Naar
boven

Baseer je contentstrategie op zoekwoorden

In de onderstaande video van SEOmoz geeft Rand een mooie samenvatting over de combinatie van een goed zoekwoordonderzoek en de contentstrategie.

Zelf werken we ook altijd op deze manier. Het grote voordeel is namelijk dat je op deze manier ook snel een contentstrategie kunt neerzetten. Succes!

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
4 reacties op "Baseer je contentstrategie op zoekwoorden"
  • Marco zegt:
    21 Nov, 2011 om 19:47

    Aardige video, al is de werkelijkheid meestal nog iets complexer. Ik zou op zijn minst kijken naar de concurrentie op die trefwoorden. Maar de frankenpages (en het bijbehorende proces) zijn inderdaad een bekend verschijnsel. Vooral in grotere organisaties.

    Reageren
  • Stijn - TheNextTrainer zegt:
    23 Nov, 2011 om 14:31

    We hebben wel een soort van contentschema. Dat is gebaseerd op de vragen die we krijgen van de mensen om ons heen.

    Stap voor stap proberen we die te beantwoorden via de blog.

    Met uiteindelijk het doel, zoals Stap 3 in de video:
    Zoekers Blij maken met de Content :-)

    Is dat een slimme manier? Of zou je toch adviseren om meer de keywords tool te gebruiken?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      23 Nov, 2011 om 16:16

      Uiteindelijk draait het om de bezoekers. Als je hun vragen dus beantwoordt is dat prima. Je zou er wel een mix van kunnen maken, dus kijken welke zoekwoorden er eventueel bij de vraag passen ;-).

    • Stijn - TheNextTrainer zegt:
      24 Nov, 2011 om 15:30

      Dank je, ga ik doen op die manier!
      Groet, Stijn

Reageren