Naar
boven

Ben jij jouw Valentijnsdag campagne al gestart? Start nu!

Valentijnsdag

Het is volgende maand alweer zover, Valentijn! Niet iedereen heeft er wat mee, maar laten we eerlijk wezen”¦ We vinden het allemaal leuk om iets te krijgen (en zeker van een geheime aanbidder). Veel marketingbureaus zijn al gestart met een Valentijnsdag campagne. Ben jij nog niet begonnen? Begin dan vandaag nog…

Het lijkt nog zo ver weg; 14 februari. Maar om zo veel mogelijk bereik te genereren op het “moment suprême” is het van belang dat je op tijd begint met je zichtbaarheid. Online zichtbaarheid is tenslotte een must om jouw doelgroep te laten weten dat jij er bent en dé oplossing hebt voor Valentijnsdag. Daarnaast is niet iedereen zich bewust van Valentijnsdag en hebben deze Valentijns wat meer tijd nodig om iets te bestellen ;). Je wilt tenslotte jouw doelgroep op tijd bereiken. Lees onze tips en ga direct aan de slag!

Hoe zorg jij ervoor dat je zichtbaar bent voor alle Valentijns?

Stem je producten af op Valentijnsdag. Een leuk voorbeeld is de webwinkel Lush. Zij hebben speciale Valentijnsproducten zoals een box vol met liefde waarin allerlei verschillende producten zitten. En welke vrouw (of man) wil dit nou niet krijgen?!

lush vb

Zet remarketing in. Remarketing kan je inzetten inzetten voor met Google AdWords maar ook voor Facebook. Met remarketing kan je bezoekers op je website opnieuw benaderen. Ook wel de kracht van de herhaling! Over 4 weken is valentijn, maar ook de late Valentijns wil je blijven herinneren aan Valentijn. Zet dus remarketing in om top of mind te blijven. Lees meer over Facebook remarketing in dit artikel wat eerder op onze blog is verschenen.

Stem de targeting af op jouw doelgroep. Er zijn diverse kanalen die je kan inzetten voor jouw valentijnsactie. Echter heeft elk kanaal natuurlijk voor- en nadelen. Je kan op verschillende manieren targeten zoals de interesse, maar ook op locatie. Wanneer je een restaurant hebt, wil je wellicht alleen rondom jouw restaurant zichtbaar zijn en jouw Valentijnsactie promoten. Persoonlijk vind ik Facebook ideaal, omdat je daarmee heel specifiek kunt afstemmen op je doelgroep.

Wees creatief! Dit lijkt een open deur, maar oh zo belangrijk. Rondom Valentijn zullen veel adverteerders flink gaan boosten. Zorg ervoor dat je opvalt met een unieke reclame óf zorg voor een leuke actie zoals Milka. Bij Milka kan je een gepersonaliseerde doos chocolade laten verzenden.

Milka

Zorg voor een goede landingspagina. Een landingspagina afgestemd op jouw Valentijnsactie is van belang. Tenslotte heb jij zojuist met een goede advertentie de bezoekers naar jouw website verleid. Het zou zonde zijn als ze nu zouden afhaken. Lees hier nog even onze tips voor een perfecte landingspagina en zorg dat jouw bezoekers (alsnog) converteren!

Last but not least..

Nog een laatste tip! Valentijn is fantastisch, maar ook na 14 februari willen we zichtbaar zijn (en blijven!). Vang alle bezoekers op die rondom jouw actie op de website zijn geweest. Verras ze met een speciale actie later in het jaar, of laat ze kennis maken met andere producten.
Heb je vragen over het opzetten van een remarketing campagne of wil je graag jouw Valentijnsactie delen? Neem dan vooral contact op.

Alvast een fijne Valentijnsdag <3!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Rianne Swijtink
Rianne is SEA Consultant bij KG Bureau. Rianne is de markeerstift van KG Bureau. Ze zet de grote lijnen uit voor projecten en lost problemen op door de kern te onderzoeken.
Wees de eerste die reageert!

Reageren