Naar
boven

In het kader van de kerstgedachte, deel jouw remarketinglijsten!

Remarketinglijsten delen
Als bureau hebben we klanten uit diverse branches, wat veel data oplevert. Heel veel data. Deze data kan, mits goed geanalyseerd en geïmplementeerd, erg waardevol zijn. Niet alleen voor het bedrijf waar de data aan toebehoord, maar ook zeker voor bedrijven uit dezelfde of vergelijkbare branches. Een voorbeeld van het delen van data is het gebruiken van elkaars remarketinglijsten.

Wat betekent dit precies voor mij?

Door remarketing (wat remarketing precies is, lees je hier verder) in te zetten, wordt de doelgroep benaderd met voor hen relevante advertenties. Aan de hand van de gedeelde remarketinglijsten, kun je bezoekers van een andere (relevante) website kennis laten maken met jouw bedrijf. Beide partijen kunnen hiervan profiteren. Bijvoorbeeld:

  • Bedrijf A verkoopt trouwringen
  • Bedrijf B verkoopt trouwjurken

Deze twee bedrijven hebben beide dezelfde doelgroep, namelijk mensen die binnenkort gaan trouwen. Met de wetenschap dat men eerst een trouwjurk koopt en dan een trouwring, kunnen we de data van beide partijen goed inzetten. In dit voorbeeld is het voor beide partijen interessant als de volgende remarketinglijsten worden gedeeld:

  • Vrouwelijke bezoekers van de verlovingsringenpagina van Website A krijgen een advertentie te zien van de trouwjurken van Website B. Tenslotte ontvangt de bruid eerst een verlovingsring en kan vervolgens direct een jurk uitzoeken.
  • Aan alle bezoekers die een specifieke interesse hebben getoond in een trouwjurk van Website B wordt een advertentie weergegeven met de trouwringen van Website A. De jurk is heel belangrijk voor de bruid. Dus nadat deze is gekozen, is het tijd voor de trouwringen.

Hoe delen we remarketinglijsten?

Het delen van remarketinglijsten kan vanuit een AdWords klantencentrum, een tool voor het beheren van meerdere Adwords accounts. Ook KG Bureau heeft een eigen AdWords klantencentrum. Hierdoor kunnen we remarketinglijsten delen voor meerdere accounts. Deze remarketinglijsten zijn te gebruiken voor het display netwerk van Google, maar ook voor het search netwerk van Google. Het delen van de lijsten gebeurt uiteraard met toestemming vanuit beide partijen. De data is en blijft van jou!

Kortom, deel de kerstgedachte en profiteer van elkaar! Wil je meer informatie over het delen van remarketinglijsten? Neem dan contact met ons op.

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Roy Hoogerheijde
Roy is SEA consultant bij KG Bureau. Roy is de beamer van KG Bureau. Hij schijnt zijn brede licht over verschillende online vraagstukken om tot een oplossing te komen.
2 reacties op "In het kader van de kerstgedachte, deel jouw remarketinglijsten!"
  • Maurice zegt:
    19 Dec, 2015 om 11:49

    Hoe zit het dan met toestemming van de bezoeker? Moet dit vemeld staan in de cookie voorwaarden?

    Reageren
  • Roy Hoogerheijde zegt:
    23 Dec, 2015 om 09:11

    Maurice bedankt voor je bericht. Wanneer we gebruik maken van remarketing, verzamelen we gegegevens over de websitebezoekers. Dit worden ‘gegevens van de eerste partij’ genoemd. Indien we remarketinglijsten van een andere partij gebruiken zijn dit ‘gegevens van derden’. Je moet dus de bezoeker toestemming vragen om cookies bij te houden en informeren dat je de cookiegegevens deelt met derden.

    Reageren

Reageren