Naar
boven

We like SEO

We Like SEOPeter van de Graaf en Mathieu Burgerhout kregen het lumineuze idee om de discohit D-I-S-C-O te veranderen in “We like SEO”. Op zich een leuk idee. Voordat je verder leest kun je het best eerst de video bekijken op welikeseo.com.

En, wat vond je ervan?

Idee een tien, uitvoering een …

Het idee op zich vind ik helemaal top. Zoiets maken is trouwens ook altijd erg leuk. Echter de uitvoering vind ik wat minder, ik zal uitleggen waarom.

Allereerst vind ik de kwaliteit van de video een beetje onder de maat. Een dergelijke kwaliteit doet in mijn ogen afbreuk aan het concept.

Verder vind ik de video op zich, en dan met name de tekst wat eentonig. Ik weet het, er is niks gemakkelijker dan iets afkraken, maar zie het als opbouwende kritiek Peter en Mathieu.

Wat mij echter het meeste stoort is het feit dat deze “virale” video een belangrijk concept mist, namelijk het eenvoudig verspreiden van de video! Nu is het zo dat ik alleen maar kan linken naar de website waar de video op staat en dat ik de video niet kan insluiten in dit artikel.

Tuurlijk, ik begrijp wel waarom dit is gedaan (alle links naar welikeseo.com) maar toch…

Doelstellingen van deze video
Op de website welikeseo.com zijn de volgende teksten te lezen:

Peter van der Graaf
Responsible for the idea to edit the original song to work as a viral within this specific community (he needed viral examples for several SEM conferences).

En

ClearSense B.V.
Responsible for all video and a great creative SEM company that stimulates creativity like this video.

Hieruit maak ik op dat de video bedoeld is om virale voorbeelden te creeëren voor SEM conferenties (voor Peter) en te laten zien hoe creatief het bedrijf is waar Peter werkt (ClearSense).

Conclusie
Mijn conclusie, eerder vraag, is of deze doelstellingen behaald zijn, of zullen worden behaald. Als ik de reacties lees op bijvoorbeeld Dutchcowboys en Edwords lijkt het eerder het tegenovergestelde.

Toch petje af voor Peter en Mathieu, ik weet hoeveel tijd en energie in dergelijke video’s gaan zitten. Misschien de volgende keer is de mening vragen van een paar specialisten ;-)?

Meer leren over zoekmachine optimalisatie? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Met onze hulp bovenaan in Google?

Bekijk onze cursus zoekmachine optimalisatie, onze dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
5 reacties op "We like SEO"
  • Michel zegt:
    29 Okt, 2008 om 22:54

    Ik begrijp je kritiek, maar denk niet dat de actie zo serieus genomen hoeft te worden. Het is volgens mij meer een – uit de hand gelopen – grap, dan een serieuze poging tot een viral. of…?

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    30 Okt, 2008 om 11:14

    Uit de tekst “he needed viral examples for several SEM conferences” maak ik toch wel op dat het een serieuze poging is…

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    30 Okt, 2008 om 13:44

    De kwaliteit viel me ook erg tegen. En had iets meer van de tekst verwacht. Idee is Top! Ben het dus 100% met Karel eens.

    Reageren
  • Jos zegt:
    30 Okt, 2008 om 16:29

    Ik denk wel dat het serieus bedoeld is. Ik ken ClearSense vrij goed en ze zijn serieus aan de weg aan het timmeren met SEO, daar waar ze voorheen voornamelijk SEA deden.

    Reageren
  • Sint Smeding zegt:
    06 Nov, 2008 om 11:27

    Ik denk toch dat het een voorbeeld met een knipoog is. Behalve de matige kwaliteit en het ontbreken van de mogelijkheid het te verspreiden (wat zoiets tot viraal maakt) mis ik ook het doel van de video. Wie en wat wil men nu eigenlijk bereiken?

    Als je zo’n video serieus wilt inzetten moet dat aan het eind volledig duidelijk zijn. Bijvoorbeeld door een verband te leggen tussen hun liefde voor SEO en de toewijding naar klanten toe (dan is de viral gericht op potentiële klanten), of door de kijker te vragen of hij ook zo dol op SEO is (dan gebruik je de viral voor de werving van talent).

    Reageren

Reageren