Naar
boven

A/B test: welke headline wint volgens jou? (win 30 minuten consultancy met Karel)

meerleads
Eerder schreef ik al eens hoe een simpele test voor flink wat meer conversies zorgde.

Het artikel zorgde voor heel wat respons op onze website, in onze mailbox en op social media. Vandaar dat we bedacht hebben om hier wat gamification op los te laten: wij zetten een A/B test op, en jullie mogen raden welke de winnaar gaat zijn (en waarom).

Deze week de eerste!

Welke headline wint?

Op onze website hebben we een landingspagina met daarop onze 5-daagse e-mailcursus SEO.

We hebben voor deze pagina een tweetal varianten draaien.

Variant A:

variant A

Variant B:

variant B

Wie is volgens jou de winnaar? A of B?

Zoals je ziet is er slechts 1 variabele: de titel. Eén van de twee presteert maar liefst 25 procent beter dan de ander. En nu willen we natuurlijk van jou weten welke.

We zien je antwoord graag als reactie onder dit artikel terug: A of B? En als je tijd over hebt lezen we ook graag je onderbouwing.

Dit krijgt de winnaar!

Over 1 week (donderdag 30-3 om 12.00 uur) verloten we onder degene met het juiste antwoord een gratis consultancy-sessie met ondergetekende (via Google Hangout, Skype of telefoon). Tijdens deze consultancy-sessie mag je me alles vragen omtrent (online) marketing!

Kun jij meer conversie gebruiken?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
109 reacties op "A/B test: welke headline wint volgens jou? (win 30 minuten consultancy met Karel)"
  • Job zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:05

    A.

    Omdat je voor je gevoel eerder B zou zeggen, want daar zit een vraag in en aanspreking richting de lezer….maar geheel tegen verwachting in scoort A dan toch beter :)

    Reageren
    • Daniel Wijma zegt:
      26 mrt, 2017 om 22:55

      Antwoord B. Omdat bij A iedereen weet dat eerste plaatsen slechts maximaal 10 is. B spreekt veel breder publiek aan

    • Corine Hagens zegt:
      28 mrt, 2017 om 15:39

      Ik ga voor variant B! Deze titel maakt meteen duidelijk waar de e-mailing over gaat.

    • Katie Verkinderen zegt:
      28 mrt, 2017 om 15:41

      B
      je speelt rechtstreeks in op de vraag waar jouw klanten mee zitten ( en dus ook naar zoeken op google) en geeft direct ook de link naar de cursus.

  • Anita Bannink zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:44

    Antwoord B

    Reageren
    • Marije Huneman zegt:
      23 mrt, 2017 om 14:26

      B.
      Iedereen met een website wil in de bovenste gratis zoekresultaten staan, maar hoe doe je dat? Noem het het probleem.
      De titel speelt daar rechtstreeks op in. Vervolgens geven jullie zelf het antwoord/de oplossing: dat leer je met onze gratis cursus. Probleem opgelost en dat is wat je wilt.

  • Stefan zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:44

    Hi, Ik denk variant “B”
    “Bovenaan” klinkt sterkt.
    Een vraag als titel werkt sterk.
    “Gratis” en een ondertitel zouden sterk kunnen werken.
    De titel dekt duidelijk de lading in mijn ogen en het is eenvoudig te lezen.

    Reageren
    • Ilona Rave zegt:
      23 mrt, 2017 om 10:49

      Eens met Stefan! Het is een betere Call2Action

    • Nelly zegt:
      23 mrt, 2017 om 11:01

      Ik denk B. B is een vraag en ik denk dat dat meer klikken krijgt, want dan wil je weten hoe. Bij A denk ik dat we dan instemmend knikken en dat is het dan. Ben benieuwd.

    • Eva zegt:
      23 mrt, 2017 om 11:03

      Volgens mij scoort optie B beter. Optie A is te dwingend en is gewoon een statement. Bij optie B heb ik meer de neiging om verder te lezen.

  • Annemarie Kat zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:44

    Antwoord B.

    Reageren
  • Ilona Rave zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:47

    Ik ga voor versie A. Sowieso omdat dit de lezer meer naar beneden begeleidt. Je gaat als bezoeker/lezer als ware een funnel door. Daarnaast omdat het gelijk antwoord op de vraag geeft plus de reden van het lezen van dit artikel. Bij de tweede heb je zoiets van ”Waar gaat het over” en dat triggert mij persoonlijk ook minder om door te lezen. Kortom: de eerste optie neemt de lezer meer aan het handje en vertelt waar de rest van de tekst over gaat. (AIDA)

    Reageren
  • Thijs zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:47

    Variant B
    Ik verwacht alleen al door het woord gratis. Onbewust trekt dit altijd de aandacht.

    Reageren
  • Ilona Rave zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:48

    Ik bedoelde natuurlijk B (door de onderkop)

    Reageren
  • sonja zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:53

    Hoi
    Ik ga voor variant B omdat de titel de lading beter dekt en zelfs 2x Gratis wordt genoemd.

    Reageren
  • Joost Lansink zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:54

    Dat moet versie A zijn. Je benadrukt ‘die eerste plaatsen’, waar het overgrote deel van de bedrijven die online actief zijn natuurlijk niet staan. Bovenaan in de zoekresultaten? Te algemeen, wie wil dat nou niet. Nee variant A creëert (onbewust) angst (de andere plekken doen er namelijk niet toe), en angst doet mensen handelen.

    Reageren
  • Bram zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:57

    Variant B. Deze variant betreft een vraag waar bezoekers juist het antwoord op zoeken. De vraag wordt dus direct herkend en men wil hierop het antwoord weten. Variant A is een stelling waar je als bezoeker niet veel mee kunt. Je weet waarschijnlijk al wel dat de eerste plaatsen het belangrijkste zijn. Je wilt juist weten hoe je daar terecht komt.

    Daarnaast zullen personen die interesse hebben in SEO (feitelijk ‘gratis’ marketing) en een gratis cursus vermoedelijk ook sterker worden aangetrokken door “bovenaan in google + gratis”.

    “Gratis bovenaan in Google?” had wellicht ook een goed converterende titel kunnen zijn (korter & krachtig).

    Reageren
  • Wim zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:58

    B, omschrijft duidelijker dan variant A. Bij A moet je nog nadenken, B is meteen duidelijk.

    Reageren
  • Sjoerd zegt:
    23 mrt, 2017 om 10:59

    Versie A, waarbij ik ervan uit ben gegaan dat jullie niet willen dat we met een SEO bril kijken maar puur naar conversie. Dus ik ga ervan uit dat beide pagina’s even vaak bekeken zijn en denk dan dat versie A beter scoort.

    Reageren
  • Carina zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:03

    Ik denk variant ‘B’. Als je de titel snel scant spreken de woorden ‘bovenaan, ‘Google’ en ‘gratis zoekresultaten’ meteen aan. Bij variant A moet men volgens mij toch langer nadenken of doorlezen om te kijken wat er bedoelt wordt.

    Reageren
  • Wim Annerel zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:05

    Voor mij is B dement effectieve.
    Omdat die headline meer resultaatgericht is.
    Ik voel me minder aangesproken door A omdat dat iets is dat mensen al weten.
    Bij B gaat het meer om wat je wil.

    Reageren
  • Esther zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:06

    Antwoord A. Deze prikkelt meer om verder te lezen. De andere is meer standaard en verrassend en zegt meteen wat het is. Maar zijn de resultaten conversie of clicks? :-)

    Reageren
  • Mark zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:10

    Ik denk B, omdat “Bovenaan” direct aansluit bij de behoefte :)!

    Reageren
  • Ben zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:11
  • MArtijn zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:12

    Ik houd het op A; je bent immers al geïnteresseerd in een cursus en hebt al doorgeklikt vanuit Google. De headline in B is langer en verzwakt door de nuances (“…in de gratis zoekresultaten”) de boodschap. Alsof je niet het beste van het beste kan bieden, maar binnen een subselectie de beste bent.

    Reageren
  • Esther zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:13

    Variant B triggert mij het meest. Bovendien wordt verteld hoe je dat resultaat dan kunt bereiken. Ik ga voor B! (en voor die 30 minuten met Karel)

    Reageren
  • Jochen zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:20

    Versie B is de winnaar.
    Alles in 1 zin: Google – gratis – zoekresultaten. Gevoelige en opvallende woorden.
    En de snippet eronder die nog eens SEO vermeldt, wat mensen ook aanspreekt
    De andere versie is vager en nodigt minder uit.

    Reageren
  • Liesbeth de Goede zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:20

    Ik denk ook B. ‘Bovenaan in Google’ lijkt wel een vaste woordcombinatie geworden, en heeft voor ondernemers een welhaast magische klank gekregen. Natuurlijk, als je niet gevonden wordt, verkoop je niets. Maar dat is pas deel 1. Een volle winkel waarin de kassa niet rinkelt: dat is vast niet de bedoeling. Maar sommige ondernemers dromen niet verder dan ‘bovenaan in Google’. De sleutel tot geluk. Dan komt het daarna allemaal goed. Dat de website daarna ook nog moet verleiden, onder meer met sterke teksten, is vers 2 om tot conversie te komen. Een minstens zo belangrijke stap, die ook nogal wat zelfbenoemde SEO-specialisten uit het oog lijken te verliezen. Daaraan herken je meteen de kwaliteit van dergelijke professionals. Als ze het uitsluitend hebben over vindbaarheid en niet over conversie, zoek dan gauw een ander! Een echte deskundige op het gebied van internet marketing. Bijvoorbeeld Karel Geenen).

    Reageren
  • Karel zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:25

    Ik ga voor B ;-)

    Reageren
  • Valérie zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:26

    Ik denk A. Je leest die titel in 1 oogopslag, B moet je echt ‘lezen’. Snel overzicht, snelle reactie zou ik zo denken in het tijdperk van diagonaal lezen

    Reageren
  • Esther zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:26

    Variant A. Kort, bondig, duidelijk en origineler. B zie je al teveel voorbij komen.
    Bij A ga je ook sneller verder lezen wat eronder vermeld staat.

    Reageren
  • Marjolein zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:27

    Ik denk B. Het doel/resultaat wordt duidelijk omschreven nl; ‘Bovenaan’ en ‘gratis’. De ondertitel geeft aan hoe je het doel kan behalen, wat je ervoor moet doen. Welke actie (CTA) er gedaan moet worden.

    Reageren
  • luc zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:28
  • Mandy zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:31

    Ik denk B. Het roept vragen waardoor mensen denk ik sneller klikken!

    Reageren
  • Veroniek zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:33

    Ik denk B! Veel sprekender & duidelijker

    Reageren
  • Xavier Verweire zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:38

    Versie B omwille van:
    – Bovenaan in Google (wilt iedereen)
    – Gratis (Kostenbesparend)
    – ? Vraagteken (vraagt om een antwoord!)

    Reageren
  • Jill zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:41

    Voor mij geld dat variant A beter werkt.. Ik wordt getriggerd in het waarom.. Daardoor ga ik verder lezen. Bij variant B heb ik het idee dat iemand me iets wil verkopen, waardoor het minder impact maakt op mij!

    Reageren
  • Hans Kuiters zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:42

    Variant B. De woorden ‘gratis’ en ‘zoekresultaten’ in de titel en ‘gratis cursus’ in de ondertitel vallen meteen op bij het scannen. De titel van variant A moet je echt lezen om duidelijk te krijgen wat er staat.

    Reageren
  • Chantal zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:43

    Antwoord A, de titel is origineler. De titel van antwoord B is niet opvallend genoeg, wordt heel veel gebruikt.

    Reageren
  • Tom zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:47

    Versie B! Omwille van een grotere betrokkenheid met de bezoeker.

    Reageren
  • Ramon zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:47

    Variant B
    Hier zit de winst voor de lezer in, wat kan hij ermee en waarom moet hij hem juist openen.
    De eerste optie is te algemeen, we weten allang dat bovenaan het ‘beste’ is dus waarom zouden we deze openen.

    Reageren
  • Claudia zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:50

    Antwoord B: boven aan in google en gratis resultaten zijn krachtige termen voor de bezoeker (triggert meer waardoor je eerder geneigd bent om door te lezen )en de keywords (wordt meegenomen in de seo). Het geeft tegelijkertijd ook veel waarde mee. Iedereen heeft wel belangstelling in gratis producten en diensten. Daarbij vind ik ook dat bij B de subtitel veel zeggend is. Het geeft direct een samenvatting over hetgeen wat je wilt vertellen.

