Naar
boven

AdWords Expanded Ads: eis je plek op met grotere advertenties

grote advertentie blog

Opvallen! Volledige online zichtbaarheid, dat is wat we willen! In het begin van de AdWords periode waren er weinig mensen die adverteerden via AdWords, terwijl er nu iedere dag weer nieuwe adverteerders bij komen. Naast de hoeveelheid concurrentie die stijgt zijn er natuurlijk ook de ontwikkelingen waar we rekening mee moeten houden. Google is continu aan de slag met het verbeteren en uitbreiden van haar pakket. Denk hierbij aan de advertenties die zijn verdwenen aan de rechterkant, nieuwe Google AdWords Extensies en de rol van Google Shopping die steeds belangrijker wordt. Gebruik jij alle functies om op te vallen zo optimaal mogelijk?

Creëer een grote plek op de zoekresultatenpagina

Iedereen wil opvallen. De grote vraag is natuurlijk: hoe? Naast het feit dat je een duidelijke boodschap en onderscheidende waarden hebt, is het belangrijk mee te gaan in de ontwikkelingen van Google en hier optimaal gebruik van te maken. Door de functies van AdWords goed in te zetten, kun je een grote en informatieve advertentie creëren voor op de resultatenpagina. Denk hierbij aan de volgende tips:

Maak gebruik van Adwords Extensies

De advertentie-extensies zijn elementen die je kan toevoegen aan jouw advertentie, zoals een locatie-extensie of sitelinks. In een voorgaande blog hebben we al een nieuwe advertentie-extensie besproken. Er zijn diverse advertentie-extensies die we in kunnen zetten. Voeg alle extensies toe, om zoveel mogelijk informatie te geven, maar ook om jouw advertentie zo groot mogelijk te maken. Hoe groter, hoe beter jij opvalt. Het verschil zie je goed in de afbeelding hieronder. Nike valt meer op, gezien zij wel sitelinks hebben en Sport2000 niet.

resultaten nike sport2000

Ook het gebruik van mobiel wordt steeds belangrijker. De telefoon is niet meer weg te denken. Ik heb dan ook met volle verbazing naar dit filmpje gekeken: https://www.youtube.com/watch?v=ri6HRHZ20RI

Er zijn verschillende onderzoeken gedaan, maar wat blijkt: mensen kijken gemiddeld 50-100 keer per dag op hun telefoon. Stem daarom naast de advertentieteksten ook de AdWords extensies af op de mobiele gebruiker!

screenshot filmpje

Optimaliseer je feed

Heb jij een webwinkel? Gebruik dan Google Shopping om de zoekresultaten optimaal te benutten. Met Google Shopping kun je namelijk speciale zoekresultaten laten zien door middel van afbeeldingen. Ook door deze functie binnen Google kan je jouw plek op een pagina met zoekresultaten vergroten. Er wordt ook gezegd: 1+1=3. Het inzetten van Shopping heeft al zijn voordelen, maar zorg er ook voor dat je blijft optimaliseren zodat een gebruiker ook een relevant resultaat krijgt te zien. Lees de optimalisatie tips van Rick nog eens door.

Houd de bèta functies in de gaten

Google rolt zoals eerder gezegd regelmatig nieuwe functies uit. Eind juni komt er weer een nieuwe functie, namelijk de AdWords Expanded Ads. Dit zijn letterlijk grote advertenties. Volgens Google zijn deze tekstadvertenties tot wel 50 groter en kunnen ze tot 20 procent hogere CTR gaan opleveren! Dat klinkt ons natuurlijk als muziek in de oren. De komende tijd is het nog een bèta functie en kunnen alleen de bureaus hier gebruik van maken. Maar eind juni wordt dit voor iedereen beschikbaar!

expanded text ads

Kortom, eis je plek op!

Google is volop in ontwikkeling. Gebruik alle functies daarom zo optimaal mogelijk om meer plek te creëren voor jouw organisatie tussen de vele zoekresultaten op een resultatenpagina in Google. Stem jouw boodschap af op mobiele gebruikers en houd de ontwikkelingen goed in de gaten. Wees hierdoor jouw concurrent een stap voor!

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Rianne Swijtink
Rianne is SEA Consultant bij KG Bureau. Rianne is de markeerstift van KG Bureau. Ze zet de grote lijnen uit voor projecten en lost problemen op door de kern te onderzoeken.
Wees de eerste die reageert!

Reageren