Naar
boven
Logo Karel Geenen

KG
Online Marketing

  • Praktische online marketing informatie
  • Persoonlijk en resultaatgericht
  • Zeggen wat we doen, doen wat we zeggen
Wat is KG Online Marketing? Klik hier en laat mij het je uitleggen!

IKEA geeft het goede voorbeeld: mix van print en online

Waarschijnlijk ligt ie thuis al op de koffietafel: de nieuwe IKEA catalogus van 2013. Ook dit jaar is hij weer in grote getale, 5.3 miljoen exemplaren, verspreid. Heb je de bijbehorende app ook al gedownload? De IKEA Catalogus App is niet helemaal nieuw, vorig jaar werd de eerste versie geïntroduceerd. Toen al boordevol extra inspiratie, maar dit jaar gaan ze nog een stapje verder..

Print en digitaal vullen elkaar aan

De app is uitgebreid met een scanfunctie: op diverse pagina’s in de gids staat een afbeelding die met de app gescand kan worden. Door middel van visuele herkenning wordt de extra content beschikbaar. Een mooi voorbeeld van de mix tussen print en de digitale wereld. Het één vervangt niet het ander, het vult elkaar aan. IKEA lijkt hiermee een goede vorm te hebben gevonden voor alle extra content die ze niet in de printversie kwijt konden. Denk bijvoorbeeld aan interviews met ontwerpers, instructievideo’s en (een heleboel!) fotogalerijen.

Positief ontvangen

De app is sinds eind augustus verkrijgbaar en wordt goed ontvangen. De Android versie is inmiddels al meer dan 9000 keer positief beoordeeld, ook de versie voor de iPhone en iPad krijgt veel positieve feedback. Bekijk de video over deze “nieuwe” gidsen:

Einde gedrukte catalogus nabij?

Zou dit het begin van het einde zijn van papieren catalogi? Of zal deze voorlopig niet verdwijnen..? Wat denk jij?


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Soer
Lianne is Manager van de KG Academy en is medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de online marketing cursussen. Daarnaast heeft ze i.s.m. Karel de cursus "Google Analytics" ontwikkeld.
Ben de eerste die reageert!

Reageren