    Reageren
  • Toon zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:51

    A scoort beter. Deze wekt meer interesse om door te lezen. We worden overspoeld met loze (impliciete) beloftes zoals in B, daar zijn de meesten onder ons hartstikke blind voor geworden.

    Reageren
  • John zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:52

    A
    Omdat het de ultieme droom is van iedereen die een website heeft.

    Reageren
  • Conny zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:52

    A! A vertelt je dat het gaat om dat je er toe doet voor de lezer. B gaat over gratis bovenaan te komen in de zoekresultaten. Dat wil iedereen wel, maar dat wil niet zeggen dat de lezer blij van je wordt.

    Reageren
  • marc zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:53
  • Marcel Peetoom zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:53

    Ik denk dat B het beste scoort.

    Reageren
  • Floris zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:53

    Winner B
    – In de subheading (microcopy!) staat waar het allemaal om draait, namelijk SEO cursus
    – Gratis
    – “Bovenaan” is specifieker dan “die eerste plaatsen”

    Persoonlijk zou ik de titel iets herschrijven:
    “Bovenaan in de gratis zoekresultaten van Google?” (voorkomt 2x ‘in’ vlak na elkaar – kan je weer een B/C test van maken;-)

    Reageren
  • Manuel zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:55

    Antwoord B:

    H1 = probleem
    H2 = oplossing

    Karel, help me naar ’t volgende level!

    Groetjes Manuel

    Reageren
  • Coleta zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:56

    Antwoord B
    door het woord “gratis”in de zin, want ieder die met google te maken heeft gehad en met name met betaald adverteren via google weet dat het ertoe doet om beter gevonden te woorden op “gratis” zoekwoorden

    Reageren
  • Anjo zegt:
    23 mrt, 2017 om 11:56

    In dit geval B. Met name door de belofte in de sub heading???? Omdat die subheading bij variant A ontbreekt is de vergelijking niet objectief te maken????

    Reageren
  • Suus zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:04

    B, bovenaan in Google is wat mensen willen. Dat gevoel spreek je meteen aan. Dan staat er vrij kort daarna gratis. Nou, geld uitgeven wil niemand. Je geeft vervolgens gratis de oplossing. Beter kan het in de ogen van de klant natuurlijk niet worden.

    Reageren
  • Alex zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:06

    A

    Waarom? Maakt je nieuwsgieriger. Variant B hebben we wel gehad. Het ligt ook aan de doelgroep in mijn optiek. Misschien bij de starters variant B. Denk zelf dat dat we dat wat voorzichtiger moeten zijn met gratis en vind de A versie dus veel interessanter, smaakt naar meer.

    Leuk, ben benieuwd Karel!

    Reageren
  • Hennie Evers Zuidweg zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:07

    Ik denk antwoord A.

    Reageren
  • Denise zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:08

    Antwoord A, omdat de belofte “gratis” in antwoord B in mijn ogen ongeloofwaardig is. En 30 minuten met Karel zijn meer dan welkom!

    Reageren
  • Marjolijn zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:12

    B. Vanwege de subheading. Het is gelijk duidelijk waar het om gaat.
    De vraag uit de header beantwoord je stilletjes met ja (ja ik wil bovenaan!) Vervolgens zie je dat je een gratis cursus kunt krijgen (weer een ‘ja dat wil ik’). En dan weet je niet hoe snel je op de Stuur mij de cursus-knop moet drukken.

    Reageren
  • Marjolein zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:15

    Variant B krijgt naar mijn idee meer respons. De vraag maakt nieuwsgierig en door de toevoeging van het woord gratis in de ondertitel raken mensen geïnteresseerd. Bovendien is de eerste titel wellicht wat te vaag. Mensen die geen verstand hebben van de Google zoekresultaten weten waarschijnlijk niet wat er wordt bedoelt met de eerste plaatsen in Google. Terwijl de beschrijving “bovenaan bij Google in de gratis zoekresultaten” een meer geheel plaatje geeft wat er wordt bedoelt.

    Reageren
  • Dinie zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:16

    A want B hebben we al te veel gezien. Gratis is ongeloofwaardig en zit altijd iets achter.

    Reageren
  • Martijn Smit zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:21

    Headline A scoort 25% beter.
    Hiermee appelleer je aan het gevaar dat je niet gevonden wordt als je niet hoog genoeg in Google staat.
    Mensen reageren op gevaar. Pure overlevingsdrang.
    In headline 2 zit geen “gevaar” waardoor de lezer minder wordt aangespoord om tot actie over te gaan.

    Reageren
  • Monique zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:22

    A omdat hier direct duidelijk is wat iedereen eigenlijk wil en B vind ik een lastige zin. Soms kan dat beter zijn omdat je de zin dan een paar keer moet lezen. Maar in de hectiek van de dag, kan dat ook juist nadelig zijn

    Reageren
  • sanne zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:36

    Optie B,

    Enkel zou het nog beter klinken (en ik denk scoren :p ) : Gratis bovenaan in de Google zoekresultaten?

    Reageren
  • Angélique Monballieu zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:41

    B
    Gratis is altijd een aantrekkelijke gedachte en ook uw Gratis cursus staat erbij zodat ze weten dat het om een cursus gaat. Velen lezen na de eerste zin niet meer verder en dan is A weinig zeggend

    Reageren
  • Van Loo zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:43

    Antwoord B.
    De titel “Bovenaan in Google” zegt alles, iedereen wil bovenaan in Google staan.
    In de ondertitel staat het woordje “gratis”, iedereen wil iets gratis.

    Groeten,

    J-C Van Loo
    http://www.mijn-website-maken.be

    Reageren
  • Mark zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:43

    Antwoord B.

    Iedereen is op zoek naar een oplossing voor zijn of haar uitdaging. Optie B lonkt meer naar het antwoord waarop men naar op zoek is. ;-)

    Reageren
  • Herman zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:45

    B, dit roept op tot iets wat je zelf ook wilt bereiken.

    Reageren
  • Floris Mokveld zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:49

    Ik denk dat A meer doorklik resultaten geeft. Zowel gratis in de kop als gratis in de ondertitel is too mucj. Mensen op internet weten intussen wel dat gratis niet bestaat en surfen door in plaats van door te klikken.

    Reageren
  • Gwenda Miog zegt:
    23 mrt, 2017 om 12:50

    Antwoord B.
    “Gratis” triggered mensen, plus mensen kunnen zich in een vraag meer inleven. Daarnaast heeft Antwoord B heeft een ondertitel, welke mist bij Antwoord A.

    Reageren
  • Edith de Roy zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:01

    A want B roept iedereen, A is nét anders geformuleerd waardoor je meer getriggerd wordt.

    Reageren
  • Daan Castelijn zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:01

    Optie B
    Door de extra micro copy

    Reageren
  • Marjan zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:03

    Variant A
    Het woordje ‘Alleen’ triggert mensen, het geeft urgentie aan.
    Ook omdat variant A korter is, vind ik deze beter. Minder stroperig.

    Reageren
  • Angela Snel zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:05

    Variant B. Bovenaan hoeft niet de eerste plaats te zijn om succesvol te zijn bij Google. Gratis doet het altijd goed bij mensen. De ondertitel is ook waardevolle toevoeging tov variant A die vrij dwingend en arrogant overkomt.

    Reageren
  • Lisette zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:10

    A

    Spreekt schaarste aan

    Reageren
  • Johan zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:14
  • Ursula zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:14
  • Sjors zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:16

    Antwoord B

    Reageren
  • Marc zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:23

    Versie A

    Reageren
  • Judith zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:41

    Ik denk dat B het beste presteert.

    Reageren
  • Lianne zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:45

    B!

    De vraag triggert persoonlijk én de oplossing staat er subtiel onder waardoor je doorleest. Een nadeel; het kan teveel op reclame/sales lijken.

    Versie A geeft een statement die ook interesse kan wekken, maar zou mij niet laten doorlezen.

    Reageren
  • Sophie zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:53

    A!
    Ik vind hem veel origineler, hij prikkelt en triggert me om verder te lezen.

    Reageren
  • Rob zegt:
    23 mrt, 2017 om 13:53

    Headline B. Het woordje gratis maakt er een aanbieding van. Headline A had ook van een artikel kunnen zijn.

    Reageren
  • Angela ter Harmsel zegt:
    23 mrt, 2017 om 14:03

    Variant B.
    Heeft voornamelijk te maken met het woord “gratis”
    Helemaal goed omdat de titel “to the point” is. Mensen weten
    waar het over gaat en wat ze kunnen verwachten in het verdere verhaal,
    Ofwel wat is het en wat houdt het in.

    plus woorden gratis, korting etc. raken mensen meer.
    Het is en blijft allemaal een beetje psychologie. bijvoorbeeld de 3
    basis motivatoren van mensen.

    3 basismotivatoren van mensen:
    naast beeld bestaan er ook onderwerpen die motiveren om te gaan lezen. Waar de meeste aandacht naar uitgaat zijn de basismotivatoren. Dat zijn onderwerpen die mensen aanzetten tot handelen: verder lezen, klikken reageren.
    1. Hebzucht:
    * meer resultaat bieden * besparingen of kortingen geven
    * iets gratis geven * de kans bieden om iets te winnen
    2. Angst: als je onzekerheden van je webbezoeker kent en daarop inspeelt, heb je meer kans op succes.
    3. Status: mensen zijn erg bezig met de vraag hoe zij door anderen gezien worden.

    Reageren
  • Jim zegt:
    23 mrt, 2017 om 14:08

    Voor mij is het antwoord: B
    Bovenaan scoort naar mijn mening beter dan eerste plaatsen.

    Reageren
  • pieter zegt:
    23 mrt, 2017 om 14:29

    Head line B omdat mensen altijd afkomen op het woord gratis en dat komt al twee keer voor.

    Reageren
  • Han zegt:
    23 mrt, 2017 om 14:56

    B. Bij A moet je even nadenken wat er staat, B is direct duidelijk.

    Reageren
  • felice veenman zegt:
    23 mrt, 2017 om 15:09

    Ik ga voor A. A speelt subtiel in op angst…alleen die bovenste plaatsen tellen, als ik daar niet bijhoor zot ik niet goed. Angst is een heel sterk verkoop argument…

    Reageren
  • Julie zegt:
    23 mrt, 2017 om 16:13

    Versie B

    Reageren
  • Erik Santema zegt:
    23 mrt, 2017 om 16:42

    Antwoord B. Nederlanders zijn gek op GRATIS!

    Reageren
  • Anne zegt:
    23 mrt, 2017 om 16:53

    Antwoord B,
    Gewoon intuïtief voelt dat aantrekkelijker aan !
    Trigger, zin om verder te lezen is titel B
    :-)

    Reageren
  • André F zegt:
    23 mrt, 2017 om 17:29

    Antwoord B

    Reageren
  • Marion Reeuwijk zegt:
    23 mrt, 2017 om 18:07

    Antwoord A

    Want die spreekt meer tot de verbeelding en klinkt niet als reclame, maar als gratis advies…..

    Reageren
  • Marie louise zegt:
    23 mrt, 2017 om 18:33

    Antwoord Het doet je rechtop zitten. Hoezo alleen de eerste resultaten * alarmbel gaat af want je weet dat je daar niet bij staat.
    Antwoord B dan denk ik dit is de zoveelste heb ik al eerder gezien.

    Reageren
  • Kris van de perre zegt:
    23 mrt, 2017 om 18:45

    B. We denken hier via het finaciële, mensen die deze zoekterm gebruiken zien staan dat men iets gratis krijg. Enkele gratis cursussen van degelijke kwaliteit kunnen volstaan dat de bezoeker toch een aankoop zal doen voor een betalende opleidingen.

    Reageren
  • Martijn zegt:
    23 mrt, 2017 om 19:02

    Absoluut A. Graag een half uurtje met Karel om mijn keus toe te lichten…. :-)

    Reageren
  • Ingrid zegt:
    23 mrt, 2017 om 19:54

    Antwoord A. Kort maar krachtig, bevestiging van waar je vanuit gaat. Anders zou niet geneigd zijn om de cursus te volgen.

    Reageren
  • Hugo Vis zegt:
    23 mrt, 2017 om 20:58

    Ik ben een beetje AmBivalent, A komt m.i. krachtiger en professioneler binnen, B daarentegen is met die dubbele “gratis” vermelding weer aantrekkelijk voor de Nederlandse mindset. Ik ga toch voor A.

