Naar
boven

Zet jij al vloggers in om je doelgroep te bereiken?

Heb jij jouw producten al laten unboxen op YouTube?

Furtjuh, Teske en Enzo Knol zijn waarschijnlijk totaal onbekende namen voor jou. Maar dat waren afgelopen week de grote winnaars van de zogenoemde VEED Awards. Dit zijn niet meteen de bekende Nederlanders die jij voor ogen hebt voor jouw marketingcampagne. Toch is het slim om eens rond te kijken op YouTube. Op een eenvoudige manier kan je zo doelgroepen per tienduizenden aanspreken.

De drie genoemde winnaars van de VEED Awards zijn samen goed voor 846 duizend (!) volgers op YouTube. De video’s die deze vloggers maken krijgen tienduizenden views van een grote groep trouwe volgers. En hoewel deze YouTube-sterren kieskeurig zijn, staan zij zeker open om jouw producten te reviewen en op die manier te delen met duizenden volgers.

Zelf video’s maken

Voor jouw organisatie is het wellicht niet weggelegd om zelf video’s te maken. Te veel werk en te kostbaar. Dan bieden deze jonge YouTube-sterren uitkomst met een zogenoemde unboxing. De YouTube-sterren krijgen dan een pakket opgestuurd en maken dat open voor de camera. Een goed voorbeeld daarvan is de winnares van de VEED Award ”“ Beste Vrouwelijke YouTuber.

Naast het noemen van de zender van het pakket, plaatst ze ook een link naar de Facebookpagina van US Foodz onder de video. Deze video is bijna 65.000 keer bekeken.

Unboxing

De webwinkel beautiful-bijoux is bijzonder actief wat betreft het uitdelen van de zogenoemde ‘unboxing’ zendingen. Tientallen vrouwelijke YouTubers hebben al een keer een pakket ontvangen, goed voor ruim 360 duizend views. Net zoals bij de video van Teste de Schepper wordt in onderstaande video niet ieder product met evenveel enthousiasme onthaald, maar het merendeel wordt aangeprezen.

Aan de slag

In deze blog zie je twee voorbeelden van vrouwelijke vloggers, maar ieder denkbaar onderwerp wordt op YouTube besproken. Ben je op zoek naar informatie over fietscomputers, dan zijn daar ook unboxings van experts over te vinden.

Dus zoek op Youtube naar deze experts en YouTube-sterren en benader hen voor een unboxing van jouw producten. Je bereikt er enorme doelgroepen mee!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Auke Bullema
Als redacteur werkt Auke Bullema sinds de oprichting voor het vakblad Checklist Webwinkel. Checklist Webwinkel is een tweewekelijks magazine vol praktische artikelen voor ondernemers die een webwinkel gaan starten en webwinkeliers die willen professionaliseren.
1 reactie op "Zet jij al vloggers in om je doelgroep te bereiken?"
  • Jan Roelofsen zegt:
    28 Apr, 2015 om 16:13

    Leuk schrijven Auke.
    Best wel bijzonder dat vloggers blijkbaar zoveel lichtjaren voorlopen op (grotere) retailers.
    In deze clip van de Hema mag je zelfs niet reageren .. https://www.youtube.com/watch?v=SwmB5AsO8lE

    Ik ben benieuwd wanneer deze bedrijven video écht als communicatiekanaal oppakken en zelf gaan communiceren met hun doelgroep.
    Precies wat Tom Coronel zegt in de afsluiter van deze video: https://youtu.be/tsvjEOexQys?t=10m15s
    (PS; kijk even door voorbij de aftiteling ;) )

    Reageren

Reageren