Naar
boven

Praktische linkbuilding tips

Linkbuilding”¦voor de meeste mensen een gigantisch obstakel en verder dan startpagina aanmeldingen en een paar andere linkjes komt het meestal niet.

Er is een massa aan info op het web te vinden en in feite zitten we met een info overload die makkelijk voor een kortsluiting kan zorgen zodat we totaal niet meer weten hoe of waar te beginnen.

Vandaag wil ik 1 methode bespreken waarmee je gelijk aan de slag kan ! Niet teveel nadenken over hoe of wat , gewoon DOEN”¦

Wederkerige links..de meeste seo’er zullen je het afraden, ik raad het je ten stelligste aan :o Waarom ? Omdat ik die dingen uitvoerig heb getest en ze perfect hun werk doen.

Ik zal je zelfs meer zeggen, het is een vorm van linkbuilding die bovenaan mijn lijstje staat, mede omdat het ‘slagingspercentage’ behoorlijk hoog is. Ik ga misschien wel iets anders tewerk met wederkerige links  dan de doorsnee webmaster”¦

Hoe gaan we te werk?

Het eerste wat je moet doen is weten voor welke pagina’s je aan linkbuilding wilt gaan doen. En net daar (in het prille begin) loopt het al verkeerd bij de meesten. Er wordt geen (onvoldoende) research gedaan naar keywords die de moeite waard zijn.

Iedereen wilt ranken voor de mainkeywords op zijn homepagina terwijl die :

  • veel meer inspanningen vragen om in Google’s top 3 te komen
  • een lange termijn politiek zijn
  • teveel bezoekers binnen brengen die mogelijk niet tot je doelgroep behoren

De mainkeywords worden genomen omdat men DENKT dat dit the way to go is. Zeker weten als je je analytics gaat bekijken en er bijvoorbeeld de ecommerce tab gaat bijnemen, dat je mainkeywords slechts een heel klein percentage van je totale opbrengst/verkeer zullen bedragen !

Welke keywords zijn belangrijk?

Het eerste wat ik doe is mijn PPC campagnes checken (aka Adwords in de meeste gevallen) en zien welke woord combinaties , andere dan mijn mainkeywords, me geld binnen brengen.

Ook al heb ik er mijn broek aan gescheurd in de PPC campagne, als je voor die term kan ranken in de organische resultaten zal het waarschijnlijk wel een winstgevende zaak worden op korte/lange termijn.

Even opmerken dat velen zich trouwens vergissen in het analyseren van hun Adwords campagnes. Het is niet omdat een campagne op het eerste zicht verlieslatend is dat het ook daadwerkelijk zo is.

Alles hangt af van hoeveel  bezoekers terugkerende klant worden en de frequentie waarmee ze  kopen. Je kan dus perfect een klant met verlies binnen halen omdat je weet uit je stats dat X aantal van hun terugkerende klanten worden die 3-4-5 keer per jaar terugkomen.

Ten tweede ga ik in mijn analytics gaan zien welke keywords me interessant verkeer binnen brengen maar waarvoor ik niet op de eerste pagina sta in de organische resultaten. Of sta ik bijvoorbeeld op plaats 10 en het is geen echte longtail zoekopdracht dan vliegt die ook op de lijst.

Volgende stap..

Uit het lijstje dat ik heb opgemaakt neem ik er de eerste 5 keyword combinaties uit en kan mijn zoektocht naar mogelijke partners beginnen. Even Google bij de hand nemen en we zijn vertrokken. Laat ik er een voorbeeld bij nemen.

Ik verkoop tuinmeubelen maar aangezien het woord tuinmeubelen te breed is en te moeilijk om op korte termijn resultaten te zien neem ik er het woord Teak Tuinmeubelen uit.

Op het eerste zicht zie ik 2 mogelijke soort van sites die met mij een link willen ruilen :

  1. Infosites over tuinen een aanverwante (die gasten zijn altijd op zoek naar content)
  2. E-commerce sites die meubelen in het algemeen verkopen en niet in de top 20-50 staan in Google (die zijn meestal ook op zoek naar links om beter te scoren)

De content sites benader ik met :

  • “I love your site en heb misschien wel goede content die een meerwaarde kan bieden voor je bezoekers”¦”.
  • ”Ik zie dat je adsense hebt draaien, ik heb content die je gratis mag gebruiken”¦.”
  • “Ik zie dat je adsense hebt draaien, hoeveel vraag je om een pagina te leasen/kopen ?” Oei zei ik net het woord ‘kopen’..oops, delete want dat mag niet van Google”¦.:)

Bij dergelijke sites probeer ik eerst te vissen of er een one way linkje inzit. Voel ik dat het niet gaat lukken dan schakelen we over op plan B, de wederkerige link. Wel te verstaan, een wederkerige link in de vorm van een artikel die ik dan op mijn site/blog plaats.

De e-commerce sites daar gebruik ik het “links zijn goed voor betere posities in Google” argument. Je ‘verpakt’ het natuurlijk iets mooier en stuurt geen mail in de aard van :

Beste webmaster,

Zoals je misschien weet zijn links…blablabla…

Je moet in je eerste mail het ijs zien te breken, pas daarna kan je overgaan tot actie.

Ik merk trouwens ook dat telefonisch contact soms veel beter werkt dan het email gedoe.

Dus wat doen we..

De bedoeling is dus niet dat we op een traditionele linkpagina terechtkomen waar nog 100 andere links opstaan. We willen een pagina enkel voor onszelf (ja we zijn een beetje egoïstisch ingesteld :o ).

Dus eenmaal het licht op groen staat, stap ik naar mijn schrijvers en laat ze artikels schrijven die aansluiten (dichtbij of ver af) bij het onderwerp van hun site.

Om bij ons voorbeeld te blijven, ik heb site gevonden over bomen en laat mijn schrijver een artikel schrijven over teak hout met een verwijzing naar teak tuinmeubelen.

Of ik heb een info site gevonden over scheepsbouw, laat een artikel schrijven over gebruik van teak in de scheepsbouw en een verwijzing naar teak tuinmeubelen.

In het geval van een ecommerce site, ik heb een site gevonden die op maat gemaakte deuren verkoopt. Ik laat een artikel schrijven over teak houten deuren met een verwijzing naar”¦

Op die manier kan je heel makkelijk ‘breed gaan’ en beperk je je niet tot het zoeken van linkpartners in de tuinmeubel sector. Soms moet je gewoon je oogkleppen afdoen en ‘out of the box’ gaan / durven denken.

Conclusie..

Doe enkel deze vorm van linkbuilding voor je midden- en of longtail keywords en ik GARANDEER je dat je binnen de kortste keren in de top 10,  zo niet de top 3 zal raken met slechts een paar van die links !

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Dave Lorrez
Dave is een Belgische internet marketing specialist en schrijft ook op zijn eigen blog E-tail.
82 reacties op "Praktische linkbuilding tips"
  • rutger zegt:
    28 Mei, 2010 om 12:21

    Dag Dave,

    Wederom een zinvolle bijdrage, daar kan ik absoluut wat mee!

    Reageren
  • Luc zegt:
    28 Mei, 2010 om 13:05

    He Dave

    Leuk artikel. Ik dacht een artikel van Karel te lezen, maar na een paar regels herkende ik duidelijk jouw schrijfstijl…

    Ga zo door, jouw artikelen lezen lekker weg.

    Reageren
    • Dave zegt:
      28 Mei, 2010 om 16:38

      Thxs luc :o

  • Internet Tilburg zegt:
    28 Mei, 2010 om 14:41

    Duidelijk artikel. Maar wat zijn de kosten? Hoeveel reken je voor je artikelen om te laten schrijven en wat zijn de gemiddelde prijzen van het plaatsen van zo’n artikel op een andere website? Globaal genomen gewoon.

    Reageren
    • Dave zegt:
      28 Mei, 2010 om 16:43

      Prijs is altijd een moeilijk verhaal maar laten we zeggen dat de gemiddelde poetsvrouw hier in BE ergens rond de 7-10 euro/uur binnen haalt…wat doen ze liever denk je, een ander zijn vuiligheid opruimen of aan hun pc zitten met een koffie en 1 A4’te schrijven :o

      Voor het plaatsen op een andere site, als het niet lukt om er gratis op te krijgen, dan kijk ik even in Google’s keyword tool hoeveel er ongeveer/klik wordt betaald en bereken ik daar iets op. Google maakte deze week bekend dat 65% van de adsense inkomsten naar de plaatsers ervan gaat dus..

      Meestal kom je er goedkoop vanaf…

  • hardlopen zegt:
    28 Mei, 2010 om 14:57

    Helemaal mee eens, ik heb een blog over hardlopen, laat ze maar komen met een artikel. Heb er zelfs een betaald hoekje voor.

    Reageren
  • Edwin Kersten zegt:
    28 Mei, 2010 om 15:41

    Het linkbuilden hier in blogcomments lijkt toch ook nog voor te komen te zien aan de twee bovenstaande comments :)

    Volgende keer even kijken of het nofollowed links zijn, anders kan je beter je naam zetten, staat nou net iets leuker!

    Reageren
    • Anoniem zegt:
      28 Mei, 2010 om 16:09

      @ Edwin
      Hier is hun link nofollowed, maar in de rechterbalk is het followed.

    • Parket vloeren zegt:
      02 Jun, 2010 om 12:00

      Toevallig is zijn naam dan ook zijn domein. Dus dat staat inderdaad netjes maar is net zo sneeky als de (grote) rest die hier post.

  • Gamegadgets4all zegt:
    28 Mei, 2010 om 21:29

    goed verhaal en nu dus aan het werk

    Reageren
  • aygervillas zegt:
    29 Mei, 2010 om 14:58

    Laat artikels schrijven ?
    of wordt er bedoelt je schrijft een artikel voor een andere site?
    Mijn website verhuurt Vakantiehuizen in Turkije.
    Ik zit te bedenken hoe ik hiermee goede links kan builden.
    reacties op blogs worden wel eens afgestraft door geen schrijfrechten meer op betreffende website.
    Verbannen heet dat vanwege reklame maken.
    Oke zal er over nadenken…

    Reageren
    • Dave zegt:
      30 Mei, 2010 om 23:06

      Inderdaad, je schrijft artikels op op een andere site te plaatsen ipv een linkje ergens op een linkpagina waar er nog een paar honderd staan…

    • Hypotheekrente zegt:
      03 Jun, 2010 om 08:54

      Reizen en vakantie is een hard beconcurreerde markt. Ik kom vaak van die hobby-reissites tegen, waar mensen hun jaarlijkse reisjes bespreken. Kan je hier niks mee?

  • Eduard Blacquière zegt:
    30 Mei, 2010 om 17:31

    Goed verhaal weer, Dave. Ik denk dat je out-of-the box denken de belangrijkste tip is, waar veel mensen nog wat van kunnen leren.. (ook ik!)

    Reageren
  • Dave zegt:
    30 Mei, 2010 om 23:09

    Thxs Eduard en idd out of the box denken maakt het verschil tussen ‘ok’ en ‘mogelijk succesvol’ zijn, niet enkel in bij linkbuilding :o

    Reageren
  • Hypotheekrente zegt:
    31 Mei, 2010 om 09:11

    In “hypotheken” land is het ook erg lastig om kwalitatieve links te verzamelen. Het is zaak om een win-win-situatie te bedenken. Als er voor de tegenpartij niks in zit, wordt er niet gelinkt.

    Reageren
    • fitnessapparatuur zegt:
      08 Jun, 2010 om 13:44

      Dit is ook zo in de fitness wereld, 9 van de 10 informatieve pagina’s wordt beheerd door een van de concurrenten en die laten je geen link of artikel met link plaatsen

    • Dave zegt:
      08 Jun, 2010 om 14:08

      Die mensen hebben dus al door dat het maken van meerdere sites wel degelijk nuttig is en zijn voordelen heeft :)

  • Fitness zegt:
    31 Mei, 2010 om 11:47

    Wederom een erg duidelijk verhaal… het is eigenlijk de benadering en iets verder denken dan de gebruikelijke webmaster…

    Reageren
  • Tunturi zegt:
    31 Mei, 2010 om 12:10

    Het blijkt vaak erg moeilijk om op de juiste website’s te komen omdat de concurrenten er ook veel mee bezig zijn. Vaak zit je op een blog of informatie website die beheerd wordt door een van de concurrenten.

    Reageren
  • Internet marketing zegt:
    31 Mei, 2010 om 12:28

    Zeer interessant verhaal. Wederkerige links heb ik tot nog toe naast me neer gelegd omdat het mij niet echt interessant leek. Wellicht dat ik het via de content-manier eens een kans ga geven.

    Reageren
  • Vacatures zegt:
    01 Jun, 2010 om 14:05

    Goed artikel! Linkbuilden blijft het lastigste vind ik.. Het kost tijd, maar het is zeer waardevol.. Daarom altijd goed om extra tips te hebben!

    Reageren
  • Dave zegt:
    01 Jun, 2010 om 14:15

    Aan alle ‘uitzonderlijke’ namen te zien die in de comments worden gebruikt moeten we inderdaad vaststellen dat velen linkbuilding niet begrijpen of (nog) niet onder de knie hebben :o

    Reageren
    • Tunturi zegt:
      01 Jun, 2010 om 20:52

      Je hebt deels gelijk Dave, maar na een tijd te experimenteren ben ik er achter gekomen dat het zeker zin heeft….. Mits je natuurlijk hier in het rechter rijtje komt te staan

    • Vacatures zegt:
      02 Jun, 2010 om 12:48

      Het heeft inderdaad wel nut zoals Tunturi zegt.. Ook al kom je vaak op vele pagina’s terecht die minder relevant zijn, maar er zitten er altijd een paar tussen die wel iets van relevant zijn. En ik denk dat Google, als er wel een aantal relevante van het domein afkomen, de andere niet zo streng bestraft..

    • Dave zegt:
      02 Jun, 2010 om 14:21

      Werkt inderdaad maar je moet in de sidebar terechtkomen wat wil zeggen dat je hier maandelijks moet komen spammen om er te blijven staan. Geef mij dan maar liever 1 linkje zoals hierboven beschreven, hoef ik nooit meer naar om te kijken en zal waarschijnlijk nog beter werken :o

    • Vacatures zegt:
      02 Jun, 2010 om 17:14

      @Dave, Daar heb je inderdaad gelijk in :)

  • Goedkoopste Makelaar zegt:
    01 Jun, 2010 om 17:02

    Bedankt weer voor je duidelijke artikel.

    Reageren
  • Gokautomaten zegt:
    01 Jun, 2010 om 20:00

    Mooi artikel Dave! Ik betrap me er zelf vaak op slechte emails te sturen om links te verkrijgen. Zal deze methode zeer zeker gaan toepassen.

    Reageren
  • Tunturi zegt:
    02 Jun, 2010 om 11:59

    Hier zijn we nu druk mee bezig inderdaad. Een duidelijke opzet te maken voor een email. die je standaard kunt versturen naar webbeheerders

    Reageren
  • Sportvoeding zegt:
    02 Jun, 2010 om 12:05

    Wij krijgen juist erg veel van deze emails, ik gebruik ze dan zelf ook weleens

    Reageren
    • incassobureau zegt:
      14 Mrt, 2012 om 10:09

      Handige tips bedankt hiervoor. Ik zal deze pagina gelijk opslaan tussen mijn favorieten.

  • Tom Broekhoven zegt:
    02 Jun, 2010 om 16:23

    Goed verhaal. Vooral het contacteren van de juiste mensen heeft vaak wat tijd nodig. Ik heb ook regelmatig met mensen aan de telefoon gezeten (wanneer het ijs al gebroken was).

    Het houden van een ludieke kortingsactie is ook wel eens voldoende geweest voor een behoorlijk aantal linkjes.

    Ben geen voorstander van het standaardiseren van e-mails. Dan wordt het wel erg onpersoonlijk.

    Reageren
    • Gokautomaten zegt:
      05 Jun, 2010 om 11:29

      Het standaardiseren van e-mails met linkbuilding is vaak funest. Je pikt ze er zo tussenuit. Een goed verhaal waarin je kunt vertellen wat de meerwaarde is voor beide heeft voor mij de voorkeur!

  • Hypotheekrente zegt:
    03 Jun, 2010 om 09:00

    De ervaring leert mij dat een linkaanvraag via mail dikwijls onbeantwoord blijft.

    Reageren
    • Internet marketing zegt:
      03 Jun, 2010 om 09:56

      In mijn ervaring is een persoonlijke aanpak met een constructief verhaal de beste manier. Een complimentje over de webpagina, het opsporen van een gebroken linkje, dat soort zaken. Wat ik merk is dat beheerders vaak de conversatie aangaan en sneller geneigd zijn tot het plaatsen van mijn link.

    • Dave zegt:
      03 Jun, 2010 om 10:08

      Hier beschreef ik het reeds eerder hoe je dat het beste aanpakt http://www.e-tail.be/links-verzamelen/

  • Sosa zegt:
    03 Jun, 2010 om 16:45

    Wat ik mij afvraag, wat is beter.

    Op een linkpagina met PR4 komen of op een aparte pagina met 0 pr?

    Reageren
    • Dave zegt:
      03 Jun, 2010 om 18:11

      Geef mij maar een eigen pagina met of zonder groene shit. Niemand die me tegen gaat houden om een paar linkjes naar die nieuwe pagina af te vuren :o

    • Sosa zegt:
      03 Jun, 2010 om 20:10

      Dus je zorgt er dan zelf voor dat de pagina belangrijk wordt door er naar te linken?

    • Dave zegt:
      03 Jun, 2010 om 20:14

      Dat heb je helemaal goed….

    • Sosa zegt:
      04 Jun, 2010 om 10:12

      Maar dat doe je dan niet met je eigen site (waar de links naar toe wijzen)? Anders krijg je hetzelfde effect als met een links pagina? Heb je daar nog tips voor? :)

    • Internet marketing zegt:
      04 Jun, 2010 om 11:16

      Dat is ook meteen weer het voordeel van het beheren/onderhouden van meerdere sites (al dan niet klonen).

    • Sosa zegt:
      04 Jun, 2010 om 13:32

      Ok, that will do the trick dus… gelukkig ben ik hier al mee bezig :)

      Thanks!

  • Sosa zegt:
    04 Jun, 2010 om 13:32

    Andere vraag… Wat zal meer resultaat hebben:

    1. Enkele links van redelijke PR (4) richting mijn site laten linken, zonder backlink.
    2. Tientallen links naar mij linken (hoge en lage PR) met backlinks

    Reageren
    • Dave zegt:
      04 Jun, 2010 om 14:45

      Only Gogole knows (of je testwerk) :o Maar ik vermoed de 2e optie omdat dat het minst ‘verdacht’ zal overkomen…

  • Hypotheekrente zegt:
    04 Jun, 2010 om 16:17

    Hmm, als ik mag kiezen optie 1. Een aantal aandachtspunten:
    – varieer in linktekst
    – evt deeplinks
    – zorg voor spreiding in tijd (niet alle links op 1 dag geplaatst)

