Tips voor Adwords-teksten waarop mensen wel klikken

Karel
27/9/2008
Google Ads
X
min leestijd
Karel
27/9/2008
Google Ads
X
min leestijd

Het schrijven van goede advertentieteksten op internet is een van de moeilijkste zaken die er is. De advertenties hebben minder ruimte op een webpagina dan de ‘gewone' content. De tijd die een websitebezoeker aan de advertenties besteedt, is erg klein. Daarom is het zaak dat ze opvallen en boven de concurrentie uitsteken. Voor de goede orde, de opgegeven maximum prijs van je advertentie speelt ook een rol hoe hoog je bij de resultaten staat.In Google Adwords staan er bijna altijd andere advertenties vlakbij die van jezelf. Hoe spring je er nu uit, zodat de mensen wel op jouw advertentie klikken? In vaktaal heet dat een zo hoog mogelijke doorklikratio.

  • Zorg dat de advertentie aansluit bij de gekozen keywords
  • Maak meerdere advertenties
  • Kijk naar teksten van je concurrenten
  • Schrijf in de tekst een call-to-action (dat is een actie die je van de bezoeker verwacht)

Dit zijn natuurlijk algemeenheden. Google is duidelijk in de tekstuele richtlijnen voor Adwords. KAPITALEN, taalfauten en herhalingen (ik zeg herhalingen) zijn niet toegestaan. Ook sterretjes * mogen niet.Het is dus zaak om puur en alleen met de tekst van de advertentie de bezoeker te verleiden erop te klikken.Voor de titel van de Adwords-advertentie is 25 tekens beschikbaar. Spaties zijn inbegrepen. Daarna zijn er twee regels van ieder 35 tekens. Gebruik dat maximum ook. Ik ben van mening dat een advertentie met veel wit over het algemeen als minder betrouwbaar wordt gezien.Wat zijn nu Adwords-teksten waarop bezoekers wel klikken?

  • Zet de bezoeker centraal door u of uw te gebruiken
  • Beschrijf het unieke voordeel van je product
  • Prikkel de nieuwsgierigheid door iets gratis weg te geven (zet dit overigens niet in de titel)
  • Zet het zoekwoord waar je advertentie bij staat in de tekst, als het kan zelfs 2 of 3 keer. Dat verhoogt de doorklikratio
  • Zorg als het kan, dat de advertentie relevant is voor het zoekwoord
  • Gebruik geen vaktaal
  • Woorden als ‘nieuw', ‘snel', ‘voordeel', ‘gegarandeerd', ‘exclusief' en ‘betrouwbaar' doen het altijd goed in advertenties

En daarna is het natuurlijk: testen, testen en nog eens testen. Trouwens, Karel is een expert in het opzetten en beheren van een Adwords-campagne. Voor de teksten zijn er gespecialiseerde copywriters van webteksten...

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier