Google Adwords optimalisatie tips

Karel
26/3/2007
Google Ads
X
min leestijd
Karel
26/3/2007
Google Ads
X
min leestijd

De laatste weken ben ik weer een aantal uur per dag intensief met Google Adwords bezig (er is nog plaats). Regelmatig kom ik nog campagnes tegen die wel erg vreemd zijn opgezet en die vaak meer geld kosten dan opleveren.Hier volgen nog enkele praktische tips om je Google Adwords campagne te optimaliseren.CTR verhogenHet is belangrijk om een zo hoog mogelijke CTR (doorklik ratio) te halen. Waarom? Wanneer je een hoge CTR realiseert kun je de maximum CPC (kosten per klik) naar beneden schroeven en haal je toch net zoveel (of misschien zelfs wel meer) bezoekers. Met andere woorden, door een hogere CTR gaan de kosten per bezoeker, en per conversie (een aankoop of een lead) naar beneden.Een goede manier om de CTR omhoog te brengen is het schrijven van een goede advertentie. En daar wil Google je graag mee helpen!Google biedt de mogelijkheid om meerdere advertenties te schrijven voor één advertentiegroep. Je kunt deze advertenties dan tegen elkaar testen. De advertentie die het minste presteert (die met de laagste CTR) ga je dan aanpassen om zodoende de best presterende advertentie te verslaan op CTR gebied. Zo kom je uiteindelijk tot een advertentie met de hoogst haalbare CTR in een bepaalde advertentiegroep! Inactieve zoekwoordenGoogle kent een kwaliteitsscore toe aan je campagne, advertentiegroepen en zoekwoorden. Wanneer de kwaliteit onvoldoende is moet je meer per klik gaan betalen of de kwaliteit verbeteren.Een manier om een zoekwoord wat op inactief staat weer actief te krijgen is het schrijven van een relevante advertentie over dat zoekwoord. Het beste wat je kunt doen is de inactieve zoekwoorden die gerelateerd zijn aan elkaar in een aparte advertentiegroep plaatsen. Dan schrijf je een advertentie waar die zoekwoorden in voorkomen, grote kans dat de zoekwoorden plotseling weer actief worden (tegen dezelfde kost per klik)!Een tweede voordeel is dat de advertentie meer gerelateerd is aan de zoekwoorden (vandaar dat Google een hogere kwaliteitsscore toekent) en dus ook je CTR omhoog gaat!PS: Mocht je graag willen dat ik je Adwords campagne ga bijhouden kijk dan op deze Adwords campagne pagina.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier