daar gaat mijn reactie ook over. Dat Google niet in staat zou zijn om een eindtijd te meten, klopt mijns inziens dus niet, omdat de Javascript-techniek waar Google gebruik van maakt, wel degelijk die mogelijkheid biedt en je er dus ook sporen van terug kunt vinden in ga.js.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 12:50

      Sporen van, dat klopt. Maar ik denk dat het te onnauwkeurig is, en ze het daarom niet doen.

  • Herman zegt:
    19 Mei, 2011 om 14:44

    Hoi Karel,

    Dank je wel voor dit eigenlijk eenvoudige artikel dat voor mij zeer verhelderend is! #waardevol

    Reageren
  • Jeroen zegt:
    19 Mei, 2011 om 18:00

    Hoi Karel,

    Wat fijn om een keer te lezen wat ik lang dacht. Als een klant een artiest wil boeken en hij komt direct op de landingspagina en pakt dan de telefoon en boekt de artiest, hebben wij ons doel bereikt.

    Reageren
  • DfTg zegt:
    19 Mei, 2011 om 18:51

    De logica van bovenstaand stuk ontgaat mij volledig. Zou Google werkelijk de duur van het bezoek aan de laatst (of enig) bezochte pagina niet (kunnen) meten? Dat lijkt me niet. Dit zou enorme vergissing zijn, zeker als je bedenkt dat de techniek wel degelijk bestaat en deel uitmaakt van G/A! Natuurlijk kunnen de gegevens van G/A misleidend en multi-interpretabel zijn, maar de juiste gegevens zijn wel degelijk voor handen.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      19 Mei, 2011 om 19:22

      Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch is het echt zo. Google neemt de laatste pagina NIET mee bij het berekenen van tijd op site.

  • Karel Geenen zegt:
    19 Mei, 2011 om 19:32

    Trouwens, voor degene die het niet direct van mij willen aannemen dat het toch echt zo is, hier nog een aantal bronnen:

    Avinash Kaushik. (hij is van Google Analytics)

    -Brian Cray.

    -Google forum (tweede reactie).

    Conceptcurry.com.

    Reageren
    • -edit- Geen zoekwoorden zegt:
      20 Mei, 2011 om 09:23

      Je hebt gelijk dat er in diverse bronnen wordt gezegd dat G/A het niet doet. Google zelf rept er echter met geen woord over en dus blijft het antwoord m.i. toch een beetje in het rijk der schimmen. Sommige van de artikelen die je aanhaalt, zijn gedateerd. De ga.js van 2008 is niet die van 2011.

      In dit onderwerp zijn een aantal ‘level 2’ mensen in 2011 nog overtuigt van het feit dat er ‘geen manier is om het laatste paginabezoek te berekenen:

      http://www.google.com/support/forum/p/Google%20Analytics/thread?tid=53ef13b57f641ebc&hl=en

      Dit is echter incorrect. Met de onbeforeunload methode en een xmlhttp-object kun je via ajax een nieuwe aanvraag met een tijdstempel opsturen naar de server. Als je daarbij een waarde meegeeft ‘einde bezoek’ en je richt de databank daarop in, dan is het technisch gezien mogelijk om ook de laatste pagina van het bezoek te registreren. Je moet dan wel uitgaan van de volgende dingen:

      1) De bezoeker heeft werkend javascript
      2) De browser handelt de gebeurtenis juist af

      Maar goed, ga.js werkt tegenwoordig asynchroon. Misschien dat men bij Google nog bezig is met het onderzoeken van de mogelijkheid.

      Het probleem is verder dat de code van ga.js is ‘versleuteld’ en ingepakt, waardoor deze moeilijk leesbaar / uitpluisbaar is. Je krijgt dan a=b, c=d, d=z en g=a ofzo. Dan moet je dus heel goed de letters van het alfabet volgen om te achterhalen wat de precieze werking van dingen is.

      Tsja, dan is en blijft dus de vraag of G/A daadwerkelijk het einde van het bezoek registreert, ja of nee. Je hebt gelijk dat als je bij ‘exit rates’ en ‘bounce rates’ kijkt en deze beide op 100% staan, dat er dan een tijd van 00:00:00 bij staat. Dat wijst er inderdaad op dat ze het op dat moment niet registeren.

      Jammer eigenlijk, want het is een gemiste kans en maakt de resultaten minder betrouwbaar.

  • Mike zegt:
    20 Mei, 2011 om 11:28

    Een mooi leerzaam artikel.

    Reageren
  • Daniel Bennik zegt:
    21 Mei, 2011 om 12:43

    Dit is voor mij ook een herkenbaar voorbeeld. Ik heb een webshop ontwikkeld waarbij de bouncepercentage ook vrij hoog is. Er is namelijk een contactpagina en op de home staat een agenda en hier maakt de gebruiker best veel gebruik van. Dus ze komen op de website en verlaten ook weer vrij snel. Doel bereikt!

    Vandaar dat ik die bouncepercentage ook niet meer zo nauw neem.

    Reageren
  • ron zegt:
    22 Mei, 2011 om 22:34

    heel herkenbaar, karel.

    zit al ca. 5 jaar op adwords en trek mij weinig aan van het bounce
    percentage, dat altijd aan de hoge kant was en is.

    immers, met vindt mij ook vaak op de naam van het bedrijf, en bekijkt het email adres of tel.nr en verdwijnt direct van de website.
    immers het doel van de klant is snel bereikt,
    klant gaat bellen en mailen.
    dat was genoeg.
    dus de hele catalogus die er achter hangt, is van beperkt belang.
    die komt later aan bod, als er al contact is gelegd.

    het gaat om de 1e indruk ook en die zit ‘m in de eerste secondes lijkt mij.

    het hangt natuurlijk ook af van het soort artikel, in mijn geval is dat behoorlijk specialistisch, dus belt of mailt men heel snel om vragen te stellen.
    gr.

    ron

    Reageren
  • Rob zegt:
    23 Mei, 2011 om 02:44

    Sinds een aantal weken geabonneerd op je email nieuws letters en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben en al veel heb geleerd van je artikelen!
    Zo ook van bovenstaand artikel, ik maar denken dat 100% bouncerate altijd slecht is…

    Zoals je ziet worden je artikelen ook hier aan de andere kant van de wereld (Nieuw Zeeland) met aandacht gelezen.

    groet,
    Rob

    Reageren
  • Jeroen zegt:
    05 Okt, 2011 om 23:12

    Goed stuk Karel! Precies wat ik zocht, dus dit bezoek vanuit Google organic levert je ook een bounce op.. :-)

    Reageren
  • Artline zegt:
    19 Jan, 2012 om 07:29

    Bedankt voor de uitleg, zo leer je nog eens wat!

    Reageren
  • Jacques zegt:
    18 Mei, 2012 om 22:00

    Hoi Karel,
    Mijn site is volledig gebouwd in php. Dit betekent in feite dat ik maar 1 pagina heb, Hoe betrouwbaar is mijn bouncepercentage dan? En hoe zou ik dit op een andere manier kunnen meten?
    Alvast bedankt voor je antwoord.

    Reageren
  • Sjoerd van Tilburg zegt:
    24 Mei, 2013 om 09:25

    Thx voor de heerlijk heldere uitleg!

    Reageren

Reageren