Naar
boven

Karel nu 24 uur per dag “live”!

Techniek gaat steeds verder. Ook voor je online business. Een mooi voorbeeld (al zeg ik het zelf) vind je aan de rechterkant van mijn website, dat mannetje in pak wat telkens je pijltje volgt. Klik er maar eens op (als je dat al niet hebt gedaan). Geinig toch…

Voor mijn website zal het alleen maar “geinig” zijn, maar waarschijnlijk zullen er toch meer mensen inschrijven op mijn nieuwsbrief. Toch kan een dergelijke techniek zorgen voor meer verkopen op je website. Het komt allemaal wat persoonlijker over, net als een verkoper in de winkel.

Ik heb deze software van Sitepal (aff.). Persoonlijk vind ik het een sterk stukje software. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je kunt bijvoorbeeld zelf tekst inspreken (zoals ik heb gedaan) of je kunt de text-to-speech functie gebruiken. Verder kun je de achtergrond aanpassen zoals je zelf wilt (je kunt ook eigen achtergronden uploaden) en het personage is ook volledig aanpasbaar!

Zeker wanneer je producten via het internet koopt is het de moeite om eens te testen of je meer verkoopt met een “virtuele verkoper” in je webshop.

Ik ben benieuwd wat jullie nu van zo’n virtuele verkoper vinden…

Klik hier om ook een dergelijke “virtuele verkoper” op je site te plaatsen!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
15 reacties op "Karel nu 24 uur per dag “live”!"
  • Roel Willems zegt:
    29 Mrt, 2007 om 20:02

    Erg leuke optie, maar natuurlijk moet het wel bij je site passen. Maar zal zeker voor een aantal branches erg interessant zijn, zeker als je het echt met je eigen stem inspreekt (zeker leuk als je dan een telefonische follow-up hebt, en je stem herkend wordt).

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    29 Mrt, 2007 om 20:37

    Inderdaad Roel dat zou een goede toepassing zijn! Heb er zelf ook nog wel een paar bedacht.

    Wanneer je bijvoorbeeld een website hebt in meerdere talen kun je personages aanmaken gerelateerd aan het land (Chinezen, Afrikanen enz. enz.) Dan kunnen de bezoekers in hun eigen taal aangesproken worden…

    Reageren
  • Daan zegt:
    29 Mrt, 2007 om 20:46

    Hmm.. leuk ding! Ook vrij knap dat je figuur z’n mond beweegt op de momenten dat je text hoort, terwijl je die dus zelf hebt ingesproken. Interessante tool!

    Reageren
  • Dave zegt:
    29 Mrt, 2007 om 21:26

    We hebben er een tijdje mee geëxperimenteerd en bleek dat de klant het soms een storend element vond..Zal ook wel van de sector afhangen natuurlijk..

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    29 Mrt, 2007 om 21:29

    @Dave

    Het zal er ook aan liggen of dat je hem automatisch laten praten of dat de mensen er eerst op moeten klikken. Als hij zomaar begint te spreken kan ik me voorstellen dat het irritant is…

    Reageren
  • Daan zegt:
    29 Mrt, 2007 om 23:25

    \’t is overigens niet goedkoop. Stel ik heb een site waar 10.000 bezoekers komen per dag, en 10% kijkt het filmpje, dan heb ik dus 30.000 \’streams\’ nodig. Dat is 100 dollar p/m

    Reageren
  • Dave zegt:
    29 Mrt, 2007 om 23:51

    Inderdaad , zomaar laten spreken bracht echt irritatie teweeg..Nou ja, getest in alle mogelijke manieren maar geen stijging in verkopen. Wat wel beter werkt is een live chat functie.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    30 Mrt, 2007 om 09:31

    @Daan

    Ik heb een aantal reacties van je verwijderd. Het is niet de bedoeling om te gaan spammen om zo in het rijtje van “wie reageert” er te komen. Gelieve ook gewoon met je naam te reageren en niet met je keywords.

    Ik wil graag reacties die iets bijdragen. Overigens was dit het risico natuurlijk van deze functie. Mensen proberen nu zo snel mogelijk in het rijtje te komen om zo pagerank te “krijgen”. Hopelijk gaat dat niet teveel gebeuren anders zal ik die functie weer uit moeten schakelen..

    Reageren
  • Daan zegt:
    30 Mrt, 2007 om 16:54

    @Karel

    Je hebt natuurlijk gelijk. Ik kon de verleiding even niet weerstaan. Het is natuurlijk wel een risico, die ‘echte’ spammers snel genoeg weten te vinden. Ik denk dan ook niet dat het lang leven beschoren is.

    Reageren
  • Daan zegt:
    30 Mrt, 2007 om 16:55

    ps.: ’t gaat hier dus mis met single quotjes (‘) en waarschijnlijk ook de backslash? \\\

    Reageren
  • Roel Willems zegt:
    30 Mrt, 2007 om 22:21

    “Wat wel beter werkt is een live chat functie.”

    Hmm, had laatst nogal een langdradig chat gesprek met iemand van de KPN. allemaal erg leuk dat ze op die manier nieuwe technieken in zetten.. maar ik wacht liever even voor dat ik iemand spreek (via telefoon, of zoals de postbank doen; skype) dan dat ik tijdens het gesprek na elke zin een kop koffie kan halen. Dus juist met chatten heb ik helemaal geen positieve ervaring.

    ” die †˜echte†™ spammers snel genoeg weten te vinden. Ik denk dan ook niet dat het lang leven beschoren is. ”

    Daar kan je op wachten, al zie je dat steeds meer sites weer van de nofollow afstappen.

    Reageren
  • Dave zegt:
    31 Mrt, 2007 om 01:45

    Kan me best inbeelden dat je met ‘grotere’ bedrijven soms dode momenten hebt bij zo een live chat…maar welke zooi krijg je niet allemaal voorgeschoteld als je die opbelt ? Voor Nederlands druk op 1..blablabla….Voor een vraag over dit druk op 3…om gek van te worden.

    Maar kleine sites doen het best wel goed met de live chat, eigen ervaring, ik kan natuurlijk niet voor iemand anders spreken :-)

    Wat de nofollow betreft, ik denk dat velen niet zo goed weten hoe je dat goed kan gebruiken om bepaalde pagina’s in je site sterker te maken en er dus maar op los “nofollowen”

    Reageren
  • Bram Wenting zegt:
    01 Apr, 2007 om 15:18

    Helaas moet je wel een creditcard hebben om met de trial te mogen werken:) over een tijdje ga ik testen hiermee denk ik :)

    Reageren
  • Maarten Bierman zegt:
    02 Apr, 2007 om 18:31

    Hoi Karel,

    ik vind het een “leuk” middel. Gebruiken ze deze techniek ook niet bij online chat op websites? Bij IKEA bijvoorbeeld?

    Anna staat je de hele dag te woord geloof ik?
    http://193.108.42.79/cgi-nl/IKEA_NL.cgi

    Hier nog zo’n voorbeeld van een dergelijke applicatie.
    http://www.livecom.net/

    Kortom, Keep Up The Good Work!

    Reageren
  • Remy zegt:
    07 Aug, 2008 om 15:18

    Hoi Karel,

    Leuke tool maar niet echt direct contact met de klant zoals bij de chatapplicaties zoals http://www.promptchat.nl idd

    Gr

    Reageren

Reageren