    Reageren
  • Karen zegt:
    23 mrt, 2017 om 21:50

    Ik ga voor A, omdat je door ‘gratis’ teveel zoekresultaten krijgt en de tekst gerichter is geformuleerd.

    Reageren
  • Mark zegt:
    24 mrt, 2017 om 08:21
  • Eva van der Meer zegt:
    24 mrt, 2017 om 09:57

    B

    Bij antwoord B dacht ik: doe mij die cursus, en ik klikte op de link. En voilá: ik kwam terecht op landingspagina B.

    Reageren
  • yv zegt:
    24 mrt, 2017 om 11:40

    Antwoord B

    niet Antwoord A: omdat noemt eerste plaats , dat is eerder via betaalde zoekwoorden zijn ,SEA dus, en het gaat hier om een cursus SEO. dus de koptekst is niet duidelijk genoeg waar het hier om gaat.
    Bovendien vind ik de zin niet goed en verwarrend : ” Die eerste plaatsen ” is geen goed woord, in google heb je het eerder over eerste positie of bovenaan.

    Antwoord B : je ziet meteen waar het over gaat :
    – bovenaan komen ,
    bij gratis zoekresultaten : of te wel SEO dus . daar gaat de cursus over.
    dus bovenaan in organisch zoekresultaat komen en niet eerste plaats/positie op google die vaak door een advertentie worden ingenomen.

    Reageren
  • Sandra zegt:
    24 mrt, 2017 om 12:18

    Variant B.
    Deze titel suggereert dat je antwoord(en) gaat krijgen op deze prangende vraag voor veel online marketeers. Het woord ‘bovenaan’ triggered ook, omdat je dat zo goed als mogelijk wil bereiken. Variant A komt niet overtuigend over om je nieuwsgierigheid te wekken.

    Reageren
  • Aafke zegt:
    24 mrt, 2017 om 13:49

    Lijkt mij duidelijk: antwoord B!

    Reageren
  • Paul Bosveld zegt:
    24 mrt, 2017 om 22:15

    Ik zeg antwoord A. Het geeft de reden waarom je bovenaan zou willen staan. Het is directer dan antwoord B in mijn ogen.

    Reageren
  • Monique de Jong zegt:
    25 mrt, 2017 om 09:36

    Voor mij is het overduidelijk Antwoord B.
    Daar wordt eerst de pijn genoemd; immers iedereen wil toch gratis bovenaan in Google staan? En direct volgt de oplossing die je op een gouden schaaltje aangereikt (perspectief), en ook nog eens gratis….

    Reageren
  • Jiska zegt:
    25 mrt, 2017 om 11:13
  • Patrick zegt:
    25 mrt, 2017 om 14:24

    B

    Ik twijfel bij A wordt er duidelijker het probleem/pijnpunt benoemd. Maar B is met de ondertitel en vooral het woordje GRATIS erin veel duidelijker. Denk dat gratis toch wint in dit geval. Zou in dit geval voor een optie gaan waarbij je de titel van A maar dan met gratis erin en een ondertitel gaat ofwel optie C.

    Reageren
  • Chantal Bijl zegt:
    25 mrt, 2017 om 19:18

    Ik ga voor B. Het is een vraag welke je graag beantwoord wil hebben dus lees je snel verder..

    Reageren
  • Annemieke zegt:
    27 mrt, 2017 om 11:38

    B. Het is de vraag die de meeste mensen stellen en beantwoord willen zien.

    Reageren
  • Ramon zegt:
    28 mrt, 2017 om 09:16

    Antwoord B

    Een vraagstelling trekt aandacht
    Het woord gratis trekt ook aandacht ook al heeft het geen betrekking op de vraag

    Reageren
  • Patrick zegt:
    28 mrt, 2017 om 13:30

    B.
    omdat je daar duidelijk verwijst naar bovenaan in Google.Dit zegt voor mij meer dan allen dieeerste plaatsen.
    hetwoord gratis is ook een aandachtstrekker, mar in de heading gaat het niet over iets dat je gratis krijgt of verkrijgt.
    De lijn eronder verwijst hier wel naar.

    groetjes
    P@

    Reageren

Reageren