Naar
boven

Feedback gevraagd: Wat vind jij van deze landingspagina?

De vaste lezers weten ondertussen wel dat ik ben gestart met een nieuw bedrijf, Yoozie.net. Voor deze nieuwe dienst hebben we ook een aparte landingspagina/miniwebsite opgezet.

Wanneer je lang aan een website werkt, zie je op een gegeven moment de “fouten” of “problemen” niet meer. Waarschijnlijk ken je dit probleem wel :-).

Daarom zou ik graag van jou, lezer van mijn weblog, willen weten wat je van de onderstaande landingspagina vindt.

Enkele vragen waar wij mee worstelen:

  • Wat is de algemene indruk van Yoozie.net?
  • Is de video verhelderend?
  • Is de aanbieding duidelijk?
  • Is het duidelijk wat Yoozie precies inhoudt?
  • Wat zou mensen tegenhouden om lid te worden?

Ik zou het erg op prijs stellen wanneer je de landingspagina bekijkt via onderstaande link en ons van feedback wil voorzien!

Landingspagina: Yoozie.net/overzicht

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
31 reacties op "Feedback gevraagd: Wat vind jij van deze landingspagina?"
  • whackpak zegt:
    30 Sep, 2010 om 16:17

    Traag, de korte video is een pluspunt om de site niet te snel weg te klikken…

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      30 Sep, 2010 om 16:20

      Bedankt voor de feedback. De snelheid is inmiddels een bekend probleem, waar nu alles aan gedaan wordt!

  • jeroen zegt:
    30 Sep, 2010 om 17:06

    Als iedereen 1 puntje noemt dan ben je weer up to date.

    Heb een breedbeeld scherm en ik zie je optin box niet zonder te scrollen. Ik zou zeggen plaats de tekst er onder ipv er boven of schuif met wat andere zaken.

    Reageren
  • Patrick zegt:
    30 Sep, 2010 om 19:33

    Hoi,

    Als ik de site open, is mijn eerste gevoel: saai. Dat is in tegenstelling met wat je wilt uitstralen denk ik.
    Het is mooi dat je bladspiegel rustig is, maar op de een of andere wijze, krijg ik gaapneigingen.

    Voor mij maak je niet overtuigend duidelijk waarom ik 60 euro per maand zou uitgeven aan deze site.

    In voorbeelden, uitingen van reclame en dergelijke is het niet scherp genoeg.

    Vb: “Zij leren niet alleen online kansen te herkennen maar krijgen ook de tools hoe zij deze daadwerkelijk kunnen gaan benutten.”

    Dit is een “niets-zin”. Je praat hier, maar je zegt te weinig. Online kansen? Tools? etc.
    Wees concreet en maak duidelijk wat een ondernemer hier uit gaat halen.

    Nog één:

    “Uitgesorteerd op onderwerp pik je snel en makkelijk uitgebreide handleidingen, cursussen, nieuwsberichten en video†™s eruit. Zo heb je continu de juiste kennis die je op dat moment nodig hebt in huis”

    Los van het feit dat ik nog nooit gehoord heb van uitsorteren (contaminatie?), pik ik blijkbaar snel en makkelijk handleidingen etc. Dat snel en makkelijk… hoezo? Dat klinkt als een selling point. Licht uit, zou ik zeggen.
    Handleidingen enzo? Wees concreet.
    continu de juiste kennis? Die zin wekt de suggestie dat ik blijkbaar op bepaalde momenten bepaalde kennis nodig heb en weten jullie exact wanneer? Is nogal suggestief. Ik irriteerde me toen ik die zin las.
    Ik vermoed dat je niet wilt irriteren… :-)

    Kort en goed ga ik geen 60 euro maandelijks uitgeven aan iets waarvan me niet duidelijk is of ik:
    a. er een probleem in had en
    b. dat deze site dat probleem waarvan ik al niet wist dat ik die had, gaat oplossen.

    Betreffende a: elke ondernemer denkt een oplossing te zijn of te hebben voor een probleem dat een consument heeft.

    Maak duidelijker welk probleem de bezoekers van Yoozie hebben en geef een concrete oplossingsrichting!

    Overigens: ik kom wellicht kritisch over. Dat is vanuit een constructieve gedachte gedaan.

