Naar
boven

Zo werkt zoekmachine optimalisatie na de Google Panda update!

Er is al veel over geschreven, de Google Panda update. Ook wel de farmer update genoemd. Doel van Google was om het kaf van het koren te scheiden. Maar wat is de Panda update nu precies (hoe werkt het)? En nog veel belangrijker: wat betekent het voor het vak zoekmachine optimalisatie?

Feit is dat het vak SEO-er niet meer bestaat zoals we het kennen. Goede content is niet meer genoeg. Content = geen king meer. Het draait om gebruikerservaring…

Video: Zo werkt zoekmachine optimalisatie na de Panda update

In de onderstaande video legt Rand Fishkin van SEOmoz in detail uit hoe de Panda update technisch gezien werkt (zeer interessant) én wat het vak zoekmachine optimalisatie voortaan inhoudt (nog veel interessanter). Enjoy!

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
6 reacties op "Zo werkt zoekmachine optimalisatie na de Google Panda update!"
  • Karel Geenen zegt:
    28 Jun, 2011 om 11:38
  • Harm zegt:
    05 Jul, 2011 om 16:52

    Hallo Karel,
    Ik heb gisteravond deze video ook zitten bestuderen. Erg interessant. Mag ik je vragen wat jij vindt van de rol van een SEO consultant met betrekking tot zijn of haar rol op het gebied van internet marketing strateeg? (of web strategist zoals randy het mooi zegt).

    Ben jij van mening dat dit onder de verantwoordelijkheid/werk hoort van een professional SEO consultant? Misschien een keer een leuke post/discussie van maken?

    Alvast bedankt voor je input!

    Reageren
  • Rob Demmers zegt:
    25 Aug, 2011 om 17:28

    “Content = geen king meer” Waarom niet? Goede content bepaald toch voor het grootste deel de gebruikerservaring?
    Panda is op zich niets nieuws. Werken aan kwaliteit noemde we een jaar terug, werken aan je autoriteitswaarde. Het enige verschil is dat Google steeds beter in staat is om kwaliteitsaspecten te herkennen en dat meer en meer een rol laat spelen in de ranking. Social is er bij gekomen en content die men wil delen zal wel goed zijn.
    Panda laat zien welke kant het nu het opgaat en dat de rol van SEO gaat veranderen. Maar dat was ook al wel duidelijk.

    Reageren
  • Cris Caanen zegt:
    26 Aug, 2011 om 09:59

    Volgens mij legt de video het verschil behoorlijk goed uit. Op mij komt het juist wel over als een radicale verandering. Denk overigens dat dit een goede zaak is. Dit zal de kwaliteit van de sites ten goede gaan komen. Ik erger me kapot aan die sites puur gebouwd voor zoekwoorden en voor advertenties.

    Reageren
  • Sebastiaan Grinwis zegt:
    19 Sep, 2011 om 16:07

    Ik denk dat de video aardig duidelijk is en dat content etc google nog steeds belangrijk is. Maar gebruikerservaring wordt echt steeds belangrijker. Denk maar eena aan Google+1 groetjes sebastiaan van rolgordijnen op maat

    Reageren
  • Bas zegt:
    09 Okt, 2011 om 10:30

    Het lastige is dat het moeilijker is om content te creeeren waarvan bezoekers denken ‘wow’. Beetje dezelfde uitdaging als ‘zorg dat er veel websites natuurlijk naar je linken’.

    Reageren

Reageren