Naar
boven

Google Instant actief in Nederland. Alfabetische lijst van “beste” websites per letter!

Google heeft een paar weken geleden instant search gelanceerd. Sinds vandaag is instant search dus ook in Nederland actief. Let op, het werkt voorlopig alleen wanneer je bent ingelogd met een Google account.

Grappig om te zien is welke websites er naar voor komen wanneer je slechts één letter intypt, hieronder vind je de alfabetische lijst van websites die dus bovenaan staan bij slechts één letter:

Er zijn een aantal dingen die mij opvallen, zie jij ze ook?

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
10 reacties op "Google Instant actief in Nederland. Alfabetische lijst van “beste” websites per letter!"
  • Bjorn van der Neut zegt:
    30 Sep, 2010 om 08:41

    Helaas werkt het bij mij nog niet. Maar de resultaten van zoeken op A = ANWB etc is logisch want als ik nu een A in type krijg ik als lijst ook ANWB als eerste te zien als suggestie.

    Reageren
  • Wouter zegt:
    30 Sep, 2010 om 09:11

    Wow, ns.nl in plaats van nu.nl? Kan me toch moeilijk voorstellen dat meer mensen daarnaar zoeken.

    En anwb een beetje dubbelop.

    Reageren
  • BHV zegt:
    30 Sep, 2010 om 11:04

    Misschien komt het doordat Nu.nl niet meer (zo vaak) via Google bezocht wordt en meer als startpagina/bookmark staat ingesteld.

    Verder vallen natuurlijk 9292ov en het wikipedia artikel over Joran op. 9292ov wordt natuurlijk veel op het woord OV gevonden en het artikel op Joran (+van der sloot).

    Reageren
  • Exclusief bedrijfsuitje zegt:
    30 Sep, 2010 om 11:08

    Wel verrassende resultaten toch nog!

    WK.nl boven Wikipedia.com
    Funda boven Facebook

    Wel cool trouwens die instant results, verbazend ook hoe snel het is!

    Reageren
  • Frans Sijtsma zegt:
    30 Sep, 2010 om 16:15

    Ik denk dat de mensen van autokopen.nl niet zo blij zijn.

    Als ik de zoekterm [auto kopen] begin te typen verschijnt na het typen van [au] al autotrader als eerste resultaat en dat blijft zo tot ik het woord auto klaar heb.

    Vervolgens eerst een spatie en de [k] waarna autokopen pas verschijnt.

    Dat was anders toen ik google instant er nog niet was

    Frans

    Reageren
  • Tom Broekhoven zegt:
    01 Okt, 2010 om 08:35

    Logische resultaten met uitzondering van ns.nl. Ik moet zelf wel eerlijk zeggen dat ik de wijzigingen op dit moment nog bloedirritant vindt.

    Het zoeken gaat nu wel erg snel, maar ook zo snel dat ik tijdens mijn zoekopdracht wordt afgeleid.

    Reageren
    • BHV zegt:
      04 Okt, 2010 om 09:39

      Ik ben er momenteel ook niet tevreden over. Ik vind het een grappige toevoeging die mijns inziens default uit zou moeten staan (ook wanneer je ingelogd bent). Het feit dat de resultaten verspringen bij iedere letter die ik intik wekt bij mij de nodige irritatie op.

  • Hypotheekrente zegt:
    04 Okt, 2010 om 09:08

    > Google Instant werkt voorlopig alleen wanneer je bent ingelogd met een Google account.
    Waarschijnlijk dus dat jouw alfabetische lijst beïnvloed werd door persoonlijke voorkeuren? Al lijken de resultaten wel logisch.

    Reageren
  • Fotografie cursus zegt:
    05 Okt, 2010 om 09:40

    Dit kan nog lastig gaan worden voor mensen die een website hebben die zich richt op meerdere trefwoorden tegelijkertijd. Zo richt ik me bijvoorbeeld op fotografie cursus, maar als iemand fotografie intoetst en direct al een andere site tegenkomt gaat hij cursus er niet meer achterna intoetsen.

    Het gaat dan lastig worden om bezoekers te krijgen via Google omdat de “grote” jongens alle bezoekers gaan krijgen. Ik ben dus nog niet weg van Google Instant, maar misschien zit ik er naast en gaat het meevallen.

    Reageren
  • Mischa zegt:
    18 Okt, 2010 om 15:38

    Wat mij opvalt, is dat 7 (C1000, Dixons, Gamma, ING, Lidl, NS en Xenos) van de 26 sites van commerciële bedrijven zijn.

    De andere 19 websites (ook al zit daar soms een commercieel model achter) zijn social media, informatiebronnen of draaien om entertainment.

    Dat wil zeggen dat er op basis van deze gegevens nog altijd weinig is veranderd sinds het begin van het webtijdperk. Mensen gebruiken het web om informatie in te winnen en informatie en meningen te delen.

    Want als je de websites van de 7 bedrijven bekijkt, valt op dat je
    bij Dixons online aankopen kunt doen. Bij de anderen kun je je boodschappenlijstje samenstellen en dat printen of e-mailen.

    Je kunt je afvragen of de websites van C1000, Gamma, Lidl en Xenos niet vooral bezocht worden om te kijken wat er in de aanbieding is. In dat geval zijn die websites ook gewoon informatiebronnen.

    Als bedrijf is het belangrijk om je te realiseren waarvoor mensen het web gebruiken en je daaraan aan te passen: help mensen vinden wat ze zoeken en je verdient meer geld.

    Reageren

Reageren