    Hartelijke groet,

    Patrick

    Reageren
  • Ivan zegt:
    30 Sep, 2010 om 22:26

    Strakke website, met een leuk logo. Design mag wat mij betreft wat speelser is te statisch. Filmpje: het tweede gedeelte (na de linkbuilding) tekst vliegt voorbij dus voor mij niet te lezen. Filmpje mag wat vlotter. Wel een duidelijk filmpje voor de rest, maar overtuigd mij niet om 60 euro uit te geven. Aanbieding duidelijk, maar ik zou het doen, probeer het 24 uur gratis, dan krijg je veel aanmeldingen, je kan echt niet alles lezen of zien in 24 uur, dus dat snakt naar meer. Denk dat iemand dan pas echt overtuigd is. Contact/FAQ/over staat zowel rechts boven als links onder. Karel ik lees jouw blog al heel lang en ben absoluut overtuigd van je kennis en kunde, maar ik haal dit niet uit de Yoozie website. Mij is het niet duidelijk waarom ik 60 euro per maand moet uitgeven. Speel meer in op “optimaliseer uw website, “bovenaan in Google”, “meer bezoekers in 24 uur” en “maak van kijkers kopers” dat idee.

    Groet,

    Ivan.

    Reageren
  • Dirk zegt:
    01 Okt, 2010 om 01:29

    Om een of andere reden kwam ik pas na een 20 tal seconden erachter dat er een video was. Ik keek er in eerste instantie langs.

    Kan aan mij liggen hoor :)

    Reageren
  • Roland zegt:
    01 Okt, 2010 om 13:14

    Hoi,

    Ik had hetzelfde probleem als Dirk. Toen ik de video wilde starten zat ik al op de Test knop ernaast, waardoor ik weer terug moest. Daarnaast heeft degene die het filmpje heeft ingesproken net te veel accent en komt het iets te hobby-achtig over.

    De boodschap in het filmpje is wat mij betreft wel goed overgekomen en duidelijk…

    Gr, Roland.

    Reageren
  • Marijn zegt:
    02 Okt, 2010 om 12:53

    Persoonlijk vind ik het jammer dat de eerste indruk niet meteen de toegevoegde waarde laat zien.

    Ik heb tevens geen zin om op het filmpje te klikken, als ik niet meteen zie wélke voordelen deze dienst/ site mij kunnen bieden..

    “Online succes ligt nu binnen handbereik!” is net iets te vaag voor mij…

    Grt!

    Reageren
  • JohN zegt:
    02 Okt, 2010 om 20:42

    De eerste vraag die ik als bezoeker stel als ik op een onbekende landingpage kom is : “wat is dit?”. Ik zie nergens iets staan als “wat is Yozie?” Ik zie wel dat er blijkbaar een video nodig is om dat uit te leggen. Dan begin ik al af te haken.

    Ik zie ook direct al wat het gaat kosten. Info die ik nu helemaal niet wil zien. Stel je voor dat je een winkel in loopt en er meteen grote prijskaartjes voor je neus hangen nog voordat je besloten hebt of je überhaupt iets wilt kopen…

    Ik vind dit weer een voorbeeld van een pagina die is ontwikkeld vanuit de gedachte van de aanbieder en zeker niet vanuit de gedachtegang van een bezoeker.

    Dus, ik vind het een inefficiënte landingpage die mijn interesse niet wekt.

    Reageren
  • Mireille Wortel zegt:
    03 Okt, 2010 om 14:45

    Ik heb niet alle commentaren hierboven gelezen dus het kan dat ik dingen dubbel vertel.

    Mijn eerste indruk is nog ietwat rommelig. Ik weet nog niet waar ik moet beginnen met kijken. Veel verschillende grote van lettertypes met verschillend kleuren. Waar wil je je focus op leggen? Wat is de hoofdreden dat ik daar kom en wil jij dat ik daar doe? dat is mij niet duidelijk.

    De video viel mij op omdat jij in je blog aangaf dat ik de video moest bekijken en beoordelen. Anders was die mij niet opgevallen. Wel goed dat de video erop staat aangezien je zo zorgt dat mensen langer blijven en in plaats van zelf lezen, rustig kunnen kijken en luisteren.

