Naar
boven

De mobiele e-mail top 4

Met het gebruik van smartphones hebben mensen tegenwoordig hun kantoor op zak. Er is meer mogelijk onderweg en het gebruik van mobiel en apps verandert de manier waarop mensen communiceren (met merken). Een van de belangrijkste functies van de smartphones is e-mail. Welke gevolgen heeft dit voor uw email marketing? De top vier zaken die je moet weten over mobiele e-mail.

1. Mobiel e-mail gebruik
Het gebruik van email op de mobiel groeit. Op dit moment omvat mobiele email al 10 tot 30% van de geopend mail, afhankelijk van doelgroep, product en e-mail type. Deze trend is het natuurlijke gevolg van het grotere gebruik van smartphones en tablets. Maar zoals de mobiele email statistieken zeggen, er zijn grote verschillen op basis van uw specifieke doelgroep, dus meet uw email gebruik juiste tijd is aangebroken om te concentreren op de mobiele e-mail.

2. Commerciële e-mail verdeelt over e-mailclients
Er is geen strikte scheiding tussen de mensen die e-mail openen op hun mobiele en mensen die uw email marketing boodschap openen op hun desktop of tablet. Ze kunnen gebruik maken van hun mobiele telefoon om te controleren welke e-mails belangrijk zijn en deze dan later lezen op hun laptop. Of zij zullen de email eerst openen op hun desktop, maar lezen terwijl ze staan te wachten op de bus.

3. Nieuwe regels voor email design
Om een email te laten scoren op een smartphone zijn er nieuwe ontwerpregels. Er is een kleiner scherm en de muis en het toetsenbord worden vervangen door de “nieuwe muis”; de vinger. Dit betekent dat E-mail lezen op een smartphone lastiger is. Een geoptimaliseerde mobiele e-mail heeft grotere, en logische elementen om op te klikken, een eenvoudiger ontwerp en minder tekst.

4. Sales funnel voorbereiden
Een e-mail die er goed uitziet op een mobiel is leuk, maar het helpt niet veel als de stappen na de klik niet klaar zijn voor de mobiele gebruiker. Zorg in ieder geval voor een mobiel vriendelijke website, sales funnel en landingspagina’s. Een mobiele email strategie houdt daarbij meer in dan alleen rekening houden met de manier waarop email op de smartphone verschijnt.

Onze hulp nodig met e-mailmarketing?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Jordie van Rijn
Jordie is een zelfstandige email marketing consultant. Hij houdt zich bezig met slimme e-mailmarketing campagnes die de klantrelatie intensiveren.
Wees de eerste die reageert!

Reageren