Naar
boven

Google draait om de bezoekers, vergeet dat nooit

Dagelijks krijg ik mails van mensen die iets “slims” hebben bedacht om Google om te tuin te leiden. Dat kan zijn met zoekmachine optimalisatie voor de organische zoekresultaten, of voor bijvoorbeeld AdWords.

De eerste vraag die ik dan altijd stel is: “Wat hebben bezoekers van je website hier aan”? of “Welke meerwaarde biedt dit voor bezoekers”. In negen van de tien gevallen is het antwoord hetzelfde. Het is vaak puur en alleen om Google om de tuin te leiden.

Zonder gebruikers geen Google

Zonder gebruikers zou Google niet bestaan, en zonder tevreden gebruikers zou Google niet zo groot zijn. Immers, waarom zou je terugkomen naar Google als de zoekresultaten niet de vraag beantwoorden waar men naar op zoek is?

Bij Google draait dus alles om de gebruikers. Vandaar dat je in bijvoorbeeld Google AdWords beloond wordt voor landingspagina’s die aansluiten bij de zoekopdracht. Of dat de snelheid waarmee je website laadt een rankingfactor is geworden.

In de onderstaande video legt Matt Cutts dit nog eens uit:

Verder heb ik eerder al eens een artikel geschreven, met video, waar ik dit principe nog iets meer uitleg: De Google Gedachte.

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
1 reactie op "Google draait om de bezoekers, vergeet dat nooit"
  • Patrick van der Meer zegt:
    27 Jan, 2011 om 11:58

    Helemaal mee eens. SEO is niets waard als het fundament er niet is. Dat fundament is informatie.

    En als je nu informatie biedt waar mensen naar op zoek zijn, dan stuurt Google je de bezoekers bijna als vanzelf.

    Reageren

Reageren