Naar
boven

Google gaat spam harder aanpakken

De afgelopen maanden is er steeds meer kritiek gekomen op Google in verband met “slechte” resultaten. Oftewel, volgens sommige bevatten de resultaten steeds vaker niet-relevante, spamachtige websites.

Geen goed teken natuurlijk. Zelf liep ik al een aantal weken met het idee om er een artikel over te schrijven. Tot op heden is dit nog niet gebeurd, en zal het ook niet meer gebeuren.

Google heeft namelijk gereageerd op deze kritiek, bij monde van Matt Cutts. Zonder er verder nog veel woorden aan vuil te maken, lees het artikel eens: Google en zoekmachine spam.

Wat denk jij? Gaat Google deze beloftes waarmaken? Let’s hope so!

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
2 reacties op "Google gaat spam harder aanpakken"
  • Jan Doggen zegt:
    23 Jan, 2011 om 11:51

    Ik weet niet of het ze gaat lukken, maar ik hoop het wel. Er zijn zoekopdrachten die zoveel last hebben van content farms dat het niet leuk meer is.
    Zoek maar eens op de naam van een .exe of .dll bestand: een groot deel van de hits zijn pagina’s die geen enkele zinnige informatie over dat bestand hebben, en vaak alleen maar hun (affiliate) produkt proberen te slijten.
    Ander voorbeeld: zoek- of produktvergelijkingssites die het voor elkaar krijgen om de zoekopdracht in de Google search results te krijgen, regelmatig dus met 0 zoekresultaten.

    Reageren
  • Derk zegt:
    24 Jan, 2011 om 10:07

    Dat werd hoog tijd! Teveel slechte resultaten en nog steeds websites die gebruikmaken van de meest uiteenlopende spam technieken die niet worden bestraf!

    Goede zaak!

    Reageren

Reageren