    Reageren
    • Dave zegt:
      04 Jun, 2010 om 17:19

      Dit onderzoekje toont het tegenovergestelde en de reden waarom ik voor de PR0’s ga. Zelf ook genoeg dat effect gezien en is ook ergens logish…

      http://www.cemper.com/seo-knowhow/natural-anchortext-link-building-case-study

    • Internet marketing zegt:
      07 Jun, 2010 om 11:26

      Interessant artikel Dave. Ik merk dat ik zelf ook steeds minder naar de PR van pagina’s kijk, maar eerder naar de inhoud. Het effect van een aantal PR0 linkjes kan groter zijn dan dat van een paar PR4/5 pagina’s.

    • Dave zegt:
      07 Jun, 2010 om 11:32

      Ik kijk er nooit meer naar… Als de cachedatum ok zit, dan is elke link (in mijn sector) die ik kan krijgen een goede :)

  • Kristian van Bockel zegt:
    04 Jun, 2010 om 17:10

    Goede post! Een mooi voorbeeld van hoe in te spelen op een long tail keyword, namelijk ‘praktische linkbuilding tips’.. En off you go with user generated content.

    Reageren
  • fitnessapparatuur zegt:
    08 Jun, 2010 om 13:38

    Ik vermoed dat google meer waarde hecht aan een link van een onderwerp gerelateerde site dan van een nutteloze linkpagina die pr 4 heeft

    Reageren
  • Rob Demmers zegt:
    08 Jun, 2010 om 16:28

    Leuk artikel. Je licht er een paar praktische zaken uit die in een linkbuildingstrategie moeten terugkomen: de beschikbaarheid van ruilmiddelen. In jouw geval is het de tip om content aan te bieden in ruil voor een backlink.
    Iets wat in de bloggerswereld redelijk ingeburgerd is

    Het feit je er voor kiest om niet de generieke maar meer de longtail keywords te nemen is inderdaad slim, omdat de conversie op longtail keywords hoger is.

    Ouote :”Vandaag wil ik 1 methode bespreken waarmee je gelijk aan de slag kan ! Niet teveel nadenken over hoe of wat , gewoon DOEN…”

    Rob: Je moet wel de waarde van een backlink weten om te bepalen hoeveel tijd je er insteekt om een backlink te krijgen.

    Quote: “Wederkerige links..de meeste seo†™er zullen je het afraden, ik raad het je ten stelligste aan :o Waarom ? Omdat ik die dingen uitvoerig heb getest en ze perfect hun werk doen.”

    Rob: Linkruil werkt nog steeds, maar er zit een dempingsfactor op. Dat betekent dat niet de volledige linkwaarde wordt doorgegeven. Ook hier geldt weer: waardebepaling is essentieel, anders ruil je misschien wel een waardevolle link van jezelf voor een waardeloze link van een ander.

    Reageren
    • Dave zegt:
      09 Jun, 2010 om 00:49

      Een planning hebben van wat je wilt is inderdaad ‘aan te raden’ om het voorzichtig uit te drukken. Teveel zie je nog dat mensen op linkjacht gaan en alles nemen wat ze kunnen zonder er strategisch mee om te gaan. Maw. het heeft geen zin om een link met keywordcombinatie XY naar pagina A te sturen als Google pagina C rankt voor die kw combinatie.

      Ik denk niet dat er heel erg veel demping zit op deze manier van linkruil of heb er toch nog niet erg veel van gemerkt mocht het wel zo zijn..

      Daarom dat ik meestal zeg, niet teveel nadenken en gewoon doen. Als je gaat nadenken over dempingsfactoren, de hoeveelheid linkjuice of linkreputatie er mogelijk kan (of niet) worden doorgegeven ben je bezig met je tijd te verkloten. En tegen de tijd dat jij hebt beslist of het een no of go is heb ik er al 5 geplaatst :o

      Slechte links bestaan voor mij niet (en zeker niet als ze uit een artikel komen)…als ze van een iet of wat relevante (nu ja wat is relevant..) en non spammy site komen neem ik het gewoon mee…

      Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke soort van linkbuilding je aan het doen bent..

