Zo zet je een persoonlijk FB profiel om naar een Facebookpagina!

Karel
30/8/2016
Social media
X
min leestijd
Karel
30/8/2016
Social media
X
min leestijd

Het kan voorkomen dat je een profiel gebruikt voor je bedrijf. Dit is echter tegen de regels. Facebook kan zelfs besluiten om je profiel te verwijderen, als men daar ontdekt dat het profiel voor commerciële doeleinden wordt gebruikt. Kies dus altijd een pagina als je met je bedrijf actief wordt op Facebook!

Voor de mensen die dat niet gedaan hebben, is er goed nieuws: je kunt je profiel (gelukkig) kopiëren naar een pagina, zodat al je vrienden omgezet naar fans. Ik leg je hier graag meer over uit.

Aan de slag!

Ga naar http://www.facebook.com/pages/create.php?migrate en klik op "Aan de slag":

3.2 FB profiel kopieren naar pagina

Het duurt dan even, maar als het is gelukt komt het volgende in beeld:

3.2 FB pagina aangemaakt door kopie profiel

Wanneer je je persoonlijke account kopieert naar een pagina, wordt automatisch bepaalde info naar je pagina meegenomen:

  • Al je vrienden en volgers worden omgezet in personen die je nieuwe pagina leuk vinden;
  • Je huidige profielfoto wordt de profielfoto van je pagina;
  • Je gebruikersnaam wordt de gebruikersnaam van je pagina;
  • Je behoudt je rol op pagina's die jij (mede) beheert;

Wees geduldig, wanneer je je Facebook profiel hebt omgezet naar een pagina kan het namelijk even duren voordat al je vrienden omgezet zijn naar likers / fans.

Wat voor soort pagina moet ik dan kiezen?

Hiervoor kun je de volgende “vuistregels" hanteren:Heb je een offline locatie waar je mensen kunt of wilt ontvangen én bijv. wilt laten “inchecken" via Facebook? Kies dan voor “Plaats of lokaal bedrijf".Heb je geen officiële openingstijden, of zijn een bezoekadres en openingstijden niet van belang (denk aan webshops, blogs, stichtingen, politieke partijen)? Dan kies je voor “Bedrijf, organisatie of instelling".Ook non-profit organisaties kunnen beter kiezen voor de “Bedrijf, organisatie of instelling" pagina kiezen! Je houdt dan namelijk de controle over de pagina én je kunt een subcategorie kiezen bij het aanmaken van de pagina.Ben je eigenaar van een groot (bekend) merk, waarbij je producten worden verkocht via meerdere kanalen (zowel online als offline)? Dan kies je voor een “Merk of product" pagina.Tip: denk goed na voor je een bedrijfsnaam invult, deze komt bovenaan op de pagina te staan én is niet meer aan te passen wanneer je meer dan 200 likes (fans) hebt!

Heb je nu een Groep gemaakt voor jouw bedrijf of merk?

Wanneer je eenmaal voor een groep hebt gekozen op Facebook, kun je deze niet omzetten naar een Facebook pagina. Je zal dan een nieuwe pagina aan moeten maken en alle groepsleden daarvan op de hoogte moeten stellen. Je kunt ze dan vragen of zij je op jouw nieuwe pagina willen volgen.

Meer leren over het inzetten van Facebook voor jouw business?

Bekijk onze online cursus Facebook hier en start vandaag nog met een succesvolle Facebook pagina die bijdraagt aan je bedrijfsresultaat.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier