Naar
boven

Twee B’s van content marketing: Boeien & Binden

Op dit moment is content marketing een ‘hot item’: het creëren en delen van interessante content om jouw doelgroep te boeien en vervolgens te binden. Post jij regelmatig interessante, leuke en leerzame informatie? Dan is de kans groot dat bezoekers bij jou terugkomen voor meer. Maar hoe doe je dat toch?

Stop selling and start telling!

Gastblog content marketing SusanDe tijd van roepen dat je de beste bent, is voorbij. Denk aan reclame op tv: enorm veel bedrijven proberen te laten zien dat zij de goedkoopste, snelste, leukste, slimste of grappigste zijn. Het enige wat zij met deze reclames doen, is het zenden van content. De kijker moet deze boodschap zien, of diegene wil of niet.

Dit gebeurt ook vaak op websites en sociale media. Door de veranderingen en nieuwe mogelijkheden op internet is dit natuurlijk enorm achterhaald. Gebruikers kiezen zelf welke content ze bekijken, waardoor je minder makkelijk jouw doelgroep bereikt.

De content die je deelt moet er daarom echt uitspringen.

Neem jouw bezoekers serieus, bedenk wie je wilt bereiken en zorg voor interactieve content. Betrek je bezoekers bij jouw bedrijf, product of dienst. Door oprechte content te delen zonder een hoog ‘zie mij’-gehalte, gaan bezoekers sneller jouw content delen met anderen. Zo vergroot je snel het bereik!

Kies de juiste kanalen

Voordat je aan de slag gaat met die boeiende content, is het belangrijk om goed te analyseren waar jouw doelgroep zich bevindt. Elk kanaal heeft een ander karakter en doeleinde en heeft daarom ook een andere soort bezoekers. Dit geldt voor sociale media, maar ook voor een bedrijfsblog of nieuwsbrief. Grappige, luchtige content doet het bijvoorbeeld beter op Facebook en zakelijke content kun je beter delen op LinkedIn. Kies voor een paar kanalen die bij jouw bedrijf passen en laat de andere kanalen voor wat het is.

Houd je doel voor ogen

Wat wil je graag bereiken met content marketing? Leads generatie, brand awareness of het vergroten van het bezoekersaantal? Als je content deelt, kun je steeds het doel voor ogen houden. Hou in de gaten of dit ook daadwerkelijk lukt of dat je doelen bijgesteld moeten worden.

Belangrijk bij content marketing is natuurlijk creativiteit, maar ook veel geduld. Lees ook eens deze vier content tips, zodat je direct een goede start kunt maken.

Als je steeds zorgt voor leuke content, zal je zeker jouw bezoekers boeien en vervolgens binden. Ook zijn er nog andere B’s belangrijk bij content marketing, zoals Buzz en Best Buy. Hier ga ik in latere artikelen verder op in ;-).

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Susan Dullink
Susan is campagnemanager SEO en Content marketing specialist bij online marketingbureau KG Bureau. Ze houdt zich dagelijks bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom content en zoekmachine marketing.
2 reacties op "Twee B’s van content marketing: Boeien & Binden"
  • Dick Hofman zegt:
    26 Jun, 2013 om 09:09

    Ouwe wijn in nieuwe zakken…. Want een heeeel oude reclamewijsheid zegt: “The more you tell, the more you sell!”

    Reageren
  • Susan Dullink zegt:
    26 Jun, 2013 om 10:44

    Helemaal mee eens, Dick! Het is inderdaad geen nieuwe uitvinding, maar het ‘telling’ heeft een andere vorm gekregen (sociale media, blogs, et cetera). Toch blijkt dat ‘telling’ makkelijker gezegd dan gedaan. ;-)

    Reageren

Reageren