    De video zou persoonlijker mogen. Met iemand in beeld die nog iets vertelt, in plaats van enkel woorden en voorbeelden in beeld. jij zelf? Maar wellicht is het niet de bedoeling persoonlijk te worden. Terwijl je het wel hebt over persoonlijk advies maar dat is het forum.

    Laatste wat opvalt is dat de aanbieding aangeeft wat het mij oplevert: meer omzet, hoger scoren etc. Maar als ik de video bekijk krijg ik drie diensten aangeboden die niet die doorvertaling maken.

    Last but not least, leuk logo! Fris! Zet dat door in de landingspagina.

    Hoop dat je hier iets aan hebt en succes!

    Reageren
  • BHV zegt:
    04 Okt, 2010 om 10:04

    Ik weet niet of het aan mij ligt maar in zowel firefox als chrome zijn de ‘plus-tekens’ van je FAQ niet actief, waardoor het antwoord op de vragen niet wordt weergegeven.

    Reageren
  • Marjolein Keijser zegt:
    04 Okt, 2010 om 14:11

    Beste Karel,

    Het wordt mij niet onmiddellijk duidelijk wat Yoozie nou precies doet (en dat is natuurlijk wel handig). Ik heb nu het idee dat je vooral workshops op video biedt, maar daar zou ik geen 57,50 per maand voor betalen, want die info vind je ook elders.

    Wat is de core-business van Yoozie? Wat doet jullie tool precies? Probeer dat in 1 zin te zetten en gebruik dat als pay-off.

    Ook staan er veel teksten op de pagina, en sommige lijken een beetje dubbelop te zijn. Misschien moet je alleen de titels laten zien, met een ‘uitschuifoptie’ als je er met je muis overheen gaat. Dat voorkomt scrollen en ziet er meer opgeruimd uit.

    De kleuren (blauw, grijs) vind ik goed, ze maken het scherm rustig.

    Succes ermee!

    Hartelijke groeten, Marjolein

    Reageren
  • Fotografie cursus zegt:
    05 Okt, 2010 om 09:37

    Er staat naar mijn beleving wel erg veel tekst op. De kopjes onderaan met “geld besparen”, “Praktische advies” bevatten wat veel tekst.

    Links “Nog niet overtuigd” zou ik vervangen door een ronde gekartelde button bijvoorbeeld die lekker opvalt. We zijn ten slotte Nederlanders en voordat we geld uitgeven willen we het eerst even testen. Het nog niet overtuigd tekstje valt nu niet erg op.

    Verder het plaatje voor het filmpje, misschien het zwart van de achtergrond veranderen door een tekst “bekijk introductie”? Het filmpje is wel duidelijk maar mag van mij wat sneller gaan qua spraak.

    Succes!

    Reageren
  • Fitnessapparatuur zegt:
    05 Okt, 2010 om 16:03

    Ziet er leuk uit. Wat sober, maar wel erg duidelijk
    En dat is de bedoeling van dergelijke website’s

    Reageren
  • Fotografie cursus zegt:
    06 Okt, 2010 om 12:49

    Wat ik tegenkwam op internet is misschien iets wat je kunt gebruiken om de landingspagina onder het publiek te testen. Via http://usabilla.com/ kan je een usability test aanmaken en deze laten uitvoeren door gebruikers. Leuke tool, misschien nuttig?

    Reageren
  • Webhel zegt:
    07 Okt, 2010 om 08:22

    Onduidelijk wat jullie doen? Informatie over het optimaliseren van een commerciële website gebundeld en eenvoudig aanbieden?

    Technisch gezien valt er nog wat te verbeteren.

    Traag Pingdom tools: 5.6 seconden
    Een score van 32 uit 47 volgens de webrichtlijnen
    Geen liquid design, 1 x CTRL + en je hebt al een horizontale scroll bar

    Reageren
  • MXcrosskleding zegt:
    07 Okt, 2010 om 18:50

    Helder, sober, duidelijk

    Reageren
  • Fotografie cursus zegt:
    12 Okt, 2010 om 10:21

    Beetje jammer dat je mijn gebruikersnaam jat en daarmee met 1 reactie ineens mijn plaats inneemt in de lijst met top reageerders. Bug in het systeem?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      12 Okt, 2010 om 10:26

      Ik heb de desbetreffende reactie verwijderd, was inderdaad niet zo netjes.

