Naar
boven

Landingspagina’s optimaliseren 3

In dit laatste deel over landingspagina’s optimaliseren gaan we de resultaten van de eerdere tests eens bekijken. In het eerste artikel over landingspagina’s optimaliseren hebben we gezien hoe we slecht presterende landingspagina’s kunnen identificeren en in het tweede artikel zijn we de pagina tegen het licht gaan houden en hebben we wat wijzigingen toegepast. Voordat je dus verder leest raad ik je aan eerste de vorige artikelen te lezen.

De resultaten

Laten we maar eens beginnen met de resultaten:

Voor”¦

Na..

Met andere woorden, het weigeringspercentage is ruim 25% gedaald! Een goede zaak, ons doel was namelijk het verlagen van het weigeringspercentage voor deze pagina.

Is dit eigenlijk wel positief?

Of dit uiteindelijk een positieve zaak is valt te betwisten. Dit was namelijk een terechte opmerking van Sint Smeding:

En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Echter ik blijf erbij dat dit in mijn geval positief is. Waarom?

Het verkeer op deze pagina is afkomstig van de zoekmachines, de kans is dus groot dat ze nog nooit op mijn website zijn geweest. De video was waarschijnlijk van grote waarde wat wordt bewezen door het feit dat deze pagina eerst een lange tijd op de pagina kende. Feit is ook dat bezoekers daarna direct weer mijn website verlieten (hoog weigeringpercentage), waarschijnlijk om het geleerde direct toe te passen.

Toch heb ik ervoor gekozen om deze bezoekers eerst wat meer van mijn website te laten zien. De bedoeling hiervan is dat de bezoekers zien dat er veel meer informatie over zoekmachine optimalisatie te vinden is en ze uiteindelijk inschrijven op bijvoorbeeld de nieuwsbrief of RSS feed.

[seriesposts title=”Meer in de serie: Landingspagina’s optimaliseren” order=ASC]

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
6 reacties op "Landingspagina’s optimaliseren 3"
  • Hans de Groot zegt:
    23 Jul, 2009 om 12:37

    Is het openen van een nieuw venster (wanneer er geklikt wordt op een uitgaande link) niet gewoon de meest eenvoudige en doeltreffende oplossing?

    Reageren
  • Bjorn van der Neut zegt:
    23 Jul, 2009 om 12:39

    Wat ik niet helemaal snap aan dit artikel is wat moet je nou nog doen? Alleen in analytics kijken of het optimaliseren heeft geholpen?

    Want verder verteld dit artikel niks eigenlijk alleen de bevindingen van je op en aanmerkingen in de vorige 2 artikelen.

    Reageren
  • Stefan Rooyackers zegt:
    24 Jul, 2009 om 08:34

    Een andere oplossing, misschien omtreden, is gebruik te maken van een exit script. Zo’n pop-up script dat bij verlaten pagina nog een gouden tip geeft om bijvoorbeeld een andere pagina / video te bekijken.
    Het werkt wel!

    Stefan

    Reageren
  • Kun je niet beter vergelijken met dezelfde aantallen? Anders ga je appels met peren vergelijken aangezien de pagina weergaves helemaal niet overeenkomen. Het lijkt mij dus verstandig wel een gelijke periode te nemen.
    Verder mis ik ook nog wat diepgang in wat je nog meer kunt doen.

    Reageren
  • Jan zegt:
    24 Nov, 2009 om 20:57

    Misschien een gekke vraag
    Waar plaats ik de landingspagina in het menu ?

    Verstop ik de landingspagina ergens zodat de pagina alleen geoptimaliseerd is voor google en men er alleen van uit google op kan komen en niet via een of andere menu optie

    Alvast bedankt voor je reactie

    Reageren

Reageren