  • Webton Webdesign zegt:
    15 Jun, 2010 om 16:57

    Mooi artikel… Ik betrap me er zelf vaak op slechte emails te sturen om links te verkrijgen. Zal deze methode zeer zeker gaan toepassen.

    Reageren
  • Teakhouten Tuinmeubelen zegt:
    28 Jun, 2010 om 11:48

    Dank voor de nuttige tips! Denk dat ik dat voor onze site dan maar eens snel moet gaan doen……

    Maakt het voor google verder nog veel uit of de tekst in het Engels of Nederlands is geschreven? Als het teak gerelateerd past het natuurlijk ook in de context?..

    Iemand ervaring hiermee?

    Reageren
    • Kredieten zegt:
      29 Jun, 2010 om 15:07

      De concurrentie van Nederlandse zoekwoorden is een pak minder dan de Engelse (vb. zoekwoord “creditcard” of “kredietkaart” of in jouw geval “teak meubelen” of “teak furniture”).

      Aangezien je geen Engelse versie van jouw website hebt, kan je bijvoorbeeld wel Engelse links aanvragen met zoektermen als “teak”, “Teak Beaufort”, “Teak Semar”, “Teak Sandaran”…

  • Incasso zegt:
    14 Jul, 2010 om 16:24

    Bedankt voor de nuttige tips.
    Internet is volgens mij een groot social netwerk dus iedere link die telt.

    Reageren
  • Rob @ Stacaravans zegt:
    25 Sep, 2010 om 15:29

    Het belangrijkste bij linkbuilding is het gebruik van de juiste link anchor tekst/titel en zo veel mogelijk aparte ip’s. Dus 10 links van 10 aparte ip’s is beter dan 100 links van 1 ip. Voor Nederland zijn vooral Nederlandse websites met backlinks gehost in Nederland heel belangrijk.

    Reageren
  • Webdesign Utrecht zegt:
    21 Okt, 2010 om 10:42

    Goed en duidelijk verhaal!

    Reageren
  • Jacco zegt:
    07 Nov, 2010 om 08:40

    Google stopt je tegenwoordig handmatig terug onder de zoden als je site naar een thin affiliate site ruikt. Hebben jullie daar ook nog tips voor? Anders dan je site compleet omgooien naar een blog?

    Reageren
  • hernia zegt:
    29 Dec, 2010 om 15:42

    Is er ook een lijst waar ik links kan aanvragen?

    Reageren
  • Relatiegeschenken zegt:
    01 Jan, 2011 om 19:49

    Goed artikel. Ik ga het maar eens proberen, maar ik denk wel dat je succes van je branche afhangt. Veel zogenaamde informatiepagina´s zijn al aangemaakt door mensen die in de e-commerce zitten, en die willen uiteraard niet naar concurrenten linken. But it´s worth a try!

    Reageren
  • stein zegt:
    20 Feb, 2011 om 11:42

    Heldere goede uitleg. In mijn ogen is het oneindig maar moet je vooral zorgen dat je netjes bijhoudt wat je doet, waar je het doet en of links ook geplaatst worden. Een structuur in je werk in essentieel.

    Reageren
  • Maxime zegt:
    14 Apr, 2011 om 13:41

    Hee!

    Heel erg bedankt voor deze post. Ik ben nu iets meer dan 2 maanden bezig met linkbuilding en ik heb weer een hoop geleerd!

    Dankjewel!

    Reageren
  • Topper zegt:
    31 Mei, 2011 om 12:40

    Goeie tips weer! thanx!

    Reageren
  • Battery Supply zegt:
    16 Jun, 2011 om 19:10

    Ontzettend nuttige artikel. Ik ga het meteen uitproberen. Als je het niet probeert, weet je het dat het niet werkt. Bedankt voor het schrijven en delen hiervan!

