Naar
boven

What’s new #5: visual sitelinks en nieuwe extensies

whats new 5 najaar

In dit blogartikel lees je over de laatste ontwikkelingen op gebied van advertising. Welke interessante veranderingen zijn er geweest de afgelopen maanden, en waar moet je in de toekomst rekening mee houden? Ben je benieuwd wat er al eerder is aangekondigd en doorgevoerd op gebied van advertising, lees dan hier oudere blogartikelen.

Visual sitelinks

Naast de standaard (tekst)sitelinks die wij allemaal kennen, is Google al enige tijd aan het testen met andere types sitelinks. De zogenaamde visual sitelinks zijn dan ook al eens eerder opgedoken in 2013, maar we zagen ze recentelijk weer terug. Even een korte uitleg over de afbeelding hieronder: links de gewone tekst sitelinks, rechts de visual sitelinks. Deze zijn weergegeven in een carrousel met meerdere afbeeldingen. Dit is sterk vergelijkbaar met de advertentiecarrousel zoals we die van Facebook kennen.visual sitelinks

sitelinks

Waarom Google deze sitelinks weer aan het testen is, is ons nog niet helemaal duidelijk. Mocht Google deze mogelijkheid in de toekomst beschikbaar stellen, dan is het wel zo dat adverteerders meer kunnen doen om een bepaalde beleving te creëren bij de zoeker. Een foto zei tenslotte toch meer dan duizend woorden?

Promotie extensies

Naast de Visual sitelink extensie is er nóg een extensie waarmee Google aan het testen is: de promo extensie. Met deze extensie krijg je de mogelijkheid om een (tijdelijke) actie te promoten in de advertentie. Voorbeeld: promoot je de najaarssale? Laat dan ook de code voor herfstkorting zien in de advertentie. Deze code kunnen je klanten later weer inleveren tijdens het aankoopproces.

promo extensies

Prijsextensies

Naast het testen van visual sitelink-, en promo extensies, heeft Google al wel een nieuw type extensie uitgerold: de prijsextensies. Hiermee breid je je advertentie uit door diensten/producten met bijbehorende prijzen toe te voegen. Zie hieronder het voorbeeld.

phone

Deze extensie maakt het eenvoudiger om je potentiële klant te laten converteren. De bezoeker ziet het product dat zij zoeken als extensie, waardoor deze met één klik op de juiste (bestel)pagina terechtkomt. Kortom, het aankoopproces wordt korter waardoor het conversieratio zeer waarschijnlijk zal stijgen.

Natuurlijk blijven we je op de hoogte houden van de nieuwe advertising ontwikkelingen! Heb je zelf nog aanvullingen of vragen? Laat het weten in de comments.

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Max Ledeboer
Max is als online marketing consultant bij KG, gespecialiseerd in SEA (Search Engine Advertising).
Wees de eerste die reageert!

Reageren