Naar
boven

Vacature: Fulltime Communitymanager Karelgeenen.nl (Valkenswaard)

Update 12-6-2014: De sollicitatieprocedure is inmiddels in volle gang en het is helaas niet meer mogelijk om te solliciteren.

KG.nl kantoor
Karelgeenen.nl is de grootste internet marketing weblog van de Benelux. Wekelijks publiceren we praktische artikelen over bijvoorbeeld SEO, AdWords en Social Media.

Wegens een sterke groei ben ik per direct op zoek naar iemand die het dagelijkse reilen en zeilen van ons blog voor zijn of haar rekening gaat neemt. Een typische werkdag ziet er als volgt uit”¦

Jouw werkdag bij Karelgeenen.nl als communitymanager

’s Morgens kom je het prachtige kantoorpand binnen in hartje Valkenswaard (boven de Appie en langs een Bakker Bart ;-)). Na je eerste kop koffie/thee/vul maar in (geen alcohol voor 11.00 uur aub), haal je je laptop uit je tas en verbind je met HET internet, je werkdag is officieel begonnen.

In je mailbox vind je een uitnodiging voor een meeting met Karel en Lianne over de strategie voor de nieuwsbrief van Karelgeenen.nl. Deze accepteer je uiteraard ;-). De rest van je mailbox laat je even voor wat het is. Er moet immers een blog van een gastblogger worden gepubliceerd.

Je edit de betreffende blogpost nog wat en klikt dan op de voor jou welbekende publiceerknop in WordPress. Uiteraard stuur je de gastblogger nog even een bedankje (en vraag je en passant wanneer je de volgende post mag verwachten ;-)).

Je neemt een banaan/appel/peer uit de fruitmand (krijg je van ons”¦) en opent Google Analytics. Daar analyseer je de resultaten van de afgelopen week. Je draait hier een rapport voor uit, schrijft er je bevindingen bij en mailt deze naar Karel en Lianne. Je plant ook meteen een meeting in om deze cijfers te bespreken (en je ideeën om dit te verbeteren uiteraard).

Zonder dat je het doorhebt is het al middag en loop je even naar de Appie. Je luncht aan je bureau terwijl je ondertussen je vrienden via Facebook laat weten dat je de barbecue van afgelopen zaterdag erg gezellig vond.

Na de lunch doe je eerst je rondje langs de verschillende (internationale) blogs om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied. Je stuurt een tweetje uit over een interessant artikel waar je graag de mening van onze volgers op wilt. Je pikt tevens een leuk idee op voor een blogpost, hier maak je dan ook alvast een eerste aanzet voor.

Er wordt gebeld en je neemt de telefoon op. We worden uitgenodigd om aanwezig te zijn op een event en er verslag van te doen. Je checkt je agenda en beslist op eigen houtje dat het nuttig is om daar aanwezig te zijn.

Via Hootsuite beantwoord je verschillende vragen die via de social media zijn binnengekomen. Je volgt meteen ook een paar interessante mensen binnen het vakgebied. Tenslotte bedank je iemand die een eerdere tweet heeft geretweet.

Je wordt verwacht in de meeting over de nieuwsbriefstrategie. Lianne werkt vanuit thuis vandaag en neemt dus deel via Google Hangout. Jij zit met Karel voor een whiteboard en al brainstormend worden er nieuwe tactieken uitgedokterd.

Na de meeting deel je een leuke update Facebook. In je mailbox vind je een mailtje van een bezoeker die aangeeft dat een bepaalde afbeelding op onze blog niet werkt, dit fix je even. Nu je toch in de backend van WordPress zit reageer je meteen op een aantal blogreacties en verwijder je de spamreacties.

Rond half drie besluit je om even te gaan zwemmen in de Health en Fitnessclub om de hoek (Valkencourt). Je pikt nog even een sauna mee en komt fris weer terug op kantoor.

Je werkt de planning voor een nieuw project nog even uit en checkt je agenda voor morgen. Je pakt nog even een marketingboek uit onze bibliotheek en vertrekt huiswaarts”¦ De dag is voorbijgevlogen.

Wat zijn de verantwoordelijkheden?

Een greep uit de taken en verantwoordelijkheden van onze nieuwe Communitymanager:

Content management

  • Redigeren artikelen -> kwaliteitsmanagement
  • Content planning
  • Moderatie reacties

Relatiemanagement

  • Gastbloggers
  • Samenwerkingspartners (grote projecten)

Marketing

  • Nieuwsbrief -> vergroten aantal inschrijvingen & betrokkenheid.
  • Social media beheren -> community management.

Wat bieden wij jou?

  • Super gezellig team ;-)
  • Marktconform salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. reiskosten, pensioen, bedrijfsfitness, gratis fruit, bedrijfsbibliotheek)
  • Opleidingen en trainingen
  • De mogelijkheid om jouw uren flexibel in te delen / thuiswerk.

Deze functie vereist van jou

Doelgroepgericht kunnen denken, want daar draait het uiteraard allemaal om voor een communitymanager.

Om kunnen gaan met doelstellingen, je weet waar je naartoe werkt en zorgt ervoor dat je de doelstellingen behaalt. Je bent iemand die van uitdagingen houdt.

Schrijven is voor jou geen probleem, je pent foutloos een mooi stuk in elkaar.

Je houdt pro-actief de “geluiden” uit de community in de gaten en weet deze inzichten op een inzichtelijke manier aan Karel en Lianne te presenteren. Vervolgens vertaal je deze inzichten (al dan niet samen) naar kansen voor Karelgeenen.nl.

Je hebt ervaring met Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn én YouTube.

Prioriteiten stellen is voor jou geen probleem, je kunt planningen bijsturen en zorgt ervoor dat deadlines worden gehaald.

Minimaal afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting: Communicatie Management, Journalistiek of Marketing.

Pré’s – Het zou helemaal geweldig zijn als

  • Jij ervaring hebt met bloggen én WordPress.
  • Jij je weg weet te vinden in programma’s zoals Photoshop en InDesign.

Jouw kwaliteiten zijn

  • Zelfstandig werken
  • Organisatie skills
  • Snel kunnen schakelen
  • Stressbestendig
  • Creatief > weet concepten tot uitvoering te brengen
  • Gestructureerd werken

Reageren?

Mail jouw C.V. en motivatie naar karel@karelgeenen.nl! 

Ken jij iemand die perfect zou zijn voor deze functie? Deel deze vacature dan via onderstaande social media buttons:

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
Reacties staan uit.