    Reageren
  • Sebastiaan zegt:
    07 Jul, 2011 om 13:10

    Wederom een goed artikel. Had het origineel al gelezen,.
    http://Www.karelgeenen.nl blijft een geweldige inspiratiebron

    Reageren
  • echte naam of pseudoniem aub zegt:
    14 Aug, 2011 om 23:15

    Handige tips bedankt!

    Reageren
  • Joris zegt:
    19 Sep, 2011 om 18:58

    Met je artikelen bevestig je meestal wat ik al van plan was, maar je hebt ook wel eens punten die ik zelf niet had bedacht.

    Het schrijven van een blog is een must voor goede linkbuilding, maar vergt wel erg veel inspanning. We zijn er al wel mee bezig.

    Bedankt!

    Reageren
  • H. Keizer zegt:
    15 Feb, 2012 om 19:47

    Erg leuk artikel. Bloggen is zeker een krachtige manier van linkbuilden. Ik sta er nog versteld van hoeveel startpagina’s, startkabels, etc. vol staan met spam. Wanneer denken jullie dat Google hier eens wat aan gaat doen?

    Reageren
  • Hans van Nunigen zegt:
    30 Mrt, 2012 om 12:56

    Het is inmiddels bijna 2 jaar verder…

    Dave, kijk je op dit moment nog exact hetzelfde tegen dit onderwerp aan? Of begint het effect van pr0-linkexchange achterhaald te worden en zijn kracht te verliezen.

    Ben benieuwd of de ontwikkelingen van de afgelopen 2 jaar je visie hebben doen veranderen.

    Reageren
    • Dave zegt:
      30 Mrt, 2012 om 13:19

      De tijd gaat snel :)

      Maar op linkbuilding vlak blijft de tijd stilstaan wat mij betreft..alles wat ik paar jaar geleden deed doe ik nog steeds en is volgens mij gewoon tijdloos.

      Ik neig wel meer naar connection/relationship building ipv naar puur linkbuilding. Er valt meer uit te halen op langere termijn :)

      Dave

    • Hans van Nunigen zegt:
      30 Mrt, 2012 om 13:25

      Snelle reply Dave, waarvoor dank :)

      Ik heb alleen weleens gelezen dat een inkomende en uitgaande link (dus exchanged links) elkaar inmiddles opheffen.

      +1 -1 = 0

      Wat is jouw mening daarover?

    • Annemarie Vaes zegt:
      17 Apr, 2012 om 11:55

      Ja dat heb ik ook gehoord. Ik ben benieuwd hoe je daar over denkt.

  • Serkan zegt:
    17 Mei, 2012 om 11:40

    Sinds de google update penguin gelden er nu weer heel adnere regels helaas…

    Reageren
  • Trunks zegt:
    23 Mei, 2012 om 13:57

    Penguin maakt alles stuk lastiger…

    Reageren
    • JP zegt:
      23 Mei, 2012 om 16:24

      Toelichting graag!

      Hoezo maakt de Penguin update alles lastiger?
      Wat houdt deze update in?
      Wat zijn de gevolgen die lastig zijn?

  • echte naam of pseudoniem aub zegt:
    07 Dec, 2012 om 10:16

    Na wat rondzoeken op internet kwam ik dit tegen en hiermee kan ik in ieder geval goed mee aan de slag.

    Edit: geen zoekwoorden in naamveld aub

    Reageren
  • Floris zegt:
    24 Jan, 2013 om 14:08

    Hoe recent is dit artikel anno 2013 nog? Is deze techniek penguin-proof?

    Reageren
  • op deze website zegt:
    15 Feb, 2013 om 19:12

    Wederom nuttige informatie Karel, bedankt

    Reageren
  • Jasper zegt:
    31 Aug, 2013 om 13:12

    Op kleine schaal werkt deze methode nog prima Floris!

    Reageren

Reageren