  • Parkeren Schiphol zegt:
    12 Okt, 2010 om 19:58

    Haha is die bug weer terug? Dat is ook ene bekende ;) en nee ik was het niet.

    Ontopic: Teveel info. Ik probeer de pagina snel te scannen maar toch lukt het me niet om snel te zien waar het nu om gaat. Ja ik zie dat je het kunt testen voor een x bedrag maar waarom? Wat is de toegevoegde waarde. Daarvoor moet ik eerst aardig wat scrollen.

    Reageren
  • Parijs zegt:
    13 Okt, 2010 om 12:35

    Ziet er strak, maar iets meer kleur zou leuk zijn :)

    Reageren
  • Beste Autoverzekeringen zegt:
    19 Okt, 2010 om 16:45

    Zelfde als bovenstaande reacties: Het wordt niet snel genoeg duidelijk wat je nu precies aanbied? SEO? SEA? Video SEO?
    Filmpje duurt maar 1,5 min, maar een bezoeker hoort binnen een paar seconden te kunnen zien wat de pagina hem biedt.
    Waar zijn trouwens je H1-headers?

    Reageren
  • parkeren schiphol zegt:
    05 Nov, 2010 om 15:37

    Karel, wat vond je van de reacties? Kun je er iets mee of zie je het anders? Ben wel benieuwd wat je met onze reacties doet.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      12 Nov, 2010 om 13:49

      Daar kunnen en doen we zeker veel mee! We zijn constant bezig om Yoozie.net te verbeteren. Zo komt er binnenkort ook een modulair systeem, zodat nieuwe leden aan de hand worden meegenomen en er precies wordt gezegd wat ze moeten aanpakken, stap voor stap.

  • Bjorn zegt:
    13 Nov, 2010 om 23:46

    Ik heb een korte video gemaakt over wat ik van de website vind.

    Deze is te vinden op:
    http://www.website-coach.nl/2010/11/yoozie-net/

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      15 Nov, 2010 om 11:21

      Super Bjorn! Bedankt voor de feedback. Op dit moment gaat de hele landingspagina ook op de schop, en nemen we je punten mee!

  • Bobbo zegt:
    20 Nov, 2010 om 15:32

    Hoi Karel, na je vraag de kritische bril opgezet. Constructief bedoeld natuurlijk :)

    Op het eerste zicht mis ik kleur. De eerste indruk is zeer zwaar. Lange titels, gigantische blok tekst. Misschien een idee om de ‘vertrouwenslogootjes’ onderaan ook in een kleine versie bovenaan of links te verwerken?

    Misschien ook meer in bullet points werken dan alles zo uitgebreid in tekst uit te schrijven.

    Waarom geen ‘johnson box’ met iets in zin van: “Boek online succes voor minder dan 10€ per maand”.

    De pagina zelf zou je ook wat lichter kunnen maken door de testimonials links te plaatsen met een foto van de respectievelijke persoon. Het is nu toch wat een ‘verloren’ ruimte.

    Tot slot vind ik de call2action zeer beperkt. Ik zou dit wat vaker herhalen (evt. in andere bewoordingen). Nu moet je al helemaal naar onder scrollen om te zien ‘ja ik wil een proefabonnement’.

    Reageren
  • Relatiegeschenken zegt:
    22 Nov, 2010 om 14:38

    Beste Karel,
    Ik zou in de bovenste balk aan de linkerkant, in het lege vlak, 5 regels plaatsen met je USP’s. Zo kan ik direct zien of het wat is voor ons. Succes.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      22 Nov, 2010 om 14:43

      Bedankt voor je feedback!

    • Bobbo zegt:
      22 Nov, 2010 om 14:47

      Je zou kunnen een random USP plaatsen met een bijhorende call 2 action eronder. Zo achterhaal je ook onmiddellijk welke USP (of welke formulering van de USP) voor de hoogste conversie zorgt

    • Karel Geenen zegt:
      22 Nov, 2010 om 15:24

      Bedankt voor de tip Fons!

Reageren