Naar
boven

Koningsdag komt eraan! Ben jij goed voorbereid?

koningsdag banner canva

Op 27 april is het weer zover: Koningsdag! Heb jij al bedacht om hier iets mee te gaan doen? Ik geef je graag een aantal tips om hierop in te spelen. Je hoeft niet per se een grote actie te bedenken die viral gaat. Het is al leuk genoeg om je klanten iets extra’s te bieden, de klant is tenslotte koning ;-) Met deze tips kun je direct aan de slag!

Maak je webshop oranje-proof

Op Koningsdag zijn de meeste mensen lekker buiten. Dat wordt hopen op goed weer! De terrassen zitten vol, vrijmarkten worden bezocht, en er is overal een gezellige sfeer. Daar hoort natuurlijk een oranje outfit bij. Een kledingwinkel kan eenvoudig zijn oranje artikelen in de schijnwerpers zetten, maar ook voor andere webwinkeliers zijn er voldoende mogelijkheden om in te haken op Koningsdag. Het is de ideale dag om de verkoop van je webshop een boost te geven. Doe iets extra’s voor je bezoekers en geef ze een speciaal gevoel! Verbind je product op een grappige manier aan Koningsdag, zodat je de aandacht op je producten vestigt. Geef je webshop een oranje tintje op de dag zelf, plaats een kroontje op je logo, of voeg een categorie toe die in het teken van Koningsdag staat.

hema koningsdag post

Steek je content in een koninklijk jasje

Heb je niet veel tijd om na te denken over een spectaculaire actie? Het gebruik van content is de perfecte manier om in te spelen op een feestdag zoals Koningsdag, zonder dat het veel tijd, geld en moeite kost. Gebruik rechtenvrije afbeeldingen, en maak je boodschap herkenbaar door jouw huisstijl in het bericht te verwerken.

Plan je social media berichten in

Op social media kun je al je creativiteit kwijt, en goed inspelen op de actualiteiten. Kondig je kortingen en acties aan op jouw social media kanalen, waarmee je een groot bereik creëert en verkeer naar je website genereert. Je kunt nu al beginnen met het maken van een planning voor je social media berichten in de dagen voor Koningsdag en op de dag zelf. Zo weet je zeker dat je je kanalen optimaal benut!

nuon koningsdag social media post

Nuon speelde vorig jaar in op de weersvoorspellingen, altijd goed!

Iedereen wil goed voor de dag komen op Koningsdag, en vooral de dagen vóór Koningsdag zijn mensen daarmee bezig. De zoektocht naar een leuke outfit is begonnen, en dat betekent dat dit het moment is om jouw producten de nodige aandacht te geven. Deel daarom ook op social media de producten die interessant zijn voor jouw klanten. Op Koningsdag zelf zijn de meeste mensen een feestje aan het vieren, maar toch wordt er altijd wel even op Facebook, Instagram en Twitter gekeken. Wees attent en wens je volgers een fijne Koningsdag!

Houd je bezoekers op de hoogte met een nieuwsbrief

Heb je een speciale actie voor Koningsdag? Meld dit dan in een nieuwsbrief. Dit is een efficiënte manier om al je klanten op de hoogte te brengen van jouw aanbiedingen. Bedenk van tevoren goed wat je in de nieuwsbrief wilt opnemen en wanneer je de mailing wilt verzenden. Denk vanuit je doelgroep en zorg ervoor dat de boodschap kort en krachtig is. Bij een te lange nieuwsbrief zullen je lezers namelijk snel afhaken. Niet alleen de content is belangrijk, een mooi ontwerp is ook een toegevoegde waarde. Ontwerp een herkenbaar template, waardoor de lezer direct ziet dat het om Koningsdag gaat.

mona koningsdag social media post

Pas je Google AdWords advertenties aan

Een SEA campagne in aanloop naar Koningsdag kan resulteren in veel traffic en verkopen. Vooral wanneer je Koningsdag gerelateerde producten verkoopt, is Google AdWords een goed medium om je producten onder de aandacht te brengen. Ik raad dan ook aan om een aparte campagne speciaal voor Koningsdag aan te maken. Pas je advertentietitel, advertentietekst en je keywordlijst aan, en laat de landingspagina’s op de advertenties aansluiten.

Wat voor actie je ook gaat doen, zorg ervoor dat je deze de dagen voor Koningsdag alvast deelt. Let er bovendien op dat de campagne goed bij je merk past, en laat het aan de wereld zien!

Alvast een fijne Koningsdag gewenst!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Anke Kemerink
Anke is de USB-stick van KG. Ze maakt ruimte voor diverse ideeën op het gebied van copywriting en content creatie!
Wees de eerste die reageert!

Reageren