Naar
boven

3 belangrijke zaken om te scoren in de organische resultaten!

De ranking van je website in de organische resultaten hangt natuurlijk van een hele hoop zaken af. Toch kwam ik gisteren een artikel tegen dat nog eens de 3 belangrijke zaken omtrent dit onderwerp aanhaalde en graag zou ik dit nog eens met jullie willen delen. Dit om gewoon is eventjes stil te staan en het nog eens overzichtelijk te bekijken. De 3 punten die in het kort worden besproken bevatten geen nieuwigheden maar geven hopelijk sommige van onze lezers misschien wel wat nieuwe ideeën over de verdere aanpak van hun internet strategie.

1. Het toevoegen van een blog

Het toevoegen van een blog aan een website heeft vele voordelen:

  • Hierin kun je op een goede manier content kwijt die relevant is aan je website.
  • De mogelijkheid van het kunnen toevoegen van extra content geeft je ook de mogelijkheid om te kunnen scoren op een breder arsenaal aan zoekwoorden. Dit leidt dan tot meer aanwezigheid in verschillende zoekresultaten. (=meer bezoekers, =meer klanten.)
  • De toegevoegde content wordt snel door een zoekmachine opgenomen. Bij gebruik van een goed CMS systeem natuurlijk. Wij raden hiervoor WordPress aan!

2. Een goede aanwezigheid in de social media

De mensen die vaker mijn artikelen lezen moet ik het nut van social media niet meer uitleggen. Ook Google neemt dus deze signalen steeds meer op in zijn algoritmische berekeningen. Actief zijn in de social media heeft verschillende voordelen:

  • Het vergroot de zichtbaarheid op het internet.
  • Zorgt voor betere rankings in de zoekmachine.
  • Levert extra bezoekers op naar je website.
  • Hier heb je de mogelijkheid om op een makkelijke manier rechtstreeks te communiceren met je doelgroep.
  • Uit dit medium kun je waardevolle informatie halen over je doelgroep. Met deze informatie kun je dan je marketing afstellen voor een maximaal effect.

3. Linkbuilding!

Linkjes naar je website zijn nog steeds van grote waarde in de bepaling van je plaats in de zoekresultaten. Linkjes zijn voor Google stemmen en hoe meer stemmen je hebt des te populairder je bent bij Google. Het opbouwen van linkjes naar je website kan je op verschillende manieren doen. De enige manier die Google hiervoor aanraad is het creëren van waardevolle content waar dan automatisch door andere websites naar gelinkt wordt. Ook kun je natuurlijk reageren bij blogberichten en je website in verschillende directory’s laten opnemen maar de waarde van deze linkjes is natuurlijk niet te vergelijken. Beter 1 goede link van een andere website dan 50 slechte links.

Bron: Naar aanleiding van een artikel gelezen op Social Media Today

 

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Dominique Meijnen
4 reacties op "3 belangrijke zaken om te scoren in de organische resultaten!"
  • Danny zegt:
    31 Aug, 2011 om 14:17

    Goed artikel! Met een blog krijg je meer content op je website. Sociale media kunnen veel toevoegen aan de website, want dit wordt steeds belangrijker. Het is tevens belangrijk veel backlinks te krijgen. Wat ook belangrijk is, is het hebben van goede trefwoorden op je site, een sitemap, een duidelijke structuur en het gebruik van bepaalde software kan hierbij helpen

    Reageren
  • Peter van der Zee zegt:
    02 Sep, 2011 om 23:07

    Beste Dominique, goed artikel:
    Bloggen, Social Media, Linkbuilding… dat is inderdaad belangrijk! :)

    Bedenk wel dat hetgeen je publiceert (Video`s, blogs, online tools etc.) een toegevoegde waarde moet hebben voor je doelgroep.

    Denk dus eerst na over de wensen van je doelgroep en ga je content op je website en je social media-activiteiten hierop toespitsen.

    Wanneer je continu waardevolle, linkwaardige content publiceert heb je een grotere kans op inkomende links van websites met een grote autoriteit (binnen je vakgebied).

    Mijn advies is dan ook om niet te starten vanuit middelen (blog, facebook-profiel, adwords, zoektermen met een hoog zoekvolume etc.), maar vanuit het kennen van de wensen van je doelgroep.

    Je zegt dan ook terecht dat “waardevolle content” zeer belangrijk is voor Google. Maar; Het linken van andere websites naar deze waardevolle content gaat niet altijd automatisch; daar kun je d.m.v. Promotie / PR invloed op uitoefenen.

    Reageren
  • Nick zegt:
    03 Sep, 2011 om 23:46

    Linkbuilding is waar ik mij nu voorlopig eerst op wil richten. Mijn concurrentie in de salarisadministratie die het best gevonden worden in Google, hebben voornamelijk veel links op startpagina’s of op sites waar hun naam vermeld staat in verband met sponsoring of klant zijn. Ik ben geneigd om dit voorbeeld te volgen. Of maak ik een denkfout?

    Reageren
    • Koen zegt:
      12 Sep, 2011 om 08:53

      @Nick, in plaats van slechts het voorbeeld van je concurrentie te volgen is het in mijn ogen beter om een integrale SEO aanpak te volgen. Dus niet alleen linkbuilden, maar ook je site technisch optimaliseren, goede content creeëren, usability optimaliseren enz.

Reageren